tisdag 25 augusti 2009

Lavendel

I somras fick jag en så fin flaska med strykvatten av en kompis, hemgjort med doft av lavendel. Den luktar supergott! Blev så glad när jag fick den för det var en överraskning och jag uppskattar den verkligen! Tack L!


Titta vilken söt berlock det hänger på flaskan!




Den hamnade bland de nytvättade dukarna
i köket.

Ikväll har det nästan varit en sommarkväll, riktigt varmt och skönt även om solen inte visat sig. Jag tog en promenad, kokade lite körbärssaft och satte mig sedan ute på altanen med lite tända ljus och en bok. Det blev riktigt mysigt när det började skymma.
Ha en fortsatt bra vecka! :)

19 kommentarer:

Lissboden sa...

Härligt med lavendel på flaska och handdukarna var så fina.
Visst har det varit sköna kvällar nu på sistone.
Det är bara att njuta och som du säger låtsas att man har semester en stund till.
Vi hoppas på fler sköna kvällar innan sommaren är slut!
Kram/Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hemgjort strykvatten med lavendeldoft, så ljuvligt! I fin förpackning också, såna gåvor är både kul att ge och få...gillar din gamla pall.

Du har mail!!!! Mari.

♥ Pia... sa...

Mmm känner doften ända hit..ljuvligt..ha de gött..kram..Pia

millandante sa...

Så smart att göra eget strykvatten!
Får nog testa! (och ge bort, för här stryks det så sällan att det skulle hinna dunsta)
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Härligt med lavendel...kan ränka mig så gott din tvätt luktar nu då!!

kramelikramisar millemamma♥

Anonym sa...

Vilket härligt vatten du har fått. Det kan du ju använda till att stryka mormors duk vetja.

Duken är med jättefin!

Kram Lena

sara sa...

Vad gott tvätten måste dofta sedan.

Emelie sa...

Nu har jag tittat runt här hos dig ett tag och vilat ögonen på mänga sköna bilder!
Tack för titten!

Skatan sa...

Vi hade också en underbar sensommardag igår. Jag fick förnyad färg på nosen. Inte illa ;-) Idag mer grått och mer som det ju brukar vara om hösten. Inte fel det heller. Vi stannar inne och studerar naveln så länge :)

Sköt om dig!

Anna

Isn't she lovely sa...

Låter jättemysigt =) Det gäller verkligen att suga ut de sista resterna av sommaren nu...
Ha en skön onsdag!
Kram!

Malin sa...

Vad mysigt det låter alltihop o Lavendel i strykvattnet luktar sååå gott...kul att hon gjort det själv. Jag har prövat att göra egen Lavendelolja...en liten flaska blev det och det doftar faktiskt rätt gott...
Mysiga kvällar har det varit o fortfarande varmt...

Kram från Malin

Kamomilla sa...

Vilken fin gåva!En sån blir man ju bara så glad av!

Bibbi sa...

Visst är det härligt nu att sitta ute och njuta. Bara att passa på i värmen. Snart är det kallt och blött..
Vad härligt det låter med Strykvatten. Har du någon aning om hur hon gör det? Blev så sugen nu när man ändå ska ta till vara på lavendeln...
Kramen

Jenny sa...

Hej!
Vilken fin flaska med den lilla berlocken:)
Den nystrukna tvätten måste lukta underbart!

Kramis Jenny

Vit som snö sa...

Har tittat tillbaka lite på sommarens inlägg, massa mys ser jag!
Vilket härligt lavendelvatten! jag blir alltid extra glad över såna personliga gåvor, visst känner man att gåvan är kärleksfull?
Klart man ska njuta o semestra lite extra så länge det går. En middag med goda grannar lät som häääärligt sommarfirande!
KLram Cilla

Jennyshemochharmoni sa...

Å vad härligt med hemmagjort strykvatten! Det är verkligen lyxkänla med strykvatten. Det är extra kul också att få saker som andra har gjort själva. Själ och hjärta! Ha en bra vecka! KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Jag har aldrig provat strykvatten med lavendel, det låter gott. Undrar om det är lavendel alla OddMolly kläder doftar, dom har en speciell doft. Får nog ta och prova jag också.
Kramis
AnnaMaria

Useful Art sa...

Å vad härligt med hemgjort lavedel-vatten, måste ju lukta jättegott och fräscht! Och vilken fin flaska!

Kram /Sara

Hem och Lycka sa...

Vilken underbar present!

kram Mia