måndag 13 april 2009

Nu är det vår...


Det blommar för första gången i år!
En krokus som jag hittade i rabatten bland alla
gamla löv.




Lite vår på hyllan vid farstukvisten.




Små söta penséer.







När man äntligen kan plantera penséer så vill
man ju helst köpa alla möjliga färger men
blålila passar bra till gult hus...har jag läst nånstans...




..och så vitt förstås.
Idag har vi haft ännu en fin dag! Passade på att sätta om alla övervintrade pelargoner som jag klippte ner i början av mars och de har faktiskt växt på sig...räknade till 30 pelargoner!!!
Ooops...brukar jag ha såå många! :)
Ha en bra ny vecka! Imorrn är det dags för jobb igen!
Kram :)

33 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Härligt! då har jag gått på magkänsla - att blå och lila blommor passar till gula hus :-)

Jättesött hemma hos dig!
Kram

Malin sa...

hej på dig, jag köpte tidningar i fredags för att mysa i helgen och så skulle jag kolla in reportaget om dig...så köpte jag fel tidningar! Jag bläddrade fram och tillbaka och kände inte igen någonting från bloggen men jag har ledig dag imorgon så jag får göra ett nytt försök då... tack för kommentaren om katt-tavlorna hemma hos mig, jag har målat dem själv fast kraftfullt kopierat dem från ett hem i Sköna hem he he. Ha det bra så länge, Malin

Lallis - liv och leverne sa...

Härliga härliga bilder:)
Kram Lallis

Marie sa...

Härligt att våren är på gång även hos er, jättefina bilder!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Jenny sa...

Hej! Jättefina blommor!
Vad fint du har det där på hyllan vid farstukvisten!

Oj! 30 pelargoner, hihi! Det var inte illa!

Ha en jättebra vecka,
Kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det är dem första vårblommorna som är roligast nästan. Så fint på din hylla. Här har Rådjuren smaskat i sig allt utom mina Gula Hyacinter!
Kram till dig
AnnaMaria

Majas skafferi sa...

Hej! Penseer är så härligt! Man blir lätt ivrig i början av säsongen som du säger!
Reportaget i Drömhem har jag läst nu..oj! vad fint ni bor! Läget är ju helt otroligt, och inredningen..snyggt!
Jag tycker staketet var annorlunda och fint!! Ha det bra!

Kamomilla sa...

Så många pelargoner?? WoW!
Sött på din förstukvist!

Titti underkalas-eken sa...

Ja visst blir man aldeles lycklig över att hitta vårblommor i trädgården! Här blommar tusilago, vitsippor och blåsippor samtidigt med krokusarna, blir så förundrad över alla färger! Vintern har var bra grå!

Stor kram!

Lissboden sa...

Hej!
Visst är det härligt att våren äntligen har kommit, även hit till våra breddgrader.
Jag har också många pelargoner, jag har fullt sjå att få plats med alla i mina fönster.
Ha en bra vecka!
Maria

Tulipa sa...

Vilka fina bilder!

Och bilderna i Drömhem har jag studerat igen under helgens frukoststund, kanonfina!!!

Kram!

millandante sa...

30 pelargoner... wow!
Härligt när de blommar sen!!
Kram

Nygammalt sa...

Här var det blommigt och grannt. Du har gjort så vårfint, för ja, nu är det vår.

Kul med dina pelargoner....vilket blomsterhus =)

Kram.

mi-rachel sa...

flotte vårblomster.

helen sa...

Så underbara bilder!
Penséer är verkligen ett vårtecken!
Så även krokusar :-)...

Kram
Helen

Färjtorp sa...

Underbart!!!! Så vårigt med alla söta blommor. Bara att njuta då.

kram johanna

Hanna sa...

Hej goa du!

Vad härligt det är att våren är här! Hittade oxå krokusar när jag räfsade löv...nu vill vi bara att värmen ska komma oxå så är man nöjd! =).

Vad fint du har gjort på verandan... så sött! =)

Ha en härlig måndagskväll
Kram Kram H

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Fina bilder. Pelargoner kan man aldrig få för många av. :-)

Kram
/Helena

Gårdsromantik sa...

Vad läckert med alla pelargonierna.

Nu blev jag så nyfiken på vilken tidning du är med i?

Kram Maud

annashusidingtuna sa...

Mysiga vårbilder!
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Tänk vilken lycka, att hitta en krkos, ja då ÄR det vår!

Så fint med de små penséerna i zinkhjärtanen, jag inser med ens att jag köpt för stora penseer, du vet, som alla såg ut förr, den klassiska storleken... fanns inga andra på torget i Gävle häromdagen och jag var så ivrig att ha ngn blomma med mej hem och få sätta ut på studs: ) Men fann en liten violpensée med..

