söndag 21 februari 2010

Min gröna kommod

I höstas blev jag erbjuden en gammal, grön och avskavd kommod. Ägaren som hade tänkt renovera upp den höll på att rensa i sin bod och kom då på att den skulle slängas. Som tur var så visste hon att jag hade ett gott öga till den så hon ringde och frågade om jag ville ha den. SJÄLVKLART! utbrast ju jag i telefonen, Du får inte slänga den!!!
Jag fick den till och med hemkörd! :)
Jag tänker då inte göra nåt åt den, jag är jättenöjd med den precis som den är!

Bilderna är kanske lite dova då jag fotat nere i källaren...den har inte fått någon riktig plats än men jag blev så sugen på att fota den!

















Hoppas ni haft en bra helg!
Vet ju att ni söderut inte haft det så roligt med snökaoset som varit och fortfarande håller på.
Här uppe i norr (är iofs mitten av landet) har det varit lugnt... ca 15 minusgrader hela helgen men det är kallare nu och det började snöa och blåsa mitt på dan men vi ska visst inte få så mycket snö. Jag har tagit mina vanliga skidturer och så var det ju 3-års kalas för en liten tjej som blev såå glad över sina rosa tjejgrejor som hon fick! :)
Ha en bra kommande vecka! Kram :)

24 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Tycker precis som du att den var superfin som den är! Den skönheten hittar du säkert en plats till någonstans:) Ha en fin vecka!

Kram

♥ Pia... sa...

Hej..så fin kommoden var... en riktig vårkommod:)

kram..Pia

Anonym sa...

Åhh jag som är riktig gröngöling=)Tycker den är toppenfin som den är. Tröttnar du får den gärna flytta till sörmland=)Ha en härlig vintervecka!Annica

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vilken underbar kommod du fått! Sådär härligt sliten och färgen är så vacker!

Kramar Linda

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag säger bara- helt PERFEKT!!! Så himla snygg grönfärg och snygg nötning, tänk att få en sån, färdig o klar!!! Den blir snygg överallt och så kul att äbda om arrgemangen på! Mari.

Anonym sa...

Wow vilken vakcer kommod!

Det är precis den rätta gröna färgen. Jag vill hitta en gammal stol som jag ska måla och skava i den färgen, får se hur det går på loppisa och auktioner här......

Den är såå snygg som den är

*Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Nämen du !!! Vilken lyca att få en sån fin möbel !! Himmel alltså..
Jättefin precis som den är !!
Kraaam Anette

Marie sa...

Helt underbar kommod, perfekt precis som den är!

Ja, här har vi fått så sjukt mycket snö de senaste dagarna så man vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta. Och jag som var less på snö redan innan, hihi.

Ha en bra dag!
Kram Marie

Marita sa...

Ja den är ju superfin precis som den är!! Helt underbar! Vilken tur du har som fick den!!!!
kram, Marita

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken lycka att få tag på en sån fin kommod! Härlig känsla i slitningen var det på den och jag gillar färgen också :) Kram!

Helen sa...

Vilken skönhet!

Helt rätt i färg och slitage. Lyckliga dig!

Ha en fin måndag.

Kram!

Anna sa...

Jamen tänk vad människor är olika!! En riktig högvinst i mina ögon och skräp i någon annans... Vilken tur!!!! Grattis!

Vita små hjärtan sa...

Å vad fin, härligt sliten....
Ha en mysig dag!
Kram Agnetha

sara - Glitterögon sa...

En helt underbar kommod. Förstår att du blev lycklig som fick den :)

Hem och Lycka sa...

Underbar!

kram Mia

linnea-maria sa...

oj vilket fint fynd du har gjort. Den har en jättefin färg. Var rädd om den! Kram /linnea-maria

Annas skattkammare sa...

Vilken tur att han inte hann slänga den! Superfin var den precis som den är!
Kram /Anna

Anonym sa...

Verkligen fin precis som den är! Vad avis jag blir :)

fröken knopp sa...

Halloj i stugan!!

Så fin den var!! o vilken tur du hade!!

Här nere i söder är de inge roligt..massor av minusgrader, massor av snö o det fortfarande bara vräker ner...usch.. Vart är våren??

Varma kramar Elin

Anonym sa...

väldigt ifn kommod! vilken turgumma du är som fick den!
Här känns det som det aldrig kommer att bli vår, snö idag igen... blåser och är kallt! Men det är ju bara februari... hoppas inte vårfloderna sköljer bort oss sen bara... :)

Kram kram pernilla

millandante sa...

Så gulligt av henne att ringa dig och vad bra att du låter den vara, sååå superfin!!!!
Kram

Kamomilla sa...

Åh, en sån där underbar patina lova att du aldrig målar den!!!

Bibbi sa...

Så fin precis som den är! Den kommer du få mycket glädje av.
Vilken underbar vän som tänkte på dig:)
Ha en skön vecka
Kramar

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej!

Åååå vilken ljuvlig kommod! Blir helt sjuk av att se den vackra nötta ytan! Väcker stort "vill-ha-begär" :)

De där bilderna du undrade över hur jag fått dem att se gamla ut...det är med hjälp av penslar i photoshop. Man kan söka efter "free photoshop brushes" (om man har photoshop) och sen ladda hem penslar i grungestil...å så är det bara att leka loss :)

Kram, Carina