söndag 29 juni 2008

Ny farstukvist

För några veckor sen var vår nya farstukvist eller bro (som vi säger i norrland) klar! Det blev verkligen en förbättring. Efter att ha haft ett instängt bås som vi egentligen inte reflekterat så mycket över så blev det mycket öppnare och mer välkomnande nu.

Tyvärr har jag ingen bra bild på den gamla "bron" så det blir en mörk vinterbild som får visa den gamla "bron".
Se nedan:


Så här såg det alltså ut tills för bara ett tag sen!



Nu är båset borta och det är öppet åt tre håll
förutom att jag ställt lite blommor ivägen då :)
Det hade kanske inte behövts några räcken men
jag ville att det skulle vara kryssräcken som matchar
balkongens kryss och även altanens kryss.


En liten hylla målades vit och fick tre krokar
som jag hittat på garagevinden.
En pall med en pelargonlåda och lite småblommor
och småkrukor under.



Köpte olika rosa blommor som jag kombinerade
ihop och fick samsas med penséerna och bysten
som jag köpt tidigare.



Nu kan man gå direkt mot dörren på huset
istället för att gå runt "båset".
Har satt pelargoner, någon typ av rosa margueriter,
grusnejlika och någon slags verbena i rosavitt.



På hyllan står en burk med snören, min kotte,
en australiensk viol och min meddelandelåda där
det finns papper och penna ifall någon vill lämna
ett meddelande. Mina zinkhjärtan har jag fyllt med
borstnejlikor.

Hoppas ni haft en härlig helg! Här har vi haft kanonväder fredag och söndag som jag verkligen tagit vara på så bloggandet hänvisas till kvälls/natt-tid :)
Nu verkar sommaren äntligen ha kommit! Härligt!
Ha en bra vecka! Kram :)

23 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh så fint..bron blev öppen och jättefin !!
Hoppas att solen skiner hos dig så att du får njuta..
Kram Anette

Ann-Catrin sa...

Ojoj så fint det blev... vilken skillnad alltså...
och nästan så jag ryser när jags se vintebilden..hua för snö!
Och alla dina fina blommor.. härligt!
kram A-C

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men, från BÅS till vacker BRO!!! Mycket fin entree det blev och så snyggt med de där krysstakenen, så hade jag i en gammal lgh i stan förut, jag gillar den stilen av räcken. Det blev en verkligt välkomnande veranda! Många fina blommor och stilleben du hade ute, den där pelargonlådan fr Sundsvalls karamellfabrik gillade jag extra mycket! Där är det nog inte helt fel att sitta med en kopp kaffe i solen! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde säga, alla dina zinksaker var så fina, kannorna, de där hjärtananen och lilla zinkboxen på hyllan!!

Från A till O med Jenny sa...

Verkigen vacker entre ni ha fixat...riktigt lantlig och mysig
Ha en bra dag
Kram Jenny

Radhusdrömmar sa...

Vad fint det blev!!! Du har ju gjort jättefint med alla blommor också, gillar de där zinkhjärtanen :-)

Kramar Johanna

Självklart får du länka, jag lägger till dig också i min lista.

Karin sa...

Så mycket härligare det blev med bro istället för med bås! Ljuvligt! och Så fint du har pysslat ihop det med alla ljuvliga blommor. Den lilla hyllan med fina saker - praktiskt med meddelandelådan - och vackra planteringar. Härligt!

Härligt låter det också med sommarväder, ska visst komma hit i veckan också! Ha en härlig vecka! Kram Karin

Anonym sa...

Vad fint det blev... alldeles alldeles underbart :) Kram kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint det blev och vilken skillnad!
¨å mycket underbara blommor och saker du har ställt ut där :)
Ser jätte mysigt ut!
Kram.

Annas skattkammare sa...

Det blev verkligen fint, vilken skillnad! Ser mycket mer välkomnande ut. Ja den riktiga sommaren väntar vi på nu, här blåser det och är lite halv molnigt idag.. Ha en bra dag! Kram /Anna

rosenfröjd sa...

kära nån så fint det blev. EN total makeover skulle man kunna säga. SOmrigt och vackert!

Kram/
¨M¨

Anonym sa...

Vad fiiint det blev, verkligen!

Du har så många fina detaljer på bron med. Tänk att vi alltid sa bron om vår förstukvist n'r vi var små, inte visste jag attt det var norrländskt. Men mamma var ju alltid sommarbarn i Lycksele så det kommer säkert därifrån :)

Den lilla hylla som kotten står på och alla detaljer på den är jättefin, får man sno den idén ;)

Ha det bäst
Kramar Lena

Marie sa...

Men, så fint det blev, vilken skillnad! Ser så härligt välkomnande ut med alla vackra blommor och vad gulligt det var med hyllan på väggen.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

mamamekko sa...

Åå. vad fint ni har det. Är så avis på alla som har hus för tillfället, på sommaren vill man ju kunna sitta ute i trädgården och njuta i solen (som i och för sig lyser med sin frånvaro)
Kram Mamamekko

Vit Spets sa...

Vilket skillnad! blev verkligen superfint...fint oxå med alla blommor...
//Siv

Tjohalia sa...

Vad mysigt och fint det blev på eran bro! Kram Sandra

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken skillnad det blev! Ser verkligen supermysigt ut!!Entrén blev öppen och inbjudande! KRAM!

Helen sa...

Vilken vacker entre ni har fått till. Stor skillnad och som sagt helt ljuvlig.

Henrikohelen sa...

Det blev faktiskt mycket bättre när ni öppande upp. Superfint, vilka fina blomarrangemang!
Ljusslingan som jag visade är köpt på Ikea... Det fanns några olika varianter. Den är verkligen jättefin, perfekt att ta ut också när det mörknar.
Ha det bra!
Kram
Helen

Nygammalt sa...

DEt blev verkligen superfint! Vilken känsla det måste vara med den nya bron ;)
Gillar alla dina olika fina detaljer, S-vallslådan var ju häftig.

Kram.

MiaMaria sa...

Oj vilken skillnad och så himla snyggt ni har fått till det!

Anonym sa...

Hej!

Åhh så fin fastuqvisten blev! den blev mycket öppnare och så mysigt du har fixat med blommor mm.. Jättesnyggt! =)

Ha det så gott!
KRAM Hanna

Anonym sa...

Hej
Hamnade här när jag sökte på farstukvist och jag måste verkligen säga att er bro är vacker. Är det okej om jag lånar bilderna sen när jag ska göra ett inlägg om olika farstukvistar.
Vi ska nämligen göra om vår tråkiga bro uppe på landet och jag letar ideér och tips.
Än en gång jätte fin bro.
Kram Anki