söndag 28 september 2014

Nu lyser det :)

Nu har jag lyst upp hallen lite! :) Jag älskar ljuslampetter och särskilt såna här runda,...är lite gammeldags tycker jag. Tror Ernst gjort några egna som jag tänkt härma och göra likadana...men de blir oftast inte av de där grejerna som man tänkt. Dessa lampetter kommer från Gruvgatan 13 i Falun! :) 



När jag räddade min "trädgårdsmojäng" som hängde i lönnen i stormen igår så kom jag på att den passar väldigt bra ihop med lampetterna. :)




Den här "mojängen" ska man ju egentligen ha utomhus hängande från hängrännan för att det ska rinna ner vatten i genom dom. Men...det passade ju så bra att sätta värmeljus i de små kopparna. Då blir det lite mer ljus i hallen! :) (bilderna är klickbara)

Nu börjar innekurarvädret, grått och regnigt så det blir mycket tända ljus framöver!
Börjar dagen med att hålla värmen genom att stapla ved! :)

2 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Men åh va fint det blev!!! Lampetterna var ju som gjorda för ditt hem och den trädgårdssaken, vilket smycke!! Klart den ska vara inne, jättefint!!!

G:a Affären sa...

Vilken kul mojäng att leda vatten från hängrännan med. Jag har bara sett kättingar tidigare. Men den blev ju fin som hållare till värmeljus också! Och visst brinner det fler ljus i stugorna den här tiden på året.
Ja det är mycket man vill göra men som inte blir av. Dina lampetter är också så fina och det känns tryggt med ljushållare som sitter på avstånd från katter och är i metall. På Gruvgatan finns det mycket fint!

Kramar
Cia