torsdag 10 december 2009

Julmys

Det har varit lite sega dagar här senaste veckan. Fick iofs lite gjort i helgen med bakning av småkakor och lite annat pyssel men efter vaccin mot svininfluensan så har jag inte riktigt varit mig själv...värk och öm i kroppen och trött..har inte fått så mycket gjort som jag tänkt mig.
Julinspirationen försvann tyvärr med snön. I helgen blir det i allafall julmys hos en kompis med kransbindning och mys framför kaminen, det blir trevligt! Ska även försöka hinna en del måsten!
Vill gärna hinna fika på torpet på hembygdsgården oxå, det är en tradition jag inte vill missa...de har bara öppet adventshelgerna och under sommarn. Det eldas i öppen spisen och de har massor med gott fikabröd!

Fler granar har fått komma in och skapa stämning på övervåningen!













Ha en fin lucia och 3:e advent! Tänk va tiden går fort! Kan nån stoppa tiden ett tag?! :) Vill ju hinna njuta oxå! :)

ps. Tack för era upplyftande kommentarer om mitt målade gamla skåp, jag blir jätteglad! :)

24 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej!

Hoppas ni känner er bättre nu. Vi klarade oss faktiskt utan biverkningar. Det var bara min man som kände sig mosig dagen efter!

Jag har också gjort lite julfint i vår övre hall. Nu måste jag sätta en slinga i granen, det är det som fattas här:)

Ha en riktigt mysig Lucia och adventshelg!

Kram Karin

Karin Lindström sa...

Skulle ju naturligt vis skriva att det blev jättefint hos er:) Kram igen"

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Fin fina bilder som du visar!
Ja det är svårt att känna julstämning när det inte finns nån snö! Konstiga tider!
Vi ska till en gammal gård och fika till helgen - alltid 3:e Advent. Mycket mysigt!
Trevlig helg önskar fru Ekeby!

Gnistrande snö sa...

Åh så mysigt, så mysigt, vilken härlig julstämning jag fick. Lite stillhet och julefrid över bilderna.
Fast visst saknar även jag snön, vitt och gnistrande vill man ha det så här års.

Hoppas du hinner vila ut lite och hinner med fika på torpet, det låter som en mysig tradition.

En riktigt skön 3:e advent önskar jag dig!

Kram
Katarina

Vit som snö sa...

Vilka ljuvliga bilder!!!
Stämningsfullt!
Trist att bli risig av vaccinet, hoppas du piggnar till snart.
Jaa visst är det hemskt vad tiden rusar. Man vill njuta mer än man hinner. Men på lördag får vi luta oss tillbaka och njuta av lucia!
Kram Cilla

millandante sa...

Hoppas dessa granar och kommanande helg bidrar till att julstämningen infinner sig igen! Det ser ju så mysigt ut!!
Själv börjar jag känna av julen först denna dagen, Nobeldagen, med kommande Luciadagar... så brukar det vara!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men oj så snyggt!! Så fint med granen i hinken med belysning, vansinnigt fint och juligt stilleben!!! Belysningen i gjorde det extra! Låter som om du julstämning kommer att komma tillbaka efter en sån väntande helg, ha en bra luciahelg bloggvännen, mail kommer! Mari.

Anonym sa...

Men kvinna!

Skåpet är ju helt ljuvligt, me like!

Härligt fint med den lilla granen oxå, det är så mysigt med alla dessa dekorationer i dessa tider. Jag vill med bromsa upp lite, bara njuta

Ha en bra helg

Kram Lena

Anonym sa...

åh vad mysigt det är i ditt julhem!
Jag blev faktiskt inte så dålig av sprutan, skönt. Ont i armen mest. Men tur att du tog den, för om du kände så efter sprutan hade det garanterat blivit värre om du blivit sjuk "på riktigt".
Ha det underbart i helgen med kransbindningen!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Så mysigt....hoppas det blir lite snö nu.....ha en bra helg

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du är piggare nu, det är inte så många som klarar sprutan utan lite biverkning. Men det är bra för då funkar den. Jag fick en liten flunsa light, gick över på ett dygn ung. Du har gjort så fint med smågranarna, blir så fint när det är ljus i också.
Lussekram
AnnaMaria

Lissboden sa...

Du har så smakfullt och så fint!!
Jag hoppas att du får en fin Lucia-helg!
Kram/Maria

fröken knopp sa...

hej..

inte roligt o känna sig så..här kände vi knappt någonting efter sprutan..skönt..

ser så mysigt ut där i din hall!!!

Hoppas att du får en härlig helg!!

kramar elin

Useful Art sa...

Oj vad mysigt det såg ut!! Det är verkligen en mysig tid just nu, passa på att njut ordentligt!

Hoppas du känner dig lite bättre, verkar va många som blivit lite dålig efter sprutan, hade tur o märkte inte av nånting.

Trevlig helg!
Kram /Sara

Helen sa...

Åh, så fina bilder i halvmörker du hade fått till. Riktigt hög julmysfaktor!

Ja, jag vill också bromsa tiden. Nu är snart julafton här, och inte har jag hunnit njuta och känna julstämning, ännu...

Ha en bra helg!

Kram!

Kamomilla sa...

Så fint med dina smågranar!!!
Jag blev också lite ur gängorna av vaccinet. Var jättetrött i fyra dygn, ville bara sooova..

Gillberg sa...

Så mysigt det låter med adventsfika framför brasan! Och Du har fått till det väldigt mysigt hemma hos Dig också. Så Din rubrik "Julmys" stämde verkligen bra!!

Lussekramar från
Ellinor på Gillberg

Majas skafferi sa...

Hej! Mysigt värre med smågranar lite här och där! Ska faktiskt ut strax och "stjäla" lie i skogen, ta där som det inte märks/gör skada..
Du får alltid till det så fint överallt, och som vanligt högklassiga bilder! trevlig 3:e advent!

Tessie sa...

Jätte fint, riktigt jul mysiga bilder :-)

Kram torparfrun

Emma sa...

här blir det pepparkaksbak imorgon =)

Annas skattkammare sa...

Hej! LÅter som en mysig helg! Önskar dig en trevlig lucia och tredje advent!
Kram /Anna

Anonym sa...

Hej! Vilka stämningsfyllda bilder du skapat. Hoppas du mår bättre och kunnat njuta av tredje advent och Lucia. Kram Sofia

Färjtorp sa...

Det är så mysigt med alla smågranar i husen! Har själv några små inne att kika på ;)
Fint att ställa en i trappen oxå.

Ha det fint
kram johanna

linéa sa...

Vad mysigt du har! Så sött med små granarna också. Vi har fått lite snö så nu kan man börja få lite julstämmning. Ha en fin kväll.
:-)