torsdag 11 oktober 2007

Publiceringsproblem



Hej alla!
Det märks att jag är ny på blogspot för jag fattar inte riktigt hur det fungerar!
Jag påbörjade ett inlägg för 2 dagar sedan genom att lägga in bilder från Rosendal för att sedan vid tillfälle när jag hade tid gå in och skriva in text till bilderna. Men...sen gjorde jag ju ett nytt inlägg som jag publicerade ang. Theas tävling. Nu när jag färdigställt inlägget om Rosendal och lägger ut det så hamnar det ju under inlägget med Theas tävling. Hur gör man för att aktualisera ett inlägg som man påbörjat någon dag tidigare?? På blogg.se vet jag hur man gör, där kan man förbereda inlägg och sedan bara göra en liten ändring i inlägget så sparas det som det nyast inlagda och då hamnar det överst på bloggen! Hur gör man här på blogspot?
Dessutom kan jag spara en text i inlägget som ser ut på ett visst sätt, när jag går in sen för att titta på det jag sparat då är det helt plötsligt radavstånd mellan raderna som jag inte gjort, varför blir det så?

Tillägg: Tack snälla "nygammalt" för hjälpen! Nu har jag fixat datumet på inlägget! Kram

5 kommentarer:

Livingroom sa...

Hejsan!
Då är vi två som är nya på Blogspot! Dock verkar den vara betydligt bättre än Blogg.se....
Fin blogg har du och hit komme rjag tillbaka!

Elaine sa...

Jaj har heller inte helt blivit förtrolig med tekniken ännu efter några månaders användning.
Ibland sker saker som jag inte helt förstår varför.......än.....men skam den som ger sig.
Klem!

Nygammalt sa...

Det där vet jag, hade just problem med det. Har du sparat ett tidigare inlägg utan att ha publicerat det så måste du ändra datum och klockslag längst ner på din blogg sida, för det står nämligen den tid och datum när du sparade det. Knäppt men sant. Tok mig en stund och många vrål innan jag fattade det ;)
Textavståndet kan bero på att du förstorar vissa ord då blir det större avstånd på hela raden. Beror det inte på att du har förstorat då vet jag tyvärr inte. Lycka till! kram kram.

Anonym sa...

Hej! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med blogspot eftersom jag använder wordpress, men jag vet att det ska vara ungefär lika i upplägget/koderna. Men jag håller med dig, man blir ju galen när man inte kan koder..

Tack snälla för tipset om målarfärgen! :) Vart inhandlar man den? men då målade du dom med pensel eller sprayade du stolarna?

Ha en fortsatt trevlig vecka vecka!
Kram Hanna (www.19hundra81.com)

Dubbelörn sa...

Det här med radmatning kan ske när du skriver ditt inlägg och växlar mellan flikarna "Redigera HTML" och "Skriv". Har märkt att storleken då blir annorlunda beroende på vilken flik jag använder.

Kram