onsdag 17 december 2014

Härliga juldofter

Förutom granris inomhus är det ju underbart med hyacinter! Har både hyacinter på lök och så köpte jag mig några snitthyacinter. Skulle velat köpa mig en famn full för de är ju helt underbara, både att se på och doften! :)
Jag har kännt julstämning på de olika julmarknader jag deltagit i och på ådalsbyns hembygdsgård men i övrigt är det inte mycket jul....beror nog på avsaknad av snön. Jag brukar alltid tycka att december månad är magisk för då har det oftast precis blivit vinter och kallt och stjärnklart...det är nobelfest, lucia och julen nalkas....
Känns snopet att liksom missa december månad....men nu har det i alla fall blivit kallt, det kom några flingor snö igår natt och det är kallt och på löpsedlarna utlovas snö till jul....HOPPAS! :)

1 kommentar:

Annas röda stol sa...

Tittar in och önskar dig en God Jul. Kram Anna