måndag 5 november 2007

Fina påsar


I helgen blev jag så sugen att göra såna här "ljuspåsar" som
jag sett på några bloggar tidigare. Hade ju allt material hemma
så det var bara att sätta igång!
Hittade en kungakrona som jag ville brodera så 2 påsar fick kronor
och en påse fick ett monogram. Nu fick jag användning av mina
spetsar som jag fyndat på rea tidigare i år. Inuti har jag vanliga
syltburkar för att hålla ut tyget så mycket som möjligt så inte mina
påsar ska börja brinna. De blev riktigt mysiga!


Så här ser de ut när man fotar dom
utan blixt.



Den här söta halloween-buketten fick jag av
en kompis som kom och hälsade på i helgen.


Vill passa på att säga: Tack alla för alla snälla kommentarer som jag fått i helgen när jag själv inte varit ute och bloggat något! Nu ska jag besöka er och se vad ni har hittat på! :)
Det blev en lugn och skön helg för mig. Jag tog långpromenad både lördag och söndag i snögloppet, det hade kommit riktigt mycket snö natten till lördag. Pysslade ihop mina påsar och på lördag kväll så kom en kompis och en av mina svägerskor och förfestade lite för att sedan gå på krogen...
Men..det vi inte hade räknat med var att nu för tiden ska man betala in sig riktigt tidigt på kvällen och sen gå hem igen och festa för att lätt kunna glida förbi kön senare på kvällen. Vi köade i 1 timme och 45 min innan vi gav upp....det var nämligen fullsatt sa vakten. Det blev en drink på ett annat ställe och sen en kebab med bröd och efter det kom vi in på stället en kvart, yippi..lr?! :) Det gäller att vara tacksam för det lilla!
Ha en skön vecka allihopa! Kram från påskvinnan :)

32 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina de blev! Gillar kungakronor, det blir liksom snyggt på allt!

Anonym sa...

Å vilka fina ljuspåsar! Superfina! Blir så imponerad av ditt pysslande gång på gång :) KRAMEN

Anonym sa...

Så fint det blev på ett sådan genialt enkelt vis...

Kram från Malin

Blommiga Karin sa...

Vilka fina ljus påsar du har sytt!Mysigt sken./Karin

Skatan sa...

Jättefina påsar har du sytt! Duktiga du : )

kram!

Designe sa...

inredningsgalen: TAck!..jag gillar oxå kungakronor på allt! kRAM :)

linda: Tack!..det är såå kul å pyssla och få se ett resultat! Tack för blomman! KRAM :)

malins kuriosa: Tack du! Kram :)

blomman för dagen: Tack, tack! Kram :)

skatan: Tack! Kul att du gillar dom! Kram :)

Sara sa...

Ser ut att bli ett mysigt ljussken med dina ljuspåsar. Otur med utgången i helgen, ja det bästa är att få sig en stämpel när klubben öppnar och sen gå hem och festa igen, men visst det beror ju på vilket avstånd man har. Här nere i Skåne dröjer det nog ett tag innan snön kommer, men jag kan erkänna att lite småmysigt hade det varit med lite snö. Kram

Anonym sa...

Du är verkligen i pysslartagen! Jättefina! Ha en bra måndag! KRAM!

MiaMaria sa...

Jättefina!
Det är ju så snyggt med monogram och kungakronor....

Miamaria

En inredoholic sa...

supergulliga små lyktor!!

tack för tipset!

Nygammalt sa...

Wow, du är så duktig! Dina kransar på ditt skåp är också jättefina.

Trist det där med krogkön, i lördags var vi ett sällskap som skulle ut. Vi stod nog och väntade ica 40 minuter och när vi väl kom fram så blev en av killarna i sällskapet nekad för att han hade druckit för mycket, vilket han INTE alls hade gjort utan var rätt nykter. Vissa dörrvakter verkar ha problem... Men vi tog en trevlig svängom till McDonalds istället! =) *hi hi*
kram.

Solsjö - Under en vind sa...

Dina påsar blev verkligen jättefina!!!!
Ha en toppenvecka! Kram!

Husbilsresan sa...

Men,vad du kan....det blev ju jättesnyggt ju....och vilket mysigt sken det blev.
Ha en skön måndagkväll.Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, VA!!?? Har du gjort dem?? Sytt och broderat!? Gud va duktig du är, man får ju komplex, de ser ju ut som de man köper, mycket proffsigt och så snyggt det blev med broderiet, vackert sken också genom tyget! Det lät som om du har haft en trevlig helg, trots kebaben.. : ) Mari.

Marie sa...

Vilka jättefina ljuspåsar du har sytt, blev extra fint med broderiet på.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Anonym sa...

sara: Tack!..jaa, man känner sig lite orutinerad gällande krogrundor nu för tiden *fniss*..men såg ju i kön att vi var rätt så mycket äldre än de andra så jag blev inte såå besviken ändå!:) Kram

jennyshemochharmoni: Tack!..jaa, jag försöker få lite gjort av alla idéer som trängs i mitt huvud, känns lite lättare då! :) Kram

miamaria: Tack! ..just monogram och kronor är favoriter och kul att brodera! Kram :)

en inredoholic: Tack!..Kram :)

nygammalt: Tack snälla du!..Det är kul å skapa! :)...Hihi..vi hade alltså en liknande kväll då..åt istället för att få dansa! :) Kram

under en vínd: Tack!..Ha en fin vecka du med! Kram :)

solkatter: Tack,tack!..det är kul med lite nytt..fast jag inte shoppat nåt..bara använt sånt jag har hemma! Ha en bra måndag kväll du med! Kram :)

guldkant på livet: Japp!...måttade lite på måfå och bara gjorde..och det funkade!..Det blev faktiskt mysigt sken av dom..Helgen blev riktigt okej trots kebaben :) Kram

marie: Tack snälla!...Ha en trevlig kväll du med! Kram :)

Anonym sa...

