onsdag 22 januari 2014

Lite mer formex

Jag och Eija (Norrfrid) var ju ner på Formex i 2 dagar förra veckan och blev inspirerade! Helt sanslöst så mycket saker det finns! Varje gång tänker man att ...den här gången ska vi hinna mer...men det gör man inte! :) Man hittar nya leverantörer man inte sett förut, sina favoriter osv. Det är ju jättekul men man är lite tidsoptimist! Det är ganska skönt att på hemresan eller i efterhand se tillbaka och komma ihåg godbitar! Som tur är har man ju fotat lite för att minnas och kunna se tillbaka!
 
Såå läckra filttofflor från Italien som kommer förpackade i den fina papperspåsen på bilden!
 


Mycket naturnära som trä, flaskor i grönt, mycket växter osv.
 


Gick igång på den här "anslagstavlan"! Fin vägg tycker jag...skulle jag kunna tänka mig göra hemma! :) eller varför inte tapetsera med bokblad?!
 


Västergårdens monter imponerar alltid! Läckert staplade alster och jag gillade idén med lampan!
 


Västergården har ju även gosaker! :)
 
 


Ylva Skarps monter! Gillar hennes texter på allt möjligt..till och med keramik! :)
 


Mycket växter som sagt både på tyger och i verkligheten och glasflaskor i olika modeller och färger, lite man tager vad man haver! :)
 
Träffade på lite andra trevliga bloggerskor på mässan oxå! Jättetrevligt! :)
 
ps. Ni har väl inte missat Eijas senaste inlägg om att hon ska börja blogga hos tidningen Lantliv och även skriva krönikor i tidningen! :) ds.
  
 

5 kommentarer:

Odensvi gård sa...

Hoppas att ni hade riktigt härliga dagar tillsammans. Det finns verkligen mycket att inspireras av. Jag var hemma hos Ylva Skarp i våras i hennes Showrum i Leksand. Vilken framgångssaga!
Pia

Annas skattkammare sa...

Så mycket fint, inspirerande!
Kram Anna

Norrfrids Eija sa...

Tidsoptimister - tell me about it! Dagarna blir så fullspäckade så man nästan glömmer att andas....men nästa gång du Bettan...fler dagar och bättre skor ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh va kul att få se före oss som inte var där!! Så mycket snyggt att man kan ju bli galen!!!! Jag skulle inte våga ha butik och åka dit!!! Jag är ingen toffelperson men oj vilka mysiga, ett par såna skulle jag vilja ha och gå runt med här hemma vintertid!! Lampan skitsnygg och så läckert i gult o rosa fr Västergårdens monter och blommor o glas, bara så ljuvligt!!! Ja, nu hejar vi på Eija, hon är i rätt forum nu!!!! :)

maria at inredningsvis sa...

Du har alltid så SJUKT inspirerande och söta inlägg :) blir glad härinne

Ny post ute......skor som het inredning :)

Ha en härlig vecka söt :)

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)