tisdag 28 juni 2011

Somriga vägar

Den här slingriga vägen ute på landet påminner mig om Änglagårdsfilmerna
där vägarna oftast ringlar sig fram i landskapet, såå fint och somrigt och lantligt!
Man kanske borde hyra senaste Änglagårdsfilmen nån kväll, har ju sett den på bio men ser den gärna igen!


Här sett lite mer från dikeskanten med underbara lupiner på sidan om.

Hoppas midsommarhelgen varit bra!
Hos mig var vädret bättre än väntat och det kom endast någon liten regnskur!
Blev som vanligt alldeles för mycket mat, lätt hänt när det är knytis, men det var gott!

Nu verkar sommaren vara tillbaka! :)
Ha en bra vecka!

12 kommentarer:

EvaB sa...

Fint med slingrande grusväg. Och vilka fantastiska midsommarbilder! En av de fina sakerna med bloggvärlden; att man hälsar på i varandras olika trakter. Här i söder har lupinerna blommat över och alla rosor tycks vara i full högsommarblomning.
Må så gott!

Johanna Stålros sa...

Håller med dig om att det liknar Änglagårdsfilmerna:) kram Johanna

Lantliga drömmar sa...

Absolut Änglagård ;) Nilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är bra på att fånga det genunia, svenska och somriga, riktiga änglagårdsvägar!! Mari.

Norregård sa...

Sverige är så vackert,lyckliga oss:))

Kram Malin

where the forest end... sa...

Ljuvligt!

Mitt hvite hus sa...

Herlig...minner meg om min barndoms veger også..

vakkert..

klem Kerstin

kråke sa...

älskar de där ringliga vägarna:)) Såg filmen häromdagen och den svenska sommaren är ju såååå fantastisk:))

Kram på dig i värmen

kråke

Anonym sa...

härligt med en lyckad midsommar! Det hade vi med! ...och massa mat som du säger ;)

Visst blev dagbädden fin! är jättenöjd!

Vilken idyll du fångat på bild!

Kram p.

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

härliga bilder, svensk sommar det är grejer det! kramiz

Livet på Vestergård sa...

Det bästa med Änglagård var just de vackra vyerna tycker jag. Du har hittat lika vackra sommarvyer!
Njut av vackra sommardagar! Kram Kicki

Liz sa...

Jag älskar Änglagård-filmerna. Kan aldrig se mig less.