onsdag 24 november 2010

Dofter

Fick så goda dofter i form av ljus och tvål av min bloggvän Mari (Nordingården). Fick ett oväntat paket i brevlådan i fredags och jag blev såå glad. Kände mig inte på topp men bara att få ett litet paket gjorde susen! :) Tack!

Massageljuset som jag fick hade jag bara läst om tidigare och hade doft av vanilj och chilli.
När ljusmassan börjat smälta så kan man ta stearin=massageolja på händerna och smörja in sig. Man blir verkligen mjuk om händerna och det doftade supergott!

Tvålen med doft av apelsin och kanel doftar oxå underbart! Jag brukar ofta lägga undan såna fina tvålar så de får ligga och lukta och se fina ut men den här kunde jag inte motstå att använda så nu får jag njuta av den varje dag! :)













Nu är det ju dags att ta in lite granris oxå och få in den doften! :)
Ha en bra dag!

13 kommentarer:

Unknown sa...

Massageljus...hmmm lät mysko, bränner man sig inte?

Vanilj och chilli tillsammans lät spännande dock, jag älskar riktigt fin mörk choklad smaksatt med just chilli.

Vad kul med överraskning i brevlådan, här på landet är ju brevbäraren dagens begivenhet. *hihi*

Fina bilder som vanligt, men det är man ju så van med från din blogg. ;-)

Ha de nu mysigt med dina nya dofter, själv luktar jag för tillfället på dagens latte.

Kraaaaaaaam

Mitt hvite hus sa...

Duftlys er herlig... skaper en deilig stemning i huset..

vakre bilder du byr på..

ønsker dege n fin onsdag =)

Klemmer

Anna-Malin sa...

hej :)

ja, visst är det något speciellt med röda korsstygn! jag kikade på dina kuddar nu längre ner och de blev ju superfina!

(jag har också köpt en tunika på Kappahl men den gick i svart och hade blombroderier och röda korsstygn ;)

ha det fint.

/Anna-Malin

Mys och hemtrevnad sa...

älskar doften av nyhuggen gran...kramis semlan

Malin sa...

jag tror att du har ett säkrare handlag med degar och röror än vad jag har, men jag är entusiastisk iallafall. "Malbeths bagarkonster och missöden" skulle bloggen kunna heta.
Vilka fina presenter du fick, ljuset är jag nyfiken på, tror ingen säljer det i Jönköpingmen jag får spana på nätet lite.
Ha det gott i snöyran.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå, hallå, men va fint det blev tillsammans med lyktan och halmen, här har dofterna hamnat i rätt hem ser jag:) Mari.

Kamilla sa...

Det är dofterna som gör hela julen. Hyacinter, granris, kanel, apelsiner...

Kramis

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Jag hamnade här av en slump men kommer definitivt titta in här igen! Vilken mysig och inspirerande blogg du har :)
Stor Kram Annelie ♥

linnea-maria sa...

:D Vilken kul ide med massageljus! då är ju oljan uppvärmd och klar liksom. Fin fina presenter! /Therese

Norrfrids Eija sa...

Tyget i bakgrunden fastnade jag för, försökte hitta ett riktigt stadigt linnetyg i stan men gav upp, får ta via nätet istället. Ska till att klä om stolssitsar så tyget ska vara slitstarkt! Roligt men en sådan väldoftande present..
Eija

Kamomilla sa...

Önskar jag inte skulle vara så doftkänslig. De flesta dofter ger mig andningsbesvär. Det låter ju så härligt det där och bilderna är underbara!

Norregård sa...

Hej!!!
Mysigt det låter, fina bilder!!!

Kram Malin

Jenny sa...

Hej!
Vad snällt av Mari att skicka dig så härliga presenter:)

Ha en trevlig kväll!

Kraam Jenny