tisdag 1 maj 2012

Sköna maj





Nu har min favoritmånad kommit! Så härligt!
Tycker det är absolut som vackrast i maj när allt knoppas och grönskar och allt är nytt och fräscht och man uppskattar verkligen allt i naturen! Sen vänjer man sig och blir bortskämd med allt det fina och sen går det bara så fort så man hinner inte va med så är det höst igen.

Nu är det ju inte såå grönt häruppe hos oss ännu men det var en underbar dag med sol så man kunde sitta ute och njuta i alla fall!
Hoppas ni haft det bra!
Kram

12 kommentarer:

20-talshuset sa...

Jag skriver också under på det. Så härlig tid nu!! Tänk om den här tiden kunde vara lite längre... Man får så mycket energi och vill göra så mycket... Men det är väl bara att försöka njuta så mycket av den här tiden som man kan. Något annat rår vi ju tyvärr inte på. Njut och ha en fortsatt fin vecka. Kram Anna

Jenny sa...

Hej!
Ja, visst är maj en underbar månad!
är i Göteborgstrakten börjar det bli riktigt grönt nu och det spirar i rabatterna:)

Hoppas du haft en trevlig långhelg!


kraam Jenny

G:a Affären sa...

Håller med dig, maj har bara förväntningar inga som helst krav för min del. Naturens förändringar och grönskan är späd och varenda fågel hörs. En gammal gubbe sa alltid att fåglarna tystnar efter midsommar och han har så rätt, det gäller att njuta nu!
Fin kontrast med pensén i konservburken.
Sköna maj hälsningar,
/Cia

Spets och Silver sa...

Helt klart en favoritmånad. Idag köpte jag pelargoner och satte på min glasbalkong. Så fint!

Norrfrids Eija sa...

Ja vilken dag! Jobbade idag men så soligt och varmt som det var ute var det bara roligt, mycket folk och många skratt idag, tack vare vädret!
ha en fin ny vecka och vi hörs såklart!
Eija

kråke sa...

mmm...ljuvliga bilder och håller med...maj är fantastisk!!:)) Nu njuter vi resten av veckan oxå och hoppas att det inte går så himla fort:)))

Kram fina...

kråke

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka vackra bilder och arrangemang!!! Så läckert med olivburken där i sällskapet av dina egengjorda alster, snyggt!

Ja, jag håller fullkomligt med! När jag var yngre så var juli, aug, sept mina favoritmånader, de är de ännu, kortsiktigt tänkt, men numera är maj månden nummer ETT! Allt fint ligger framför oss, sommarpartyt kan börja liksom;)

Här stinker allt rök, vi eldade en massa på åkern i går, härlig känsla;)

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka härliga vårkänslebilder! Ska suga i mig av dem innan snön kommer igen :) Ha en fin helg! KRAM Jenny

Rummet för välbefinnande sa...

Kikar in snabbt för att önska dig en trevlig helg.
Jag ska åka till Hjo snart nu och bilen är sååååå full-lastadd :)
Ser ut som jag kan vara ledig tisdagen när ni kommer men jag jobbar vidare på det lite till.
Ha det gott!

FaB Keramik sa...

Ah vad snyggt det är med blommor i konserver! Kram Frida

designofluna sa...

Vad gulligt med blomman i olivburken!
Kram Malin

Annas skattkammare sa...

Visst är det underbart! :)
Kram Anna