söndag 24 januari 2010

Mitt gamla skåp


















Bara lite bilder från mitt skåp. Det övre skåpet var målat på insidan i ungefär samma kulör som på utsidan. Det undre skåpet var färgen borttagen på både på ut- och insidan och utsidan fick ju färg men insidan fick förbli omålad. Har lagt in papper på hyllorna så det känns fräscht ändå och satt spets på hyllkanterna.

Har nyss avslutat helgen med att se "Dirty Dancing" på tv4 Film. Den kan man ju se hur många gånger som helst! Upptäckte att filmen är sen -87...sen 23 år sen..helt otroligt va tiden går fort! :)

Hoppas helgen varit bra! :)

17 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket otroligt vackert skåp du har, helt perfekt! Snyggt med allt ditt porslin där med, fina tillbringare i blått och det där randiga skålarna i beige var skitsnygga! Och hyllremsor, sååå vackert! Mari som jobat natt och ska lägga mej snart: )

Anonym sa...

Vilket jäätefint skåp du har!

Väldigt mycket vackra saker i det med, ögongodis för oss andra.

Jag älskar gammeldags hyllremsor, stoooor mysfaktor.

ha en bra vecka

Kram Lena

gharbo sa...

Hei.
Flott blogg du har.Jeg er fast følger av den.
knallfint skap og de søte kannene.
Ha en flott dag.
Elin

annashusidingtuna sa...

Nä men det kan inte vara möjligt att det var 23 år sedan den filmen kom, kommer ihåg att jag såg den på bio på sommarlovet mellan 4de och 5te klass...oj, vad gammal jag känner mig nu helt plötsligt, vet inte varför det känns som om det nyss var 80tal det var ju faktiskt 20 år sedan..

Härligt skåp, det är så fint med sådana hyllremsor tycker jag.
Kram Anna

Cilla sa...

Ljuvligt skåp!!
Ja men visst kan Dirty Dancing ses hur många gånger som hellst??!!
En underbar måndag till dig..
Kram Cilla

Bibbi sa...

Tänk att något så gammalt och nött kan vara så djuriskt vackert! Tänk om det även gällde en själv...;P
Vilka vackra ting du förvarar i skåpet. Snyggt med de virkade hyllremsorna.
Hadet gott
Kramen

Useful Art sa...

Hejsan!
Ååh älskar ditt fina skåp, så fint med det lite slitna! Riktigt vackert!
En sån där liten burk med rosmönster på har jag med, men det är ett lock på min också.

Hoppas ni får en mysig vecka!
Kram /Sara

fröken knopp sa...

jag bara älskar ditt skåp!!! helt magiskt!!!

O för att inte tala om allt fins som verkar finnas inuti!! oj oj oj...

varma kramar elin

Malin sa...

Vilket vackert skåp och med vackra saker inuti så blir det ännu finare...Önskar mig något sådan skåp och allra mer så önskar jag mig plats för ett...Vi har ett vitrinskåp och det ska målas är det tänkt...men har stannat vid det...
Gillar de där hyllremsorna, det gör så mycket...

Kramar från Malin

Annas skattkammare sa...

Hej! Så fina bilder! jättefina skåp du har! bara älskar gamla skåp. =) Och dirty dancing ja, den har jag sett hur många gånger som helst och aldrig tröttnar man.. =)
Kram /Anna

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Vackra bilder! Och underbart fina saker i dina skåp! Och alldeles rätt med hyllpapper och remsor och häftstift!
Ha det bra från fru Ekeby!

millandante sa...

Hi hi... ja det var ju igår den filmen kom... Ser att du lagt till ett + efter dina 39 år...:) Det ska jag också snart göra =O

Vilket superfint skåp, både inne och utanpå!! Väldigt mycket fint du har!!
Kram

Marie sa...

Vilken liten skattgömma du har!
Ser verkligen mysigt ut och utstrålar en härlig känsla.

Kram Marie

Jenny sa...

Hej goa du!
Tack för dina fina ord hos mig efter att vi förlorat hönsen, de värmde:)Det är så tomt utan dem men vi har bestämt oss för att skaffa nya så småningom.

Ditt skåp är helt underbart, suck!! Vad sött med hylllremsorna oxå.

Dirty Dancing är en klassiker, Nobody puts Baby in a corner, hihi!
Är det redan 23 år sedan den kom?!

Ha en trevlig kväll!

Kraam Jenny

Unknown sa...

Hej
Oj, så mycket fint du har här, är bara in och hälsar, ska nu fortsätta runt i din fina underbara blogg.

Ha det gott
/Maggan

Lissboden sa...

Skåpet ser jättevackert ut och vad fint du gjort inuti. Jag ser att du har samlat på dig mycket fint porslin och glas.
Kram/Maria

Marita sa...

Härligt skåp med riktigt härligt innehåll!!! Så mycker vackert!
kram, Marita