torsdag 25 augusti 2011

Av några kökshanddukar...

...gjorde jag en tygkrona. Några av handdukarna var tunna av flitigt användande och det var hål på några ställen men tänkte att nåt ska man väl kunna göra av dom ändå!
Det gick inte att riva remsor så jag klippte lite slarvigt remsor ur blåvita och rödvita handdukar och knöt fast i en ståltrådsring jag gjort och band upp det med enkla snören.
Remsorna vajar fint i vinden när det blåser.
















Min idé som jag har om resten av kökshanddukarna har jag inte påbörjat än!

Ha en bra dag! :)

17 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Den finaste traskronan av dem alla, och så bra att kunna återanvända det man har! Där vajar det bra i äppelträdet!
Eija

Anonym sa...

men åh vad fin den blev!!! du är så fiffig!!

Kram pernilla

Emelie sa...

Vad fint! hade gärna gjort det samma men jag tror inte det kommer att passa så bra på balkongen ... En sån tygkrona behöver nog ett träd!

//Emelie

Johanna Stålros sa...

Tänk så fina saker du kan göra av några trasor;) kram

Älfgärdet sa...

Så enkla, bonniga(!) & oerhört vackra de blir traskronorna. Det vilar något ursvenskt över din!

n o r d i n g å r d e n sa...

Håller med Eija, den finaste av dem alla, och den finaste jag sett!! Jag har aldrig varit så jätteförtjust i dessa men denna var bara så läcker när den var gjord av gamla handdukar, ska bli spännade att se vad det blir av resten! Mari.

Unknown sa...

Där ser man, tjusigt värre. =)

Handdukar kan man aldrig få för mycket av, jag har själv ett helt drös som ligger och dräller. Huvudet är fullt av idéer, tyvärr kommer de ju aldrig längre än så. ;-)

Jag har i 2 somrar tänkt sy inredning i en picknickkorg av gamla rödvita handdukar men det har inte blivit av än. *suck*


Kraaaaaaaam

Marie sa...

Underbart vacker traskrona!

Kram Marie

Kamomilla sa...

Ännu är det lite sommar kvar.. och din krona är så fin!!

Rut och Signe sa...

Håller med ovan kommentarer. Jättesnygg! Ska prova att göra en till torpet nästa sommar. Ha det gott, Marie

Norregård sa...

Lantligt:))

Kram Malin

20-talshuset sa...

Så fräscht med vitt, blått och rött, rutigt därtill och vind så att det fladdrar lite... Ser fram emot nästa ide´. Kram Anna

kråke sa...

så härligt fin inspiration:)) Kul med saker som kan återanvändas till att bli nya saker...kretsloppet är slutet;))

kram på dig du fiffiga:))

kråke

Stina sa...

Riktigt gammaldags och fin.:-) Stina

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken mysig idé!:) Jättefin blev den! Ha en toppenbra helg! KRAM Jenny

VIKTORIA sa...

Genialt och charmigt återbruk! Viktoria

Lottas Fotografi sa...

Men vad fint det blev! Det måste jag testa!

Kram Lotta