torsdag 28 februari 2008

Fint på stolen

Jag önskade mig stolsöverdrag i julklapp och för att vara säker på att jag skulle få rätt sort så beställde jag dom själv, hos Cosas.
Jag föll för de röd-vit randiga, jag gillar ju rött och vitt. Färgerna passade perfekt till jul men jag tycker faktiskt att de passar fortfarande, de är ju inte juliga. Dessutom passar de sommartid, det är ju väldigt somrigt med rött och vitt. Köpte fluffiga dunkuddar från Jysk och satte i fodralen så de ska se lite "pampiga" ut.
Funderar på att beställa vita överdrag oxå så man kan variera.








Tycker det är så fint att knyta i kors på baksidan av stolen så det blir lite effektfullt.
Ha en trevlig helg allihopa och tack för att ni tittar in! Det är så roligt att läsa era kommentarer! Kram :)

37 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Precis dessa har jag också kikat på inför nästa jul....köpte blåvit rutiga nu för sommarsäsongen...

De är så fina med klara färger och den söta volangkanten!

Ha en skön helg, kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Verkligen snyggt det blev på dina stolar!! De där kuddöverdragen är de snyggaste Nyblom har om jag får tycka... och som du säger-de passar lika bra vintertid som till sommaren! Snyggt matrum och jättefina foton på stolsöverdragen!Hs en bra helg om vi inte hörs innan! Mari.

vitstil sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Handplockat sa...

så hel snygga
sådana vill jag med ha =)

ser verkligen sittvänliga ut

Anonym sa...

Oj så snyggt det blev med dom överdragen och det blev ett axtra piff med dunkuddar i. Gillat volangen på kanten och jag tycker verkligen att du ska beställa vita också, kul att variera som du sa.

Vill också ha, du har samma smak som jag ;).

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Hanna

Cattis sa...

Vad snyggt med fluffiga kuddar i!
Det ser ut som att det skulle var skönt att sitta på de där stolarna :-)
Håller med om att rött och vitt lika gärna kan vara somrigt som juligt, det är fräsht.

Å jo, min kisse är en riktig myskisse. Och aningen busig emellanåt ;-)

Kram
Cattis

Anonym sa...

Vilka fiiiina... jag vill också haaaaa :) Önskar dig en alldeles underbara helg! Kram kram

Ett hus i vitt sa...

Åh jag gillar verkligen dina stolar! Och med volangdynan med knytet på baksidan blev det ju perfekt :-). Vad lustigt att samma sak hände med eran hall och din killes jobb... Kanske regeringen borde gå ut med uppmaningen till alla att fixa i ordning sina hallar för att får bukt med arbetslösheten? ;-)Som sagt: Feng shui har mer kraft än man tror!:-) Kram, Anette

Färjtorp sa...

Jag som är så sugen på att köpa såna överdrag till mina stolar, så bra, nu fick jag både se hur de ser ut och var man kan beställa. Ska gå in där och kika.
Dina röda var jättefina.
Jag är nog inne på vita eller beiga tror jag...
Kram Johanna.

Designe sa...

under en vind: Ja, de blåvita var oxå fina! Gillar verkligen Nyblom & Kollens sortiment! Ha en skön helg du med! Kram :)

guldkant på livet: Tack!..gillar de verkligen!..jag är ju en röd & vit fantast! :) Ha en bra helg du med! :)

handplockat: Tack!..ja de är sköna att sitta på! :)

hanna: TAck!...jaa, hihi..vi verkar verkligen ha samma smak! Har letat länge efter vita men de är restnoterade så jag får vänta ett tag till...vill inte ha naturvita utan mer vita! :) Ha en fin fredag! Här skiner solen! Kram :)

cattis: Ja, det blir fluffigare med dunkuddar i! Rött&vitt är favoritfärgen! :) Kram

ljuvligt hemma: Tack!...visst är dom!..Ha en underbar helg du med! Kram :)

ett hus i vitt: Tack! Ja, tänk va lustigt att det stämde hos oss oxå! Diskuterade detta med en kollega till mig och hon fick sitt jobb efter att ha gjort om i hallen! :)

mysiga lantliga ting: Tack!..jag hade spanat på dom länge oxå och tyckt att de är dyra men det är dom inte om man tänker efter...Kul att variera sig med olika färger! Ha en fin helg! Kram :)

Anonym sa...

Är vansinnigt fötjust i den lilla rutan...Har köpt på mig någr meter och inte ännu bestämt mig för vad jag ska ha det till...Är det ett lakan du har som duk och i så fall har du satt in en spets i andra sidan också...

Kram från Malin

Designe sa...

malin: Åh, låter fint med rutigt!..Japp, det är ett lakan jag har som duk och jag hade faktiskt ett till likadant lakan som jag lagt omlott, räckte inte med ett som duk,då ser det lika ut på båda sidor. :) kram

Malin sa...

Tjohoooo!!!!

Jo det är jag!

Ann-Catrin sa...

Oj oj så fint så fint... visst är vitt och rött fint till sommaren... ALLTID snyggt!!
Härliga bilder.
kramar A-C

Willewira sa...

Håller med dig - vit och rött kan man ha året om.
Särskilt när det blir så bra som på dina stolar - Jättefint!

Ha en riktigt skön helg!
Kram Willewira

Tea Kristin sa...

Det ble kjempefint, og absolutt ikke julete!! :)

♥ Pia... sa...

Hej...så fint...jag köpte linnefärgade till jul hos gruvgatan13..nöjd som en katt isolen...nu vill jag ha vita..inte så dumt tips du gav..ska kolla in det nu..ha en trevlig helg..PIA

Anonym sa...

