söndag 7 oktober 2007

Ambiance och lite annat


Köpte lite pärlor på tråd som ska användas till pyssel längre fram
och prismorna som jag inte kunde stå emot. Köpte dessa på en
liten prylaffär som jag inte kommer ihåg namnet på.
Glöm inte att det går att klicka på bilderna så de blir större!





Det fanns massor jag vill köpa hos Ambiance men
köpte endast den här krukan, fatet och hjärtat.




När vi hade gått på stan en hel dag, det var massor av folk och hög musik på butikerna så kommer vi in på Ambiance och där är ljust och fint, behaglig musik i bakgrunden och det doftar milt och gott av doftljus! Underbart! Vilken kontrast till alla klädbutiker med för mycket kläder, för hög musik och för mycket folk!
Hade kunnat vara där inne hur länge som helst, det var såå avkopplande och mycket fint att titta på!

23 kommentarer:

Anonym sa...

guuud vad mycket fint du har handlat! nu är du väl mer än nöjd!?
jag fick genast massa idéer om vad man kunde klä den där vackra ljusstaken, i föregående inlägg, med!
super!
kram*

Anonym sa...

Skogsfrun: Tack! Jaa, är supernöjd!..hihi..säger du det? Kram :)

Handplockat sa...

avis på dej som kan shoppa ofta på årstiden och ambiance

vilka fynd

*suck*

ha en go tisdag

Handplockat sa...

hej igen
klicka på ordet filmtajm i min text i dagens inlägg
när du kommer till newt å klickar du bara på play under bildenfönstret
lycka till

kramelikram

faster atta sa...

Underbart att kunna kombinera bra shopping med avkoppling! Jättefina inköp.

Anonym sa...

handplockat: Kan ju tyvärr inte shoppa ofta på dom butikerna, bor ju alldeles för långt bort jag med!
Tack för tipset om filmtajm, var in och kikade, skoj!
Ha en bra tisdag du med! Kram :)
faster atta: Jaa...det var underbart i butiken..:) Kram

Anonym sa...

Mycket snyggt ! Man blir liksom pysselsugen...hihi !
*
Ha en fin tisdag !
KRAM EVA

Anonym sa...

vad fint att läsa om en butik som skippat den hysteriska musik som brukar spelas - och som ska locka till köp men snarare skrämmer bort en....

Anna sa...

Ja den butiken är ljuvlig!

Vackra saker du fick med dig hem därifrån och prismorna är underbara. Jag har också en del prismor och de brukar få hänga i granen till jul och i påskriset till påsk...

Kram
:)Anna

Marie sa...

Så vackra saker du har handlat, jag gillade alltihopa.

Kram Marie

Färjtorp sa...

Fint och så kul med lite pysselgrejs oxå.
Kram Johanna.

Poppins sa...

Jag pallar inte gå i skräniga affärer längre, så jag hade nog trivts på Ambiance. Och så fina saker som de har hade jag nog också shoppat en del.
kram

Anonym sa...

Eva: Tack!..Jaa, visst blir man pysselsugen..och du som har pysselrum oxå! kram :)
vildängel: Jaa, ibland undrar jag om jag blivit gammal..som inte orkar hör musiken i butikerna! :)
Anna: Jaa, verkligen ljuvlig! Kunde inte motstå prismorna..är nog inga problem att hitta användningsområde för dom! :) Kram
Marie: Det blev lite smått och gott! Kram :)
Johanna: Tack!..Jaa..lite pysselgrejs blev det! :) Kram
Poppins: Inte jag heller..blev helt slut!..det är ju okej om det är musik man blir danssugen av i lagom volym..då kanske man vill shoppa kläder till utekvällen på helgen..men det är fööör högt..förutom på Ambiance då...som var som att komma till ett spa! :) Kram

Nygammalt sa...

Du har verkligen bra smak! *fniss*
Prismorna var ju underbara, vill också ha! =) kram.

Ellie sa...

Så mye fint du har kjøpt deg! Enig i at det er forskjell på butikker, ja. Noen er bare mas og bråk, mens andre er rolge og behagelige å handle i. Det må jo være en fordel for butikken, for da handler man jo som regel mer :-)

Anonym sa...

nygammalt: Tack du! såg minsanna att du köpt några lika saker som mig *fniss* Kram
ellie: Jaa, det är verkligen skillnad mellan butikerna!...önskar att flera butiker var så avslappnade! Kram :)

LantlivsAnette sa...

Åhh så mycket fint du hittat på Ambiance och på Årstiden !!
Det är så roligt med nåt nytt pynt..den där ljusstaken för 24 ljus..ojj så vacker !!
Skrattade lite här för mig själv när jag läste att tjejen bakom kassan på Årstiden inte kunde svara på vart Ambiance låg..det visste hon alldeles säkert..men dom är ju konkurrenter så hon ville nog inte säga det...och det förstår man ju !!
Kram Anette
P.s den chokladen måste jag ju prova..

Anonym sa...

Vad roligt att se alla fina grejer du shoppat i Stockholm! Jag gillade den där stora trådslöjdskrukan jättemycket. Förhoppningsvis ska jag också dit och handla snart :-)

Anonym sa...

lantlivsanette: Skulle ju ha kunnat köpt mycket mer men det gick lite pengar till kläder oxå! :) Hihi..jaa, kassörskan vill kanske inte berätta men hon lät faktiskt uppriktig när hon sa att hon inte visste..chokladen är supergod! Kram :)
nergårds-emma: Blev såå förtjust i den stora krukan och blev så glad när det även fanns en liten variant av den!..Skoj att du oxå ska dit och shoppa snart! Kram :)

Nilla sa...

Längtar efter att få åka till Stockholm då är Ambiance en affärerna jag måste till.
Kram Pernilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken helt perfekt nött kruka med fat du har köpt på Ambiance! Ja, visst är det en helt ljuvlig butik!Så mycket fint och så lungt som du säger om man jämför med all rusch stenkastet från drottninggatan...jag förstår du hade svårt att motstå de härliga prismorna, så vackra... Mari.

Anonym sa...

min vita värld: Hej och välkommen hit! Jaa, det finns många butiker som är värda ett besök och Ambiance är helt klart en av dom! Kram :)
guldkant på livet: Visst var krukan söt?!..och härligt mossig!..Det var verkligen härligt att få komma in i lugnet på Ambiance! Kram :)

Anonym sa...

Vackert hjärta!