tisdag 9 december 2014

Orber/andar?

 
 
Blev lite inspirerad av Jenny som visade en bild på konstiga/roliga ljusstrimmor på bilder hon fotat tillsammans med Eija. Såg att någon skrev något om orber/andar som visar sig på bild. En kall tidig morgon i januari i år när jag och Eija skulle åka till Formex så gick jag ut på farstukvisten och skulle fota månen som var så stor. Tänkte inte så mycket mer på det förrän vi satt på tåget och jag tänkte titta på bilderna. Då ser jag ,man ser säkert olika saker, en skallig man med ett lysande öga som höjer hatten som för att säga hej! Jag ser till och med ett brätte på hatten och det kan till och med va ett spänne där på sidan. Jag rös och blev nästan rädd först! Skulle va kul att höra vad ni ser i bilden! :)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Haha :D

Rorschachtest á la Desinge.

Jo då nog ser jag hatten allt. ;)


Kram på dig!

Cat sa...

Läcker bild! Jag ser nog inga andar, bara fascineras av naturens ljusfenomen.
Ha de gott. Catarina

Anneli Nowén sa...

Vilken fin bild! Jag ser tydligt mannen som lyfter på hatten och hälsar på dig. :-)
I mitt gamla hus i Västnyland hade jag ofta besök av någon som rökta cigarr. Det kändes jättebra! Tyvärr så följde det inte med när jag flyttade.

Anonym sa...

Gubben i Månen:)?

Rapport till Vänfors sa...

Wow!!!
Ser en kvinna från början av seklet som tar på sig en stor pampig damhatt, ser henne från sidan och hon rör sig till höger i bild. Man ser inte hennes ansikte utan armen och hatten är i vägen...månen sitter precis där axeln är och hon ser ut att ha på sig en klänning i sekelskiftesstil.Ser henne från midjan och uppåt. Älskar sånt här eftersom min fantasi är gränslös...Kan också se en kvinna som står framför månen och håller ett koltbarn i famnen. Stort burrigt hår och hon lutar sig fram och håller upp vänster arm...Hittar säkert mer om jag tittar en längre stund...spnnande och lite läskigt men en superfräck bild :)
Kram Annika

n o r d i n g å r d e n sa...

Läcker bild! Jag en människa med hatt ser man, kuslig men snygg bild! Och så gillar jag dina alster, älskar mina gröna muggar!!! Fint "porslinsbuffé" nedan också! Vi hörs!

annikamahlstrand sa...

Hej, vad roligt att ha hittat hit. Så fint du har det och fin blogg.

Jag ser mycket tydligt ett taxhuvud med en lite grå nos. Det var det absolut första jag såg och som framträder tydligast för mig :)