torsdag 7 januari 2010

Lite smått

Jag vet att många är less på julen nu men det blir lite fler smått juliga bilder från mig.
Har inte plockat bort julen än men har inte så väldigt mycket julsaker framme, bara lite detaljer.


Jag stoppade in en av de sista hyacinterna i en påse med snöre på och på hyllan står några småtomtar i keramik som jag gjorde för ca. 16 år sedan. De är inte såå juliga men de är ju dock tomtar så de är bara framme så här års...

Jag tycker de ser lite levande ut pga att mösstopparna pekar åt olika håll och så har de olika storlek :)
















Kan meddela att vi har -28 gr!

Ha en bra dag! :)

18 kommentarer:

Anne sa...

Hej!
Vilka söta små tomtar!
Jag har inte heller städat bort julen. Eftersom vi klär granen dagen före Jul så har ju jag knappt haft Jul :) vi väntar i alla fall till 20 jan innan vi börjar städa bort :)

Igår hade vi -28 grader... kallt som attan, men lite mildare idag tack och lov.

Kram Anne

Huset vid ån sa...

Här är julen också kvar, jag ska väl försöka städa bort den idag. Det är så enkelt o fint att ha en hyacint i en påse så där...Fina små tomtar också! Här har vi inte så kallt idag bara-9c men det räcker! Hoppas att ni slipper kylan snart! Må så gott! Kram Therese

Anonym sa...

Hej!

Vi städade bort julen i går och åkte pulka 2 ggr.. /M i Finland

Liane sa...

Här är julen bortstädat, nu längtar jag efter att få vår. Vilka söta tomtar. Vi har inte så kallt hos oss -7

Skatan sa...

Brrr...28 låter väl häftigt i mina öron. VI har 22 och jag har nog stora problem med att vädra ungarna i den temperaturen. Fast det är lite läckert med kraftfulla väder... :)

Vilken läcker påse du har fått tag på. Klart att hyacinten skulle ned i den ;)

Sköt om dig i kylan!

Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, vilka gulliga nissar på rad, har du gjort dem?! Och så fint det blev med påsen!!! Jag letar hyacinter men inte så ätt att hitta i dessa dagar.. Riktiga praliner var skorna nedan, så fina, såna skulle jag verkligen vilja ha!!

Fy va kallt det är! Men den som visar olika grader på min blogg stämmer inte alltid har jag märkt, det kan skilja 10 grader åt ena el andra hållet men framförallt men det kan även skilja 20 grader i verkliga livet mellan Falun och där vi bor....runt 30 är alldeles för kallt,-5c i Sthlm just nu, det räcker! Mari.

Anonym sa...

hihi... vilka söta små nissar!
Och en väldigt fint påse!!

Usch riktigt så kallt har inte vi, -20... men nog för kallt för att gå ut med lillen!

Kram pernilla

Anonym sa...

Det märks att det råder sibirisk kyla i sörmland. Folk kör sakta,går sakta om man ser någon människa överhuvudtaget....Men jag klarar mig allt, e lite van vid kyligt klimat dårå=)Skönt att se att vi alla är olika och att du faktiskt njuter av julen ett tag till.Läcker påse!
Annica

Sköna o Gröna Ting sa...

Ååååå, vilka små godingar!!!
Roligt att ha något man gjort själv för så många år sedan, nostalgi det du!!!!
Så jäkla fräckt med påsen runt hyacinterna, riktigt läckert.

Hoppas du får en underbar kväll i kylan.., på med raggisarna så du håller värmen.
Kram
Marianne

Kamomilla sa...

Jättevackert! och jag tycker gott man kan ha kvar julen ett tag till...

Vita rosor och förgätmigej sa...

Hejsan!
Urgulliga små tomtar! Jag har aldrig tittat in hit förut men vilken fin blogg du har. Jag tycker att man direkt när man kommer in på en sida märker om den passar ens smak... Du har verkligen fina bilder.
/Anna

Målargården sa...

Jättesmå söta tomtar. Visst är det skönt att få plocka undan julen men ändå inte fööööör tidigt. Mitt mesta åker till helgen. Sen blir det vittttttt./ Kram Eva-Mari

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Jag har inte haft så juligt här hos mej i år så därför är det extra kul att titta in hos alla er som har det juligt! Må så gott
kram Marie

Lissboden sa...

Vad fint du har gjort med hyacinten i påsen och tomtarna var jättesöta. Jag håller på att plocka bort julen men jag vill fortfarande ha kvar lite rött nu i kylan.
Jag hoppas att det blir lite mildare i helgen så att ni kan gå ut utan att få frysskador.
Ha en härlig helg!
Kram/Maria

Louise sa...

Söta små tomtar!

Marita sa...

Burr vad kall ni har hos er! Här är det något mildare...
Vad himla läckert det blev med hyacinten i påsen! Så enkelt och så snyggt!!
Här är julen helt bortstädad. Nej föresten en och annan amaryllis står kvar då de fortfarande är fina!
Kram, Marita

Färjtorp sa...

Hej på dej!
Så sött du hade gjort med påsen, det var jättefint!!
Jodu här är just för tillfället -33 grader, inge vidare kul. Hoppas det blir mildare till imorgon!

Kram från mej
/Johanna

millandante sa...

Brrr... de måtte väl också frysa de små söta tomtarna...
Gillar påsen med texten på, jättefin!!
Kram