måndag 19 mars 2012

Jag har blivit fångad..







...av den här författaren och i första hand boken " I det sista regnet "! En färgstark barndomsskildring men också en roman om livsvisdom och om kärleken till livet.
Händelserna utspelar sig i Indien. Underbar bok!

Känner mig som en riktig bokmal just nu! Har nyss läst en annan bok med handling som delvis utspelar sig i Indien och har en annan bok på gång samtidigt som är jättebra! Ska försöka ta en i taget nu så jag kan ta till mig det jag läser! :)
Fler boktips kommer en annan dag!
Kram

5 kommentarer:

Millygarden sa...

Tack för tippset...den ska jag köpa och läsa. Känner för att läsa något bra! litar på din smak där:-)

kram Marina

kråke sa...

Hej fina! Vackra bilder:) Tack för tips, kan vara svårt att hitta riktigt bra böcker:)

Kram och fortsatt mysig kväll...

kråke

n o r d i n g å r d e n sa...

Jättefina bilder och jättefint boktips!!! Mari.

andi sa...

Hejsan!
Kul med boktips. Jag har börjat uppskatta skönlitteratur på "äldre" dár ;)
Otroligt vackra bilder på tulpanen och på ranunkelblomman.

Önskar dig en fin fortsatt vecka!

Lilla Majken sa...

Tack för tipset.! Härliga bilder. Längtar efter att läsa, just nu har jag svårt att hitta ro att sätta mig ner, det är alltid någon som behöver lite uppmärksamhet.

Ha en fin dag. Kram Therese