Kikar in för att önska dig en trevlig helg!

Kram Hanna

Marie sa...

Jättefina stolsöverdrag! Så gulligt med volangkanten och supersnyggt att knyta dem i kors.

Ha en mysig helg!
Kram Marie

Karin sa...

Jag är precis som du svag för rött och vitt! Helt ljuvliga stolsöverdrag som passar så fint in i ditt trevliga matrum. Ha en skön helg! Kram Karin

Anna sa...

Jättesnygga överdrag, vill också ha. Så jättesnyggt med duken också, är det ett lakan? Önskar jag kunde ha så hemma, men nu ser jag framför mig hur det skulle se ut efter att min man och mina två söner ätit frukost. Suck! :)
Kram
Anna

C De-sign sa...

Så fint det blev på stolarna och snyggt fotat med detaljen på stolsbenet! Förstår att du vill ha vita också! Ha en bra lördagkväll!
Kram fr C

Jennyshemochharmoni sa...

Vad fina de är dina stolsdynor! Tycker att de passar perfekt i ditt matrum! Hoppas du har en underbar helg! Stor KRAM

MODERN COUNTRY sa...

Dine stolsöverdrag er kjempevakre Signe!! Klart de passer å ha året rundtm hvitt og rødt er så utrolig friskt og herlig sammen. Må gi deg et stort kompliment for bildene, de er supre!!

Ha en skjønn Søndag i morgen!
Klemmer :))

IKT i min vardag sa...

Superfina stolsdynor! Så gulligt du har knytit dem därbak! Gillar randigt...

Kram Linda

Poppins sa...

Ursnygga överdrag! Och du har rätt, vitt och rött passar året om. Det är lika fräscht på sommaren som på vintern och ger en lantlig mysig "look".
kram

Designe sa...

malin: Tjohoo! ..och tack för att du lämnar din signatur så jag vet vem du är och så jag hittar till dig! :)

anncatrin/fint hemma: Tack!..ja, rött och vitt känns alltid fräscht faktiskt!:) Ha en fortsatt fin helg! Kram :)

willevira: TAck!..Detsamma till dig! Kram :)

tea: Tack!..jag tycker de passar året om :) Kram

pia: Tack!...hihi..det låter bra att du trivs som en katt i solen..det låter härligt!:) Kram

hanna: Detsamma till dig! Kram :)

marie: Tack, tack! Ha en fortsatt fin helg du med! Kram :)

karin a: Tack! Ha en fortsatt fin helg du med! Kram :)

anna: TAckar! Jo, det är 2 likadana lakan faktiskt som jag lagt omlott för ett lakan räckte inte till över bordet. Jag törs inte heller ha den duken på när vi äter..sitter bara där när vi har folk hemma och då brukar jag lägga på nån annan duk. Det här lakanet är så neutralt och bra att ha framme jämt! :) Kram

c de-sign: Tack!..Ja, man bör nog byta nån gång ibland så man inte lessnar..mönster kan man ju tröttna på ibland.. Ha en fin helg! Kram :)

jennyshemochharmoni: Tack! Ja, jag trivs med mina stolsdynor!:) Ha en fin helg du med! Kram :)

modern country: Tack! Kul att du gillade bilderna oxå! Ha en fortsatt fin helg! Kram :)

vita tankar: Tack, tack!..jag har lite dille på randigt jag med! Kram :)

poppins: Tack!..ja, det känns lite lantligt faktiskt! Kram :)

::fina:: sa...

Hej på dej, jättefina stolsöverdrag, de ser så mjuka och charmiga ut. Håller med dig om att de absolut passar året runt. Så sött!
Kram, Josefine

Anna sa...

Ja jag håller med! Älskar också rött och vitt och har det i köket året om! Stolsöverdragen är superfina - jag har ett sådant på en stol i hallen. Man kan gott och väl ha dem framme året runt!

Kram
:)Anna

Hem och Lycka sa...

Kanonfina! Har inte gillat rött så särskilt mycket men numera gör jag faktiskt det. Blev jättesnyggt och visst passar de året om! kram!

This is Kia sa...

Jättefina. Jag har samma stoldynor fast vita. Verkligen pampigt med att ha en kudde i och skönt för rumpan.

kramar Kia

Lilla Blanka sa...

Dynorna är jättefina! Och jag håller med dig om att de passar hela året..sommar är ju mycket rött och vitt randigt/rutigt och blå-vitt/rutingr/randigt..
Härliga bilder!
Kram
Mia

Dubbelörn sa...

Bara så att du vet ;). Har likadana, samma färg o samma knytning... *skrattar*. Och jag älskar dem!!!!!

Änglahem sa...

Vad snygga stolsdynor!!! smart med dunkuddar i!! blir lite pampigare som du säger, hm tål att tänkas på.
Klart det går bra med vit/röd randiga året om, rött och vitt tycker jag är jättefint till sommaren!!

Kram
Ulrika

AGENT 77 sa...

vilka snygga stolsöverdrag verkligen jag har liknande men vita..ska nog investera i några nya våriga.fin sida du har. kram E

Majsan sa...

Fiffigt att lägga i en lite tjockare kudde. Jag har nästan likadana överdrag...men kudden i är så tunn att de inte är sköna att sitta på. Men med din idé så skulle jag kunna få användning för dem =)
kram

Sunells sa...

Så fina stolöverdrag, jag gillar också rött och vitt och visst passar det även på sommartid att ha dessa, fint fint:)
Lägger din bloggadress bland mina favoriter, ha en mysig helg.
Kram/Katariina