tisdag 6 september 2011

Mina ko-mpisar

h, hörni däruppe! Det är en tjej här på andra sidan stängslet!
Kom och kolla!



-Ska jag stå här själv? Kom då?"
-Jaja, jag kommer!


-Vem är hon? Va vill hon?



-Ska vi få nåt av henne?



-Nu är vi här nästan allihop och vi tänker inte gå härifrån i första taget!

Hihi..de var såå himla söta och stod och trängdes vid stängslet...de kom springandes i flock så jag nästan backade och tänkte att vilken tur att jag har bilen här bakom! Kändes skönt att va på rätt sida av staketet om man säger så! :) Kor är verkligen nyfikna!
Lite porträttbilder av mina ko-kompisar kommer sen!

Till Tant M: Jag vet inte om det är kor eller kvigor eller ungtjurar...jag tyckte själv att de såg ut som som ungtjurar men jag vet inte...gjorde bara en snabb bekanskap med dessa utanför stängslet! :)

19 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Vilka vackra kompisar du har;) Jättefina bilder- kor har så snälla ögon....Kram Johanna

Mina dagar sa...

Underbart:)
Mu på dig!

kråke sa...

Hihi...nu längtar jag tillbaka till sommaren igen...härliga bilder:))

Nu blir det nattinatti...

kram kram kompis;)

kråke

Norrfrids Eija sa...

Säger bara: KÄRLEK!

Unknown sa...

Ha ha ha ha ha.... ;-)


Ha nu en MU-sig onsdag!


Kraaaaaaaaaam

Livet på Vestergård sa...

Härligt :0)

Jennyshemochharmoni sa...

Ha ha ha, de är för söta! Nyfikna som tusan :) KRAM Jenny

Tina sa...

Bara de där sötingarna håller sig bakom staket så!
Jag är faktiskt lite skraj för kossor numera, två kvinnor som gick till havet blev attackerade förra sommaren här hemma, på en väg genom kohagen som alla går. En kvinna blev stampad, knuffad på och svårt skadad..hujedamig. Jag ser bestarna från köksfönstret..
Jag köpte min tråd på Partihallarna, där syrran köper sina blommor. men de finns i blomsterbutiker och en del byggaffärer också. Min är matt, gillar inte den blanka sorten, pröva det är jättekul. Kom ihåg att göra hela stommen i ett, annars blir det svajigt. Prismor och sånt pyssel fäster jag med silvertråd, så de kan röra sig lite..

kram på dig!

Tina sa...

Jag kallar det ståltråd men tror syrran brukar säga bindtråd.
Det är liksom en fyrkantig pinne med tråden snurrad runt. Ingen förpackning eller så..har t o m sett dem i Stockholm. Så de finns nog överallt, för jag bor ju söder om Gbg..

kram igen!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Apropå kor!
En morgon fick jag lite hjärntänkarsläpp! Jag åkte som vanligt efter vägen till jobbet, förbi dom kor som alltid står och tomglor ut i tomma intet och tuggar.. men så glodde dom på mig allihopa en morgon. Jaha, tänkte jag, nu händer det.. vad vet jag inte, men jag tänkte så. Haha! Vad knäpp man är. Och inte hände "det" heller! Så kossor är väl inte några "sierskor" med aningar om framtiden.

Kom på att jag inte svarat på din kommentar om min klänning, den grå! Den sydde jag ihop själv! Mäkta stolt att det gick att använda!! Kram!

Anonym sa...

Hmm- är det verkligen kor?
Kanske är det ungtjurar eller kvigor?
Tant M

rosenälvorna sa...

Helmysiga,. På Kovik (Gotland) går de lösa bland oss som är där på besök, men de håller sig på sin kant, men lite fundersam är man.//Christina

Vända blad sa...

Vad fina de är! Minns när jag en gång fick prova att handmjölka, kossan var enorm och jag kände mig minst sagt minimal där jag satt på min lilla pall och undrade nervöst vad hon skulle ta sig till? Då lutade hon sig mot mig :)

Charlotte sa...

Inte tittat in hos dej på ett tag! Ojsan så mycket roligt jag hittade!
Härligt.....

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, vilka gulliga kossabilder du tagit och vilken berättlse, det var säkert så de tänkte!!! Jättekul och gulligt och ett sånt fint hus din mormor gått skolan i, tänk om huset kunde berätta och ngn kunde renovera och bevara det... Mari.

Lissboden sa...

Jättesöta ko-mpisar som du har. Vackra bilder som gör att man vill ha sommaren tillbaka och njuta lite till av blommande ängar.
Vad roligt att vi är kompisar på fb nu också. Jag har nog gillat hos dig när jag var inne på makens fb men nu tror jag att jag rättat till det, hihi.
Må så gott!
Kram/Maria

Linda sa...

Så underbart söta! Ha en bra dag! Kram Linda

Anonym sa...

Haha.... Ja kor är verkligen vackra.... har börjat tycka det på äldre dar.... har det med åldern att göra tro? Fina bilder! :) KRAM Linda

Anonym sa...

Javisst nog är det ungtjurar, dvs GRABBAR. Kor är ju TJEJER *fniss*
Tant M