fredag 17 september 2010

Min gamla dörr








Köpte två gamla dörrar av en vän för ett bra tag sen och den ena fick ju bli planteringsbord ute och sedan har den stått som prydnad på altanen med en krans på.
Den andra var träfärgad och jag har länge funderat på vad jag skulle göra med den.
Nu när jag var inne i mitt målande med kimrök så fick den ju såklart en skvätt av den färgen den oxå! :)

Tog in den och jag gillar den men den blev liiite för blå än vad jag hade tänkt så jag måste nog blanda en lite mer pärlgrå nyans så får det blågrå lysa igenom. På bilden ser den inte lika blå ut som i verkligheten.
Jag älskar gamla dörrar och det finns ju faktiskt många användningsområden för dom :)

Kan meddela att lill-signe fått ett fint reflexhalsband nu så hon ska synas då hon springer över vägen i mörkret och vi tackar för alla omtänksamma kommentarer från förra inlägget :)

Ha en härlig helg! Kram :)

13 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Men åh vilken snygg dörr och vilken fin färg!!! Jag älskar gamla dörrar, tänk så dekorativa de är, bara så där, som prydnad och så stolar då, denna var ju bara så fin, jag är stolnarkoman: ) Trevlig helg bloggvän! Ljusstakar fr loppis, gruvgatan 13 samt norrgården.

millandante sa...

Både dörr och färg är kanon!!!

Puh, vilken tur för dig och Signe... (grymt när det sker...:(

Helgkram!:)

Kamomilla sa...

Gamla dörrar är underbara, och användbara, precis som du säger :)
Vackert!

Fröken Fräken sa...

Dörren ser väldigt fin ut härifrån! Men det är svårt att få till rätt grå nyans, det vill gärna dra till blå.. du har inte provat att tillsätta en yttepytte skvätt med gult?

Mitt hvite hus sa...

Så flott dør du har fått deg... elsker slike gamle fine dører...

nyt helgen =)

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin dörr,Är själv på jakt efter en gammal bred men inte så hög dörr ,som jag vill ha i tv rummet stå lutad mot väggen
ha en riktigt skön helg

Alberte sa...

Deilig vakkert;)
Godt å hvile øynene på bildet.
Fredagsklem fra Jannicke

Lissboden sa...

Dörren ser jättefin ut, lite blå men det gillar jag.
Vilken tur Lill-Signe hade men stackars den andra katten. Det är konstigt att det inte händer mer med våra små djur.
Må så gott och ha en fortsatt fin helg!
Kram/Maria

Livet på Vestergård sa...

Snyggt!
Ha en skön lördagkväll.Kram Kicki

Fru Ekeby sa...

Dörren är ju härlig, men stolen ser ju oxå riktigt fin ut! Ja det är härligt med färger och nyanser. Det behövs nu när Höstrusket har kommit över oss!
Ha en fortsatt trevlig helg på dej!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bildens gråblå färg var jättefin, så vackert och måla dörren i den nyansen.
Kommer och bli en favorit hemma hos dig denna fina dörr.
Varm kram
AnnaMaria

Marie sa...

Så vackert med dörren, stolen och blomman. Jag älskar både gamla dörrar och fönster, skulle kunna ha hur många som helst, hihi.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Annas skattkammare sa...

Vilken fin dörr! De är ju fina hur de än används! Letar efter en eller ett par att göra sätta på ett skafferi.. =)
Kram /Anna