fredag 11 februari 2011

Utmaning


Fick denna utmaning av min bloggvän Malin med bloggen Körsbär!

1. Hur länge har du bloggat?
Jag började blogga 070109 på designe.blogg.se och hoppade sedan över till den här bloggen 070822.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det varierar, tittar säkert in till ca. 10 bloggar per dag och det kan variera vilka det är.
Jag har några favoriter som jag alltid tittar in hos varje dag.

3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?
Det händer att jag läser någon sådan någon enstaka gång.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag vet inte..man uttrycker sig ju på ett annat sätt då man skriver än då man pratar, blir väl mer eftertänksamma uttryck här än då man pratar med folk. Vet att jag har kompisar på andra orter som jag inte har kontakt med så ofta som tycker att de lär känna mig mer via bloggen.

5. Har du en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jaa, det har jag. Skriver inget här som jag inte kan stå för eller som kan bli obekvämt för mig eller andra. När jag började blogga ville jag inte sätta ut mitt namn så jag lånade min katt Signes namn, därav bloggnamnet de-signe, en kombination av design och signe :)
För att alla ska känna igen mig när jag kikar runt hos andra bloggare så fortsätter jag kalla mig för Signe fast flera vet vad jag heter egentligen.

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Jag bloggar främst för att jag är intresserad av inredning och fotografering och gärna i kombination. Självklart mår man bra av att någon gillar det man gör men det viktigaste är ändå att man själv gillar det man gör, då är det ev även någon annan som gör det och då blir man bara glad! :)

7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Känner 2 personer som startat blogg precis innan mig. Har ej varit på någon bloggträff men har haft en del kontakter via mail med ett antal bloggare och även via telefon. Trevligt! :)

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det kan det säkert vara om man ej är försiktig med vad man lägger ut.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Hmmm...ett tag funderade jag på varför jag bloggade och funderade alldeles för mycket på vad folk tyckte om vad jag skrev osv. Kom fram till att det inte finns några nackdelar så länge man trivs med det man gör.

10. Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Det vet man aldrig. Fotografering kommer jag alltid att hålla på med. Inredning kommer jag nog oxå alltid att hålla på med...


Tack för att ni vill titta in här fortfarande! Det gör mig glad! :)
Ha en trevlig helg!
Kram

7 kommentarer:

Malin sa...

klok som en bok och inte lika flurrig som jag he he, ha en fin helg sötis.

Tina sa...

Bra svar, jag har också haft den utmaningen..

Trevlig helg, kram Tina

Unknown sa...

Haha, i början trodde jag också att du hette Signe. ;-) Men nu vet jag ju bättre.

Jag visste faktiskt inte att du bloggat så länge, det är ju faktiskt helt otroligt att du haft inspiration så länge. Det är det inte många som har.

Du är en av mina favvobloggar så sluta för guds skull inte.


Se nu till att ha en mysig helg!

Kraaaaaaaam från snöriket!

n o r d i n g å r d e n sa...

Jättekul att läsa detta "SIGNE" !!!

Du är en sån bra bloggvän, och har ett ljuvligt hem och en härlig blogg i den stil jag gillar, ha en kul kväll med alla tjejer =) Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde säga, proffsig bild på kopparna!!

Lissboden sa...

Vilken vacker bild på dina fina koppar!
Kul att läsa om din inställning till bloggandet vilken jag tycker låter mycket vettig. Det är viktigt att bloggandet inte tar överhanden bara så att man inte hinner leva i verkligheten utan bara sitter vid datorn och umgås, tycker jag.
Jag har just kommit hem från en timmes skidåkning tillsammans med min yngsta dotter och det var underbart. Vi har fått 2-3 dm nysnö och jag bara njuter i solen.
Må så gott och ha en fortsatt fin helg!
Kramar från Maria

Kamomilla sa...

Halloj! Vad roligt att få läsa om dig!!