onsdag 27 januari 2010

Vintervackert

Idag är det snöstorm, snön viner utanför fönstret...det gör det säkert i hela landet just nu!
Jag gillar det för jag behöver inte vara ute och köra bil idag...njuter av att det blir mer snö!
Häromdagen då solen sken...känns längesen nu :)...så passade jag på att fota lite.


En spark parkerad i snön.
Tänk va härligt att åka spark!




Solens strålar har letat sig in till en
översnöad bänk. Ser ut som fluffig grädde
med florsocker på!


Fick ett mail av en dansk bloggare, Katinka, som tipsar om svenska bloggar hos sig och tipsar bl.a om min blogg! Jättesnällt!
Här är en bild från hennes blogg Blandet-lanthandel.
Hon har även nätbutik!



Hoppas ni har en bra dag! Ta det lugnt i snöovädret!
Kram :)

30 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Jovisst kan vintern vara riktigt vacker!!!
Det snöar och töar samtidigt här i Dalsland idag.
2 plusgrader och det droppar ifrån alla istapparna men samtidigt vräker snön ner.
Blåser gör det oxå..., brrr!

Vackra bilder du fångat med kamerna:)
Ha en skön onsdag
Kram

Marianne

Cilla sa...

Absolut är det vackert OM det får ligga på sin plats och inte blåsa omkring.. Har nyss varit ute på min cykel.. kan tyvärr inte rekomendera detta färdmedel idag;0)
Fina bilder!!
Ha det bäst..
Kram Cilla

Liane sa...

Fina vinterbilder. Hos oss på Öland så snöar det bara, så är det kallt, men hoppas att de tvänder snart.

Lillsnörpa sa...

Sedan jag har börjat besöka din blogg så behöver jag inte äta lördagsgodis längre...jag får ju så mycket ÖGONGODIS här! :) /Lillsnörpa

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder! Här är det också snö i luften även om det inte snöar just nu. Men ingen sol, grått väder.

kram Mia

Anonym sa...

Snöar,det öser ner i sörmland och man vill nästan gråta!!Men sparka är härligt det håller jag med om. Jag har letat efter en till barnen denna vinter, utan framgång. Vi har en riktig innedag idag då barnen är dyngförkylda men mamman klagar inte,ganska majsigt faktiskt.Ha det gott Annica

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fina bilder du visar oss...Tänk när solen kommer mer o mer..då blir vi piggare också..och det blir fina blogg bilder !!
Ska genast gå in på den bloggen du tipsar om, roligt..
Kraaaam Anette

Helen sa...

Ja, tänk om man fick se solen någongång...

Fina bilder visar du som vanligt!!

Här har vi snöstorm idag!

Kram

Annas skattkammare sa...

Vilka vackra vinterbilder! Jag själv har både åkt bil och varit ute i snöyran idag, eftersom jag gör praktik i hemsjukvården nu- men det har gått ganska bra. Men nu är jag hemma och det känns ganska skönt när det viner utanför fönstren.. =)
Kram /Anna

Skatan sa...

Hej!

Här viner vindarna och snön vräker ned. Jag har tagit bilen idag...vet inte hur jag skulle kunna cykla i det här vädret! Längtar till vackert väder så som på din sparkbild!

Hoppas allt är bra med dig.

Anna

Kamomilla sa...

Åh så kul! Jag kikade in där och det såg jättefint ut!

Marita sa...

Vilka vackra vinterbilder! Tänk att man fortfarande tycker att det är vackert fast man bara längtar efter våren!! Men snön är speciell...
kram Marita

Malin sa...

härliga snöbilder, jag blev sugen på semla när jag såg den översnöade bänken ... ?!
Jag skulle behöva ett par thermobyxor nu, det skulle vara så skönt att plumsa runt ute utan att bli kall och blöt.

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilka fina vinterbilder, den meed sparken kan du ju trycks upp 1000 ex av och sälja som vykort! Va kul att bli tipsad av den danska bloggen, jag ska kika in till henne! Mari.

drömmen om vitt sa...

