måndag 13 augusti 2012

Som Karin Larsson...

...kände jag mig i Östebros beiga linnekappa :)...
över axlarna har jag den fina kjolen som även kan användas som krage över kappa.



I den underbara gammeldags miljön i Eijas källare som kommer att öppnas upp som norrfrids gårdsbutik from 25:e augusti gick vi igång på kläder och fotografering.
Här i beige kappa och kjol samt svart tunika under.


Nymålat fint gammalt trägolv i en annars orörd källarvåning.

In action. Här ses även fotografen Eija i spegeln.



Självklart speglar man sig i ett gammalt fönster! I kappan känner man sig lite som Karin Larsson som hon såg ut i sin målarrock. Fattas bara en pensel bakom örat liksom ;)



Kläderna är väldigt lättmatchade och allt passar ihop!




Fina detaljer på kappan. Praktiskt att kunna dra ihop eller vidga kappan efter behov.



Fina korsstygnsdetaljer längst ner på kjolen, passar ju mig som älskar korsstygn.

14 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

Så jäkla snygga kläder...vill ha allihopa...nuuu:))
Kram Annika

Söta skor!

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig uppvisning av de vackra kläderna !
Kram Kicki

Norregård sa...

Suprtfina kläder, jag gillar din håruppsättning oxå!!!!

Kram Malin

Norrfrids Eija sa...

Hallå snygging där! Östebros kläder är verkligen som gjorda för dig med korstygnen och allt! Du skulle passa som handsken som guide på Sundborn.....
Om jag verkar vara som uppslukad under jorden så vet du vart du hittar mej ha ha, det är dygnet runt som gäller nu....jag kikar förbi ikväll om de går bra, slår en pling först förstås...

Rummet för välbefinnande sa...

I love it <3
Kraaaaaam

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gôrsnyggt! Så härliga kläder, och så bra du passade i detta. Skulle vara väldigt roligt och se Eijas fina butik live.
Kramar
AnnaMaria

Hildas hem - Sofia sa...

Såå snyggt! Jag förstår att ni gick igång på att fota så fina grejer och in så härlig lokal :)

Jag önskar dig en fin kväll!

Marie sa...

Så fina bilder och vackra kläder!

Kram Marie

Fröken C sa...

Otroligt vackra bilder o modell:)

Ha det fint!
Kram C

kråke sa...

Vackra Signe i fantastiskt fina kläder:)))) roligt med Eijas butik!:)

Kram på dig fina!

Kråke

Lantmusen sa...

Fint! Nu har vi rea hos Lantmusen Heminredning. Välkommen!

linnea-maria sa...

Åh vilka vackra kläder!

Mariette sa...

Snyggt!!!

Och vad kul att Eija öppnar gårdsbutik!

(Har faktiskt haft jättesvårt att kommentera hos henne sista tiden...)

Kram Mariette

n o r d i n g å r d e n sa...

Sktsnyggt!!! Se kommentar i inlägget ovan!