fredag 5 augusti 2011

De godaste hallongrottorna

Bilden är fotad av Eija och lånad från hennes blogg Norrfrid.

...eller rättare sagt, "vildhallongrottor"...fick jag hos Eija med bloggen Norrfrid häromdagen!
De var verkligen supergoda och jag åt flera stycken, måste ta och härma hennes recept nån dag, gör det ni med! Se recept här!

Vi hade en bloggträff hos henne och hon bor inte alltför långt bort ifrån mig så jag tog cykeln och cyklade ut på landet, bara att följa min väg rakt ut ur stan så var jag där på ett litet kick! :)

Vilken härlig gård som ligger insynsskyddad med lösspringande hönor, tupp, kanin och hundar!
Inne i huset är det stort och pampigt! Verkligen stora rum och högt i tak, häftigt!
Jag gillade ALLT!..även de delar av huset som är under renovering där man rivit bort delar av väggar m.m.
Såg potentialen överallt! Det är inte ofta man får se sånt på nära håll! Det är inte ofta det finns så mycket sparat av gamla hus som man kan ta till vara, ofta är ju hus sönderrenoverade på 60-talet.
 Nu blev jag ännu mer övertygad om att jag vill ha mindre vitt hemma och mer gammeldags och rustikt!

Eija är glad och lättsam och vi surrade konstant! Det var jättetrevligt att besöka henne och jag blev så väl mottagen! Vi kommer säkerligen träffas fler gånger!

Ha en trevlig helg! :)

8 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm va gott! Jag hade ätit flera stycken jag med, jag förstår att de var lika inbjudande som Eija själv och hennes läckra hus!!! Jag gillar hennes till jag med, jättemycket!!! Tack för gott recept och ha en skön solig helg!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...himla läcker bild förresten!!!

Livet på Vestergård sa...

Åh de ser jättegoda ut. Här regnar det i dag så kanske man borde ställa sig att baka :)
Roligt med bloggträff!
Kram Kicki

rosenälvorna sa...

Gott med hallongrottor och trevligt sällskap! Visst är det lite kul med färg också, gärna lite milda. Trevlig helg! Christina

Norrfrids Eija sa...

Säger detsamma om dig, vännen, tiden bara flyger när man har roligt, eller hur?! Och att du inte alls blev det minsta brydd om det lilla kaoset härhemma med djuren, barnen och bygget utan tog det med ro gillade jag! De flesta lever aningens stillsammare liv, eller hur? Det där gör vi om, självklart!
Hoppas det inte regnar på dig nu på Urkult! Ha det så roligt!
Eija

Graadskan sa...

Åh, de ser supergoda ut!
Nu blev jag sugen på att baka - IGEN! Hihi!

Ha en trevlig helg!

Kram Camilla

Johanna Stålros sa...

ja nu ska här bakas;) Kram kram

Kamomilla sa...

Vad roligt att ni bestämde er för att träffas! Det är det som är det bästa här i bloggvärlden att man får många nya vänner! :)