Vilka söt ljuspåsar och vad duktig du är som broderar söta kungakronor på. :) Gillade särskilt bilden där du inte fotat med blixt. Hihi så kan det vara när man ska gå ut...att köa är ju jättejobbigt. Ha en fin vecka!
Kram Karin

Anonym sa...

Så duktig du är att brodera , kungakronan är ju jättefin..
Tilde

Anonym sa...

karin a: Tack du!..ja, fotot utan blixt blir ju mer naturligt..ser hur det lyser mer då!..Ja, fy för å köa! Kram :)

Tilde: Tack! Är så förtjust i kungakronor! :) Kram

Elaine sa...

ljuspåsarna var så läckra. Har några gamla örngott med monogram på som jag kanske kan sy om. Blev jätteinspirerad av dina fina lyktor. Tyvärr kommer jag och symaskinen inte alls så bra överens så vi får väl se......
Ha det så fint!
Klem!

Anonym sa...

Åh, guh så fina! Håller med om att det ser ut som ett riktigt proffsjobb! Kram!

MODERN COUNTRY sa...

Ojoj, snø! Hjelpes, ja da kan man være glad for at man bor her. Ikke for det, vi har hatt noen skikkelige sure dager med masse vind og i slutten av November er det ventet en stor storm.Men da er det jo koselig å sitte inne og pyssle litt, og for noen nydelige lysposer du har laget! Sånne har jeg aldri sett før, artig ide :) Må bare passe på så de ikke brenner opp :))
Ha en finfin uke Signe!!
Kramar, Aina

Sånt är Livet sa...

Påsarna blev jättefina ,gillar hästarna med ljus i som står bakom.Visst e de kul att brodera och med vitt garn på vitt tyg blir verkligen fint/Lisbeth

Mita`s hjørne sa...

Nydelige lysposer du har sydd, de er virkelig skjønne...

Ha en koselig kveld...

Anonym sa...

Män vilka fina! Vad duktig du är!!! Passa ljusen bara :) (det var en artikel i NWT igår om värmeljusen och vad farliga vissa är... tar eld när de står för nära varandra... Jag tog åt mig som attans! Jag som bränner typ 100 kg stearin i höstmörkret:) )
Kram kram

Jonna sa...

Hej, jättefina ljuspåsar!

Lilla Blanka sa...

Ljuspåsarna blev såå fina..! Fattar inte hur du klarar att brodera en sån där ljuskrona bara sådär...skulle önska att jag klarade av det, men det är nog inte nåt jag skall ge mig på är jag rädd ;)
Jag får väl sy på lite spets o så är det bra med det... :)
Kram

Poppins sa...

Påsarna blev jättesöta!

Lotta sa...

Jättefina påsar!

Kram
Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka fina påsar! Som du broderat på , bara så där ! Du är så duktig !
Kram /Lotta

Ankan sa...

Vilka fina påsar du har sytt, och med broderier! Jättevackert blev det med ljussken i också.
Kransar på TV-skåpet var fint! TV-skåp verkar praktiskt och fint att gömma TV:n i. Ska försöka införskaffa det framöver :) /Kramar

Designe sa...

elaine: Tack! Dina gamla lakan med monogram kommer att bli jättefina som ljuspåsar..så hade nog jag oxå gjort om jag hade haft gamla trasiga lakan som ändå inte går att använda..men det hade jag inte .. Hoppas det går bra! Kram :)

nergårds-emma: Tack snälla du!..är ingen sömmerska egentligen..jag bara gjorde..och de bör inte synas i sömmarna :) Kram

moderncountry: Japp, idag kom det liiite snö igen men det är mest frost! :) Usch då, storm låter inget vidare..men pyssel är kul när det är tråkigt väder ute..Kul att du gillade mina ljuspåsar! Ha en fin vecka du med! :) Kram

Lisbeth: Tack snälla!...jag gillar oxå vit brodyr på vitt..men även rött på vitt :) De där hästarna är ett par favoriter..står framme året runt! Kram :)

Mita: TAck så mycket! Ha en fin dag! Kram :)

skogsfrun: TAck så mycket!...jag har faktiskt väldigt stora syltburkar där i och har dragit ner påsen lite så spetsen inte ska bli för varm..men törs inte somna i soffan med dom tända..man vet ju aldrig..jag är oxå försiktig med ljus! Det går åt sanslöst mycket ljus!..men det är det värt! Kram :)

jonnahappy: Tack snälla! Kram :)

lilla blanka: Tack! Hade förstås en bild på kronan som jag ritade över på tyget..Det var lite pyssel med spetsen oxå för det gick inge bra å nåla fast den eftersom spetsen är så hålig..fick hålla fast den med händerna :) Kram

poppins: Tack snälla! Kram :)

Lotta: Kul att du gillar dom! Kram :)

en vilsen loppa: Tack så mycket!..det var himla kul å sy dom! Kram :)

elins stuga: Jätteskoj att du gillar dom!..jaa, det blev mysigt sken genom dom! Gillar kransar...och det är så praktiskt med teveskåp! Kram :)