30 pellisar!? Inte illa! Har inte lyckas med övervintringen de sista åren pga olika saker men vi har satt skott förra veckan så vi har några pellisbarn på g...

Längtar till att få börja handla sommarblommor nu men man får nog ge sig till tåls ett tag till, närmare bestämt 2 mån, inte klokt, var bor vi egentligen!?

Jättefint och välkomnade på din "bro" och altan i af, vi får njuta av penséerna så länge!

Ha en bra ny vecka, hemma ngn dag nu, äntligen! Mari.

Anne sa...

Vad fint du gjort på farstukvisten!
Jag surfar runt och ser alla som pysslat så fint på sina farstukvistar och jag har inte en grej på min.... hinner inte med!

Så mycket man vill göra och så lite tid, jag tycker vi förlänger dygnet lite grann, det blir väl bra?

Kram Anne

Annas skattkammare sa...

Så fint du gjort ute på hyllan! Jag måste verkligen försöka plantera lite vårblommor nu, det är dags! =)
Kram /Anna

Anne sa...

Hej igen!
Tittade bland etiketterna och hittade "Köket" (var tvungen att kolla in dina stolar)
Är tyget på dina stolar grått också? ser så ut, men ibland kan ljuset luras lite :)

Ibland är världen bra liten!
Vi hittade våra på en loppis, betsade mörkt bruna, hur hittade ni era?

Kram Anne

Anonym sa...

Tusen tack för ditt svar angående soffbordet. Vet du namnet på det? Jag var in på mios hemsida men fann det inte.

Mvh Alexandra

Radhusdrömmar sa...

Vad sött att du satte penséerna i de där zink hängena!
Ska nog också ta och köpa hem lite såna.

Ha det gott!

Kram
Johanna

mig & alice sa...

30 pelargoner!!!
Det var inte illa :-).
Ville bara kika in och gratta till det underbara reportaget i Drömhem o Trädgård.
Jag har läst och njutit av alla de vackra bilderna nu under påsk :-).
Vilket helt ljuvligt lakan du hade...på bilden när du hängde tvätten!!!
Det var nog det vackratse jag sett.
Det som låg på matsalsbordet gick inte av för hackor det heller...mina initialer hade det inbroderat minsann :-).

Och den där gamla sockerströaren, har en precis likadan :-).

Hoppas att du haft en härlig påsk med allt vad det innebär.
Kraam på dig.
Melinda

Jenny sa...

Vad härligt med vårplanteringar! Ser jättefint ut! Blir inspirerad att ta tag i mina egna :) KRAM!!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Designe sa...

SVAR TILL ALEXANDRA: Soffbordet heter Rosie. Jag tittade in på Mios hemsida och det enda som verkar finnas i den serien just nu är ett skrivbord. Men..även om det inte finns på hemsidan så kan de ju ha kvar bordet i butik, kolla! :)

mylovelygrandma sa...

Hejsan! ser att jag missat inlägget under! Vilken underbar kanna med det blåa mönstret! det måste vara vårvädret som gör att det känns som man kan slänga ut allt ur skåpen och bara ha massa blåvitt porslin:P Såg reportaget om dig i tidningen i helgen!! vilket fint hem du har! tyckte det var fint att det inte var helt genomgående vitt som så många hem är! missförstå mig rätt.. jag älskar också vitt! men det såg mer speciellt ut med lite färg på sina ställen! Tycker du ska känna dig MEGA nöjd:) för övrigt köpte jag först fel tidning, bläddrade snabbt och letade förbryllat efter dig! men då hade jag fått någon drömhem trädgårdsspecialtidning! som tur var fick jag byta när jag gick tillbaka till butiken en stund senare! Ha en härlig dag!! Kram!!

Målargården sa...

Så fint du gjort på farstukvisten.
Visst är det härligt när penseerna kommer!
Har gjort samma som du med pelargonerna, klippte ner dem för några veckor sedan och nu är det dags för omplantering och plantering av sticklingar. Mååååånga blir det, men det är det värt! Ha en skön vecka!/Kram Eva-Mari

Lissboden sa...

Hej Lisbeth!
Nu har jag köpt Drömhem och trädgård och sett hur fint du har det hemma.
Det ser fantastiskt fint ut på verandan med utsikten över älven.
Vad kul att du har så fina saker efter din mormor. Det är fina minnen att ha kvar.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram/Maria

lena sa...

visst är det härligt med våren. Man blir så glad i hela kroppen. krokus och penseer är våren. Nu vill man bara ut i trädgården och jobba . Härliga bilder på bloggen kram Lena