tisdag 17 juni 2014

Sommarens första gårdsauktion! :)

 
Är såå glad att jag bestämde mig för att ta en ledig heldag på gårdsauktion med några vänner i lördags när det var så fint väder! Åkte hemifrån 9.30 och kom hem 18.30! Så länge har jag nog aldrig varit på auktion men det var supermysigt! :) Bara att sitta och njuta, fika och lyssna på auktionsutroparen och njuta av underhållningen och såklart lösa lite egna grejor oxå! En riktigt härlig somrig dag! :)
Mitt fina gråslitna bord med nyans av grönt som jag fyndade för en hundring på auktionen i lördags samt några små fynd.
 
 
Den här gröna vasen tänker jag mig med en liten bullig bukett av rosa pioner. 
 


Lilla grofsnusburken! ;)
 


Söt liten skål att ha gosaker i!
 


Diverse fint! :)
 


Ett stilleben i trädgårn! :)
 


Fikakorgen med fyndad duk, extraskor och goda körsbär att smaska på! :)
 
 
Nu har jag den somriga lördagen i minnet att se tillbaka såna här tråkiga, regniga och kalla dagar! Så härligt att göra såna här utflykter innan semestern börjat, då blir sommaren längre! :)

2 kommentarer:

G:a Affären sa...

Det verkar ha varit en riktig bonnauktion. Och så fina fynd du gjorde och bordet blev billigt!
Jag tycker också halva nöjet är att var bland alla glada människor, en rolig auktionist, fikakorg och några fynd. Vilken bra idé med extra skor!
Ha det gott!
Kramar
Cia

n o r d i n g å r d e n sa...

Jösses vilken auktion, jag skulle varit med dig så hade vi kunnat skrika i kapp :) Bordet, vilket fynd!!!!! Och jättefin vas, lite den stilen jag är inne på nu och snusburken var ju helläcker!!! Grattis till såna fina fynd!!!