söndag 14 oktober 2012

Underbar hembygd

I somras gjorde jag och Eija en liten tur i bygden och besökte diverse ställen, bl.a en helt underbar hembygdsgård!


Titta så fint! Ett golvur som är inbyggt i sängen med inbyggt sängskåp! Har jag aldrig sett förut!
..och jag gillar färgerna.



Så vackert vävt täcke med fårskinn!




Vackra vävda trasmattor!



Kolla in rummet! Helt underbart!




Här är sängskåpet på kortänden av sängen.




Vackert målat skåp i samma stil som ovan.




Grånat och vackert!

Ja som ni märker är jag ingen hejare på att blogga nuförtiden, ber om ursäkt för det! Jag ser ju att ni är några flitiga besökare som tittar in här i alla fall..ser jag i min statistik...och det är jag jätteglad för!
Hoppas ni har tålamod med mig!
Kram :)

12 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

Folk får tycka vad de vill men allmogens inredning ligger för mig ljusår framför slotts och herrgårdsinredning. Färgerna och förmågan att försköna det enkla med enkla medel. Helt otroligt...
Kram Annika

Felix sa...

Verkligen en vacker hembygdsgård! Fantstisk inredning med fiffiga lösningar. Fina bilder i både detta och förra inlägget!

Hösthälsningar
Elisabet

G:a Affären sa...

Verkligen vacker miljö och det mörka skåpet med målade väggen bakom är en sådan där bild som fastnar på näthinnan. Grånade panelen på huset är också så fin, var ligger hembygdsgården?

Önskar dig en fin start på veckan och att vi slipper snö.
Kramar
Cia

Geli sa...

What a wonderful house and the first carpet is very beautiful! I wish you a lovely day, Geli

Vida sa...

vilket underbart hus...och vilken härlig patina på husets träpanel;)
förstår att det var som att gå på skattjakt i detta hus;))

golven och sängskåpet är sagolika..

blogga när du kan och vill vännen;)

Vidaihöstregnkram

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilket ställe och vackra bilder du tagit, brukar ju vara lite halvskumt i sin gamla hus så bilderna blev så ljusa och fina, vilka snygga möbler och de där trasmattorna var ju bara de snyggaste jag sett!!!! mari.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vacker gård, både ute och inne. Roligt att det är så välbevarat.
Kramar
AnnaMaria

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men gu så vackert!! Golvet!!! Ah!!!
Kram!

kråke sa...

Hej fina Signe! Här är en till som inte är helt uppdaterad på bloggen;)) Vilket ställe och det där skåpet med rosmålningen får mig att tappa hakan:)))

kram på dig rara!:))

kråke

Tina sa...

Så vackra och harmoniska bilder, de ger mig ett lugn i själen!
Magnus på Rost Interiör och jag pratade om dig i förra veckan (bara snällt). Jag kunde inte komma på ditt namn och var tvungen att kika på det, hihi!

kramkram

Linneagården sa...

Godkväll.
Det är roligt å mysigt att ibland åka iväg å kika på gamla hus & boningar. De levde på annat vis förr....men visst är det vackert på sitt vis.
Ha en bra start på nya veckan.
/m

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kram kram
AnnaMaria