måndag 2 juni 2008

Blommande trädgård

Ber om ursäkt för lång bortavaro från bloggen men det är så mycket annat nu, byggande av farstukvist m.m. och så har det ju varit så underbart väder och är ju fortfarande fint.
Sena kvällar kan man ju förstås sätta sig vid datorn. Ikväll har jag ju dessutom lyckats fota litegrann.


Kolla in de mörkrosa blommorna i paradisäppel-
trädet. Dvs, jag tror att det är ett sådant träd.
Det får små, röda, hårda äpplen.
Så här mycket har inte trädet blommat på ett tag.



Närbild på äppelblom. Har två äppelträd som
får gröna äpplen. Det är ju så underbart när
det blommar i träden, önskar att det kunde
blomma lite längre period så man hinner njuta.




Jag skulle sitta och mysa lite under det rosa-
blommande trädet med kuddar och en hög med
inredningstidningar och så kom det en nyfiken liten
lill-signe så jag sprang efter kameran.
Körsbärsträdet blommar i förgrunden.



Om man ska se ordentligt så måste man stå
på tå och kika :)
Hon sniffade runt på bänken men var mest intresserad
av trädet :)



Så här var det utan katt och innan jag kom på plats hade
solen redan flyttat på sig så jag flyttade efter.

Ha det så gott i solen!...under arbetstid får man titta ut genom fönstren och drömma sig ut! :)

18 kommentarer:

Unknown sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så härliga bilder!
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Stämningsfullt sa...

Så härliga bilder!

Karin sa...

Ja det är inte lätt att hinna med att blogga nu...så vackert väder och så mycket man vill hinna med. Så mysigt det ser ut i er trädgård. Skulle gärna slå mig ner på bänken och njuta utav blommande träd. Visst är det ett Malus/paradisäpple. Trevliga träd!

Ha en skön tisdag! Kram Karin

Henrikohelen sa...

Vilka härliga bilder! Superfina!
Ha en bra dag i dag!
Kram
Helen

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken ljuvlig hörna under det fantastiskt vackra paradisäppelträdet! Och Lill-Signe som pricken över i bland de fina kuddarna! Ja, mindre tid vid datorn blir det även om jag byter inlägg lika ofta men att hinna kommentarer hos alla hinner man definitivt inte om man ska hinna se solen...våra sommarfår kommer i kväll! : ) Mari.

Kallholmen sa...

Oj vilken fin trägård ,jag vill flytta in direct.Måste nog skaffa mig lite blommande träd.
Gillar byrån i köket med alla lådor ,oj vad mycke spännande den måste innehålla.
Kram Malin

Anonym sa...

Ja visst är det svårt att ta sig tid att sitta framför datorn när det är så underbart väder : ) Men det kommer nog regniga dagar oxå då man får passa på! Jätte fina bilder, och vilken söt liten kisse du har!!

Ha en underbar dag!
Kram Maria

Änglahem sa...

Åhhh så mysigt!!! Jag tror att jag tar och slår mig ner då när du inte hann!! sätter mig här med en kopp kaffe och pratar lite med Lill-Signe den söta!!!!

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Anonym sa...

härlig sittplats du har! och himmel vad det blommar i år. Det är alldeles makalöst!

Lilla Blanka sa...

Underbara bilder!!! Lill-Signe är ju sååå söt också..jättehärligt med all blomsterprakt..!

Nej bloggeriet blir inte så mycket av just nu..man får njuta av värme och sol och ta bloggandet emellanåt i stället.

Kram
Mia

Marie sa...

Så härliga bilder! Ser så mysigt ut att sitta där på bänken och läsa några inredningstidningar Förstår om lill-signe trivs där!

Ha det bra!
kram Marie

Unknown sa...

Tack för din kommentar hos mig, den värmde! Ha en fin dag! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Ljuva ro sa...

Vilka mysiga bilder! Så fin soffa o gullig kisse! Ha en härlig solig dag!

Granne med Selma sa...

Så vackert med den vita soffan och kissemissen... Och ett sådant träd med rosa blom har vi också:-)
/Sussie

Jennyshemochharmoni sa...

Vad mysigt du har gjort ute! Verkligen inspirerande! Verkar lill-signe tycka också ;) Känner igen det där med tidsbristen på bloggen. Man hinner helt enkelt inte med sig! Vi kommer igen :) Trevlig helg! KRAM

Linneagården sa...

Hej Signe. Å, vad det blommar fint hos dig & så söt soffa.

Ditt kök är otroligt hemtrevligt & vackert. Ljuvliga bilder.
Hoppas allt är bra & sköt om dig i sommarvärmen.
Stor kram till dig min bloggvän /madelene

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vilka härliga bilder, det ser så ljuvligt ut. Jättefin soffa och kuddar. Vad kul att du hann med att fota Lill-Signe. Visst är det synd att äppel- och plommonträden blommar så kort. Däremot tycker jag att päronträdet blommar lite längre.
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

I am Lynn sa...

Härliga bilder! Och så matchar kuddarna det blommande trädet = underbart =) *i like pink*

LYNN