måndag 10 september 2012

Härlig helg!

Så härlig helg det varit!
Började helgen med god fläskfiléplanka och gott rött vin och film, "Älska mig igen", kan rekommenderas!

Under lördan var jag några timmar hos Eija i gårdsbutiken Norrfrid och hade såå trevligt! Hade så trevliga samtal med trevliga butiksbesökare och gjorde en rönnbärskrona som hängdes upp i butiken.
Kvällen tillbringade jag på syjuntemiddag! :)  Såå gott med lite höstig 3-rättersmiddag och så fick jag lite hjälp med att komma igång och virka och det var superkul! Nu är jag fast! :)

Igår söndag, gjorde jag ett besök på Ådalsbyns skördemarknad, mysigt! Köpte nåt stickat som ni får se sen! Pysslade under dagen och avslutade kvällen med en god kycklinggryta och äppelpaj. Tittade på Moraeus m bra artister med virkningen i händerna :)

När jag läser igenom det jag skriver så låter det som riktig "tant"-varning men det bjuder jag på! :)
Ha en trevlig vecka!

7 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Hi hi - du är rolig du....
Tantvarning!!!!!! ;-P

Men, visst är det väl härligt när man hittar något som man förlorar sig bort i så där. Vilken avkoppling det är alltså. Jag blev helt såld när jag virkade min väska av mattrasor. Åhhh så roligt det var. Så jag är allt tant jag också "fniss"

Ha det gott!

Kram kram

Norrfrids Eija sa...

Jag är gärna tant och präktig om det är sådär roligt! Vi har ju åldern inne, det är bara att inse...
Tack för besöket, du är ju som ett smycke som lyser upp hela butiken när du kommer dit! De kläderna du hade har verkligen hittat sin rätta ägare! Sååå snyggt!
Vi hörs!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå, ingen tantavarning alls, bara ren livsnjutning!! Du tar för dig av livet- helt rätt, låter som en helg i min smak! Fast jag inte är ngn virkare då förstås;) Eijas butik, plankstek, skördemarknad, gott vin och en bra film låter ljuvligt!!! Du hann med mycket trevligt! Härligt sprakande höstbild!!! mari.

Geli sa...

Hej, I think you had a wonderful time at the weekend! Your blog is very dreamy and beautiful! Best wishes, Geli

Rapport till Vänfors sa...

Ha ha, all makt åt tanter och deras göromål:))
Kram Annika

Norregård sa...

Låter som en toppenhelg i mina öron:))) Ingen tantvarning här inte!!!

Kram Malin

G:a Affären sa...

Har du blivit en virknörd? Det gillar jag! Antingen tycks man gilla eller hata den ädla konsten, men jag tror bara det handlar om träning om lusten finns.
Din helg tycks ha varit lika fin som höstbilden du visar.

Kramar
Cia