måndag 18 maj 2009

Försmak av sommar

Ja, det fick man verkligen igår. Solen sken från en klarblå himmel hela dan och det var riktigt varmt! Satt i solen mestadels hela dagen! Hade tänkt att jag inte skulle göra nånting och bara ta det lugnt efter en fullspäckad vecka men har man hållit igång hela veckan så är det svårt att sitta still. Jag satt nog lite för mycket i alla fall...för röd blev jag av solen...glömde ju solskydd.

Veckan har varit fullspäckad både av mindre roliga och mer roliga saker men mest det senaste! :)
Det som varit kul är att jag var bjuden på middag hos en kompis i veckan tillsammans med en annan tjejkompis och det var ett tag sen vi sågs alla tre så tiden sprang iväg, vi hade massor att surra om och vi blev inte klara :) Har varit på keramikkurs i veckan och sen varit på superbra föreläsningar genom jobbet om hur man bemöter andra människor och det var både tänkvärt och roligt. Vi både skrattade och grät! På kvällen var vi kvar på middag, underhållning och dans, riktigt trevligt och sent blev det.

I lördags var det ju matstafett så då donades det en del inför det. Vi hade efterrätt och jag gjorde en favorit i repris, citronglass, den är såå god!
Vi bor ju vid älven och lustigt nog så hamnade vi hos folk boende vid älven hela kvällen. Började kvällen utanför stan med förrätt och sen tog vi oss längre in i stan och sen sist hem till oss.
Träffade både kända och okända människor och det var trevligt! Efteråt tillbringade vi kvällen på disco och minglade runt och förhörde oss om var andra varit under kvällen.

Igår hängde jag ut tvätt för torkning för första gången i år, det är sommar!



















Idag är det lika fint väder som igår, härligt!

22 kommentarer:

Malin sa...

hej på dig, låter som en nice helg i solen. Rolig grej med cykelmiddagarna, lära känna varandra på ett opretantiöst sätt. Jag vill se vad du har gjort på lerkursen nu ! Ta några shots och lägg ut. Ha en skön vecka, Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken helg!! Och citronglass i huset vid älven, bara orden får en att sucka.... Det ska bli spännade att se mera vad ni åt sedan!

Vilka vackra bilder, som vykort på Bellisen stående där i fina krukan på räcket! Vilken härlig tid det är nu, det bara spritter i en att dona och fixa! Mail kommer! Mari.

helen sa...

Vilka trevligheter!!

Vilken häftig blomkruka, har aldrig sett någon sådan förut. Kul!

Här hos mig är det också jättefint väder, så det blir till att vara ute hela dagen!

Ha det gott!

Kram
Helen

Anne sa...

Vilke helg!
Det där med matstafett lät himla spännande, jag har försökt hitta ett gammalt inlägg som förklarar det närmare, man jag är blind som vanligt :)

Vad smaskigt med hemmagjord glass!
Jag fick hem systrarna Eisenmans nya bok i veckan, där finns det många smaskiga recept att prova!

Hoppas du får en fin vecka.
Kram Anne

Jenny sa...

Helt underbart att det äntligen närmar sig sommar! Ljuvliga bilder du visar! KRAM!!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du hann med en hel del, inte satt du mycket still. Och det var söta Tusenskönor.
Kram till dig
AnnaMaria

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Det låter verkligen superkul med matstafett! Hur är det arrangerat?

Hela helgen låter som en bra helg!
Ha en bra vecka oxå!
Kram Nea

Annas skattkammare sa...

Låter som en toppenhelg!!
Vackra bellisar! (Heter de så?)
Kram /Anna

Vitt och nött sa...

åh vilken helg!! låter supermysigt!

vilka fina bilder, såå somriga!

kram!

Anonym sa...

Hej! Vilka vackra bilder med Bellisen.

Låter som du haft en mysig helg med middagar vid Älven. Ha en skön vecka!! //S

n o r d i n g å r d e n sa...

....vem vet, kanske du får vägarna förbi i aug, då är rummet ditt: )

Malin sa...

Vi har haft sol under hela helgen...jag hann trots jobb att sitta ute på lördagseftermiddagen ett par timmar...blev som för dig - planerna på allt jag skulle göra sprack eftersom det var så skönt att bara sitta där o filosofera...I dag har det dock regnat och tom åskat på håll...välbehövligt men skulle jag önska kunde det regna enbart på nätterna...
Tvätt på soltork är verkligen sommar och sen gillar jag det där tråget som du planterat Tusensköna i...ovanligt...

Kram från malin

Jenny sa...

Hej söta du!
Tack för din fina kommentar hos mig!
Vet inte vilken tidning det blir än..när jag vet talar jag om det på bloggen:)

Låter som du haft en underbar vecka och helg, det där med matstafett lät ju jättekul!!

Ha en skön kväll,
Kram Jenny

kardemumma sa...

Vad kul du verkar ha haft det! Nästa år ska vi försöka vara med på matstafetten i Ljusdal. Denna gång så jobbade man som en gnu!
Ha en skön kort vecka!
Kramar C
PS.Jag tror att du gillar mitt senaste inlägg.....

Terese sa...

Så fina bellisar!! Och visst är det härligt med vår och försommar, man har liksom mer att glädjas åt då!

Jag har flyttat vidare från bagateller.se till kviinge.se, välkommen in!

Kram Terese

Bibbi sa...

Märker att du haft en underbar helg. Härligt! Visst är det lite småmysigt när man blir lite sol bränd så här i maj..;-) och finns det något som luktar härligare än tvätten som hängt ute på tork?
Kram Bibbi

Vitt o Vältummat sa...

Vad kul det verkar med matstafett. Har aldrig varit på sådan. Hur fungerar det, vem bestämmer var man hamnar?

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, att kunna hänga ut tvätt.. då känns det verkligen som sommar:)
Kram Lallis

Tulipa sa...

Hej!
Matstafett kallas för cykelfest på våra breddgrader!
Var med för första gången i höstas och det var sååå kul!!!

Vackra bilder!
Citron glass låter inte dumt...

Kram Mariette

gustavianvintage.se sa...

När jag tittar in på din blogg så känner jag, sommar, sol, glass, jordgubbar och en massa glädje!

Får hit en vännina ikväll, ska försöka göra citronglassen!
Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

...kikar bara in för att önska en trevlig långhelg! och att säga att den andra bilden uppifrån skulle passa bra som sommarvykort!! Mari.

MiaMaria sa...

Hej!

Låter som ni haft det jättetrevligt på er tripp...

Och visst är det bara så härligt när man kan börja hänga tvätten ute...

HA´en skön helg...
MiaMaria