Hej! Har precis hittat hit och tycker att det är så kul att man efter två år i bloggvärlden fortfarande hittar massor med obesökta underbara bloggar. Tycker att du har en jätte fin blogg som jag gärna länkar till.
Lotta

Anonym sa...

det är så härligt att åka spark det gjorde vi alltid när jag var liten... /Marie

sara - Glitterögon sa...

Åh så härligt att höra att någon inte gnäller över det här fantastiska vädret och den underbara vintern vi haft i år. Så skönt att höra. Det här är en perfekt vinter i mina mått mätt. En sån här vinter skulle man haft en spark även här nere i söder :)
Kram.

Malin - I min trädgård sa...

Ja, jag gillar också snön, men glömmer bort att det är så mycket snö ute, eftersom jag ju bara ligger här i soffan och "latar mig" ;-). Så när familjen kommer in i full vintermundering så tar det ett tag för mig att fatta att det är kallt också.

Ha det så bra!

Kram M

Karin Lindström sa...

Hej!

Det var så konstigt! Jag satt och tänkte på dig och en annan blogg när jag gjorde mitt nya inlägg. När jag sen skulle kolla mina kommentarer så hade ni båda varit där!!! Märkligt tyckte jag, inta alls skulle min mamma tycka som alltid känner på sig saker:)

Jag har bloggat så lite de senaste veckorna, nu har jag mycket fint att ta igen. Vad roligt med den danska bloggen. En annan god bloggvän var också med där. Det är också alltid lika roligt att kika in till dig och se vad du har fångat för fint. Ditt skåp blir bara vackrare och vackrare *ler*.

Nu ska jag kika lite mer innan det är dags att hämta pojkarna!

Ha det så bra i snön. Ja g tycker också det är jättemysigt med den härliga vintern i år!

Många kramar
Karin

Huset vid ån sa...

Så vacker o stämningsfull bild på sparken...Ha en fortsatt bra dag i snön! Kram Therese

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jo visst är det väl vackert nu !
Barn och hund fullkomligt dyker ut i snön , mannen suckar över allt skottande och jag kurar framför braskamin och äter fler praliner ....typ ;-)
Vackra bilder !
Kraam/Lotta

Tessie sa...

Vilka vackra bilder, gillade verkligen sparken!
och solen syntes....underbart!
Hoppas att vi får se mer av den snart!

Kram Torparfrun

Lissboden sa...

Vilka vackra snöbilder och visst är det underbart med all den vita snön!
Jag tänkte köpa en spark idag på loppis men det blev inte av. Jag kom hem med en järnsäng istället och det är ju också roligt att ha.
Ha en fin helg i det vackra landskapet!
Kram/Maria

Hjertebank sa...

Vinteren er herlig, og du har nydelige vinterbilder

Mina dagar sa...

Tack för dom vackra bilderna!!
Trevlig helg!
Kram
Eva

Malin sa...

Vi fick inte så mycket snö men blåste gjorde det...jag kan inte säga att jag är ett dugg glad åt snön men onekligen så är det det verkligen vackert...Så vackra foton du tagit...

Kramar från Malin

hon me örterna sa...

Ser ut som att du bort relativt nära mig.....eftersom du varit till lillasyster flera ggr redan.Har bara hunnit till tanken
ännu. Fina bilder du har. Totalt insnöat o kallt här hos mig nu. Tur att det går att roa sig på nätet. Tittar in igen!!!

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka vackra snöbilder!
Trevlig helg!
Agneta

millandante sa...

Så vackra bilder!! Ja det är helt otroligt vilken vacker vinter vi har... här i Bohuslän är vi verkligen inte vana vid det...
Ha en fin söndag!
Kram

Camilla med Trädgårdsliv & Design sa...

Absolut så kan vintern vara riktigt vacker men nu känns det som det räcker. Jag vill ha vår och värme snart.

Fina bilder du delar med dig.

Må så gott! Kram C

Ps. Passa på att delta i tävlingen på min sida där du kan vinna biljetter till Trädgårdsmässan i Älvsjö.