söndag 28 september 2008

Nygammalt i hallen

För nån vecka sen tog jag bort mina sommarblommor och det blev mer höst på farstukvisten.
Pelargonerna var fortfarande fina så de fick flytta in i hallfönstren, där är svalt och det behövs rejäla krukor för att fylla ut de höga fönstren. Det passade bra med korgarna som pelargonerna redan stod i.









En av mobilerna som jag hittade på och gjorde till 40-års festen i somras hamnade oxå i hallen.
I somras hade jag ju även en ljuslykta hängandes i mitten med en vit pelargonblomma i.
Just nu får det räcka så här, det enkla är finast tycker jag.
Hoppas ni haft en härlig helg! Jag har tagit det lugnt, varit och fikat med kompisar och besökt en mässa i stan, riktigt trevligt!
Så här års ligger ju fönsterputsningen över en....och vi har ju ca. 16 fönster i huset..puh... har tvättat fönster i omgångar och har lite kvar än.
Ha en fin kommande vecka! Kram :)

21 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Gillar din välkomnande och ljusa hall! Ja, det är viktigt med det där rackarns utrymmet...det sätter liksom stämningen för vistelsen.

Jag kan inte undgå att beundra listverk och fönsterbrädor. Det är nog en tillfällig skada just nu. Du vet hur man brukar fokusera på det man just håller på med för tillfället...och bli en smula fixerad av ;-) Tummen upp för hur ni har löst det hela!

Kram och godkväll.

/Anna

MiaMaria sa...

Hej!

Du har en underbart ljus och vacker hall...och dina Pelargonier är så vackra......

Ha´en bra vecka och lycka til inne hos mig!
MiaMaria

Hem och Lycka sa...

Vilken fin hall! Kronan är ju jättefin. Har tagit in mina pelargoner trots att de blommat rejält men har varit lite nervös för första köldknäppen, vädret är ju minst sagt osägbart. Men det blev pelargonkvistar i vasar istället! kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja mina pelargoner ser inte på många mil ut som din ;-)
De är skrangliga och bladlösa ,ser ut som blommor på en pinne :-)
Din krona är alldeles underbar !!
Ha en fin vecka !
Kram/Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Så fint det blev med alla pelargonerna där i hallen. Jättetjusigt! Och kronan var som grädde på moset liksom :)

Mvh Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån mysig hall och du kreativa människa som både sytt fina hissgardiner och gör mobiler, den hängde jättefint där! Snyggt det blev med de där korgarna till pellisarna! Tvätta fönster ja, tänk, min sambo som jag brukar klaga på i bland för att han inte vill hänga med på alla mina inredningsryck, han har putsat nästan alla fönster i huset då han varit ledig denna vecka och satt in innerfönster i de gamla rutorna, det är verkligen lyx! Mari.

Jennyshemochharmoni sa...

Hej! Vad fint du har gjort i hallen, ser jätteinbjudande ut med pelargonerna :) Kronan är jättefin också. Ha en toppenbra vecka! KRAM

lottens vita och gröna sa...

underbar ser din hallen ut, vilken kanonfin mobil!

mmm mina fönster ser verkligen hemska ut, måste ta tag i dom med!
ha det gott, varmkram lotten

Sara sa...

så fiiina dina mårbacka är, pelargoner är tacksamma och varaktiga blommor.

Viola sa...

HEJSAN, HÄR HAR ALLA MINA PELARGONER OXÅ FLYTAT IN, HAR EN TRETTIOTAL BÅDE PÅ LANDET OCH HÄR I STAN SOM ÖVERVINTRAR. MINA ÄLDSTA ÄR OMKRING 20 ÅR OCH HAR GETT UPPHOV TILL MÅNGA NYA BLOMMOR. DET BLEV VÄLDANS FINT NÄR DOM FICK FYLLA UPP DINA HALLFÖNSTER, LYCKA TILL MED FÖNSTERTVÄTTEN, DET ÄR ETT JOBBIGT ARBETE SOM SLITER PÅ AXLAR OCH NACKE. HA DET SÅ BRA I VECKAN, KRAMIS VIOLAN

Radhusdrömmar sa...

Vad fint! Kul att pelargonerna fortfarande är fina. Mina har gett upp för iår.

Jag gillar kudden på stolen.

Jag förstår att det är kämpigt med fönsterputs om ni har så många fönster.

Ha en bra vecka!

Kram Johanna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint du har det i hallen! Gillar korgarna :)
Kram!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej!

Vilken mysig och harmonisk hall ni har! Gillar stolen med den söta kudden.

KRAM

linnea-maria sa...

Vad fint du har gjort i hallen! Ja nu är det verkligen hög tid att ta in pelargonerna. Vi har haft frost i 2 nätter nu och löven börjar falla. Dina pelargoner är jättefina /linnea-maria

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så koselig det er hos deg...

Ha en koselig dag og uke...

Anonym sa...

Vad fint du har det i hallen!

Anonym sa...

Vad fint med pelargonerna i fönstren! Jätte fina korgar de står i : ) Mobilen du gjorde i somras passar ju jätte bra i hallen oxå!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Maria

Unknown sa...

Nydelige pelargonier, er det Mårbakka?
Jeg tok en avlegger på Mårbakka for mange år siden og den lever i beste velgående ennå.
Det var lenge før pelargoner ble mote, men passer jo bra nå.
Klem..Ellen

Målargården sa...

Vilken fin ljus och fin farstukvist du har och va fint det blev med pelargonerna sen....
Blev lite orolig för mina på stugtrappen imorse då det var -3 så jag ställde in dem i lillstugan och hoppas att de klarat sig.
Härligt är det ialla fall när frosten nyper i kinden och lägger sig i trädgården./ Eva-Mari

Ljuva ro sa...

Det ser verkligen fint ut i hallen, pelargonerna gör sig väldigt bra där i sina korgar! Fönsterputs ja...phu orkar inte tänka på det just nu, hihi!

Sofia på Me and my home sa...

Wow vilka pellisar! Vad gör du med dem??! :)
Gillar kronan verkligen! Som du skrev: det enkla är det finaste - håller så mycket med dig om det!
Kram och ha en skön fredag!