måndag 6 maj 2013

Vårfärger i köket

Varje vår blir jag så sugen på pastellfärger, särskilt rosa och grönt!
 
 
 
 
Kökssoffan och stolarna fick blårandigt tyg. När jag köpte kökssoffan för många år sen satt just ett sånt här tyg på men det var lite slitet. Som tur var hittade jag nytt på Åhlens.
 


Känns som mina kuddar är i Ahlgrens bilar färger! :) Blir ju lite kallt med bara blått och vitt så pasteller till blir bra!
 
 

Här den fina kökshandduken som jag fått i present som fick sätta stilen på kökssoffa och köksstolar! :)

8 kommentarer:

Tina sa...

Pastellfärger är så harmoniska, bilar är goooda!
Handduken fr Bungalow känner jag igen, ligger i min soffa som kudde hihi!'

kramen till dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint, blått och rosa passar så bra ihop. Jag gillar när det är kalla färger. Fin kökssoffa har du också.
Kramar
AnnaMaria

Geli sa...

Hello Signe!
I love your cushions!
Happy May!
With love,
Geli

G:a Affären sa...

Här är ännu en som gillar det pastelliga den här årstiden. Kuddarna är jättefin där i den gamla soffan. Det blårandiga tyget är också en klassiker, alltid fräscht och fint.
Har du målat med äggoljetemperan? Visst var det en rosa ton du valde?

Vet du, jag har helt förlagt dina ljusmanchetter! Om Saida hade levt kunde jag fråga henne var jag gömt dem... men, jag får fortsätta att leta.

Ha det gott!
Kramar
Cia

LantlivsAnette sa...

Såååå fint !! pasteller lockar alltid när vi går mot sommaren..
Kraaam Anette

Hulda sa...

Så fint du har det! Liker kjøkkensofaen, og så herlig det stripete stoffet var. Putene passer godt til. Skjønt med pelargoniaen i vinduet. :)

Norrfrids Eija sa...

Mormorsstämning där med pelargonerna och den fina soffan! Ahlgrens bilar funkar till mycket, även till en viss drink - var det inte så? Vad fint färgerna harmonierar, militärgrönt mot rosa är ju en läcker kombo...

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt med det rosa & gröna i soffa och fönster, urläckert, och så du med den gröna nya koftan till ;) Fina fatet du själv gjort med bilarna, ahh, det är ju så läckert, du är verkligen duktig med keramiken, otroligt proffsigt, lika med ljusmanschetterna nedan! Vi hörs, ha en mysig helg!!

( fnys, drink skriver Eija, var det inte Rosévin ?? ;) ; )