söndag 31 januari 2010

Videkissar

Jag är ju en flitig besökare hos Butik Lillasyster utanför stan. Åker ofta dit och fikar med nån kompis och det är svårt att låta bli att shoppa :) När man hinner ta det lugnt och titta runt och sitta och fika så hinner man få så mycket idéer, man går verkligen igång!

Nåt jag inspirerades av förra veckan var hjärtanen som Ulrika bundit av videkissar.
Nu sålde hon även fusk-videkissar så jag köpte 2 såna och band till ett hjärta med samma fina spets som hon använt till sina.

Visst ser grenarna rätt äkta ut?!
Måste nog ge mig ut och leta reda på äkta vara
oxå och göra några till!
Ja, då var kylan här igen.. Jag trotsade den och åkte skidor idag i 18 minusgrader, gick hur bra som helst..frös faktiskt inte!
Efter det ett besök hos Butik Lillasyster för lite fika! :)

30 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Låter som om du har en riktigt mysig butik nära där du bor:) Sådant är verkligen LYCKA! Fika och inredningsshopping- enligt mig kan det inte bli mycket bättre. Åh, så fint det var med videkissehjärtat!! Nu blev JAG också jätteinspirerad! Jag får nog göra två sådana att ha på ytterdörrarna. TACK för det underbara tipset! Det var sö himla sött med kombinationen videkisse och spets.

Stor kram

♥ Pia... sa...

Så sött..trodde nog de var riktiga..får ut och kolla om det finns på riktigt :)..kram...Pia

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken söt krans, ser helt äkta ut!
Tack för tipset, ett par kvistar så har man sötaste pyntet...

Ha det gott, kram Marie

Malin sa...

men gud så gulligt med kvistarna ! Det var ett bra tips.
Har du på dig mkt kläder när du skidar eller har du underställ, microfleece och vindkläder? Jag undrar eftersomjag jobbar med att klä folk i sportkläder och vill höra lite "real life" upplevelser.

Vit som snö sa...

Det låter som ett ställe jag skulle trivas på också!
Jättesött hjärta! Tycker ofta dagens konstgjorda växter ser alldeles riktiga ut!
Ha det gott! Kram Cilla

Yvonne - Frl. Klein sa...

Your heart is so pretty!
Kram, Yvonne

Kamomilla sa...

Jo men oj, de ser jätteäkta ut! och vad fint de blev som hjärta!! Mysigt!

fröken knopp sa...

hej..

ljuvligt fint!! en påminelse om att våren kommer tids nog..rätt om den känns väldigt långt borta..hihi...

varma kramar elin

Sköna o Gröna Ting sa...

Videkusar.., visst ger det en skön känsla, inte bara att få klappa dom små mjukisarna utan dom ger ett gott tecken på våren.., den är närmre än vad det känns som!!!

Vackra hjärtan det blev och nog sören såg grenarna äkta ut:)!!!
Håller resten av livet nu ju.., kanon.

Ojojoj.., 18 minus är alldeles för kallt för mig, frösen som jag är! Bra att du trotsade vädert!

Tack för titten idag...
Kram kram
Marianne

Marie sa...

De såg verkligen äkta ut, vad fint hjärtat blev!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Jenny sa...

Hej!
Den butiken låter ju jättemysig, synd att jag bor så långt bort!

Vilket fint hjärta av videkissar, ser väldigt äkta ut:)

Ha en trevlig vecka!

Kram Jenny

millandante sa...

Så fint!!
:)

Randi sa...

Vilken härlig butik du har att inspireras av! Videkissarna skulle jag också vilja ha nu! Allt som påminner om våren behövs nu för att jag ska överleva den här kylan. Igår var vi helt insnöade. Snö i kombination med hård vind fungerar dåligt här i södra Skåne.
Kram Randi

annashusidingtuna sa...

Man kan verkligen inte se att de kvistarna inte är äkta och så fina dina hjärtan blev!
Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

God morgon!
Å så fint, jag älskar hjärtan!!!
Ha en bra måndag!
Kram Agnetha

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag trodde verkligen att de var äkta , de är såå söta !
Ja nu längtar vi framåt !
Kraam/Lotta

Cilla sa...

Så enkelt men ack såå vackert det blev.. Det ser mycket äkta ut!!
En mysig måndag!!
Kram Cilla

Anonym sa...

de såg verkligen äkta ut! Jag tänkte det när jag såg bilden, innan jag hunnit läsa... att de där måste ju vara sparade sedan förra året... :D

Kram pernilla

Madame Vit sa...

Halloj!!

Jag undrar om du säljer din fina keramik?
Kram Fia

n o r d i n g å r d e n sa...

Men ett sånt fint videhjärta du har gjort!!! och viden såg vrkligen äkta ut! Nyfiken på den där butiken du skriver om... Idag är du med bland mina favoritkeramiker;) Mari.

Vardagstugg sa...

Å så söt! =)

Annelie

Anonym sa...

Vide,påminner så om vad som komma skall! Våren,ahh längtar så in i .....!Vitt och vackert ute är det visserligen;) Men ett så sött hjärta det blev av låtsas viden,man tager vad man haver.Ha en bra dag Annica

Sjabbig men chic sa...

Jättefint, vårigt och härligt!

Kram Lisa

Nygammalt sa...

Åh så fina de är, och ser så verkliga ut.
Och vilka fina saker Mari visade på sin blogg som du har gjort. Jätteduktigt! Säljer du sakerna här över bloggen också?

Skidor i -18?! Huva så kallt. Men man får en skön ansiktslyftning, känns det som iaf, ha ha.

Kram.

Lissboden sa...

Jättegulligt hjärta du gjort. Synd att jag redan fått hem mina fuskblommor för säsongen annars hade jag gärna köpt lite videkvistar. Jag får försöka satsa på riktiga för det där hjärtat var verkligen fint.
Härligt att det är fler som åker skidor men 18 minus låter lite kallt. Det var duktigt av dig att trotsa kylan och sticka ut en sväng ändå. Jag tycker att det är en underbar vinter här hos oss men vi brukar inte ha så kallt, tack och lov.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka söta videkissar, sådana vill jag också ha. De ser verkligen riktiga ut.
Agneta

Louise sa...

De ser verkligen äkta ut!! Söta!

Bibbi sa...

Så sött! Ser väldigt äkta ut på bilden:) Måste nog kolla om det finns liknande fuskisar i stan. Äkta får man väl vänta nån månad till på... MINST!
28 minus grader hade vi i morse...å´jag som typiskt nog glömde mina täckbyxor i stressen i morse. Blev en kall promenad hem från jobbet...;P
Butiken låter som en riktig underbar tillflykt i vinterkylan;)
Sol till dig!
Kram

Annas skattkammare sa...

Så mysigt det låter! Vi var på lustfyllt igår och sög in sån där atmosfär.. härligt.
Så äkta videkissarna ser ut! Jättefina hjärtan.
Kram /Anna

Lisa Marklund sa...

Har kikat runt på din blogg lite
:-), första gången jag är här. Vilken underbar keramik du gör, såå fint
Kram Lisa