söndag 5 februari 2012

På väg till Norrfrid

Jag och Norrfrids-Eija hade bestämt oss för att promenera ut till Butik Lillasyster idag!
När jag gick upp för att äta frukost var det -29 grader vid halv nio. En timme senare med nån grad mildare så gick jag bort till Eija som bor ca. 25 min bort efter min väg. Det är väl ca 16 km från mig till Butik Lillasyster tur och retur. Det gick hur bra som helst! Lite rimfrostiga men uppvärmda blev vi på vägen.

Här börjar jag närma mig Eijas hus. Multråberget skymtar till vänster i bild och bakom träden skymtas Eijas hus.

På väg upp har vi ladugården på höger sida och fåren var ute. Kunde tyvärr inte fota dom pga min mobil frös ihop.


Solen ligger på mot framsidan av det stora fina huset och Multråberget syns till vänster om träden.


Massor av snö och solen är på väg att gå ner igen, man ser den över skogen på andra sidan älven.


Soft bild pga frusen mobil i hörnet av Eijas hus med utsikten mot berget.

Var in och kikade på hennes stora blivande badrum med nylagt golv, det kommer bli superfint!
Har ni märkt va lat jag blivit...fotar mest med mobil nuförtiden. Nåja, det kommer tids nog.
I den här kylan vill man inte ta ut sin systemkamera.

Ha det bra! :)

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina foton du tagit på huset, och att du bor så nära Eija. Så roligt och se alla hennes skapelser med fårull live, och fåren också.
Kramar
AnnaMaria

Livet på Vestergård sa...

Ni var modiga som gick så långt i sån kyla men fina foton fick du på vägen !
Kram Kicki

G:a Affären sa...

Så roligt att ni bor så pass nära varandra! Jag ser att ni har mycket snö och du har tagit så fina bilder på huset med omgivningar.
Jag gissar att ni är nöjda med den långpromenaden, hoppas ni hittade något fint också eller blev det en fika?
Ha det gott,
/Cia

Norrfrids Eija sa...

Promenaden gick så fort och kändes inte alls i benen! Så är det när man har mycket att prata om...
Nästa gång joggar vi hela vägen, när det är varmare, eller vad tycker du?
Ha det fint vännen,
Eija

kråke sa...

Hihi...vilka kämpar ni är:)) Ja...ni har det vackert båda två:))

Kram fina och fortsatt härlig söndag:)

kråke

Kamomilla sa...

Vilka entusiaster ni är!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh va fina bilder, om än med mobil och Eijas hus är ju bara drömmen.... men jag tror ni blivit ena riktiga sportgalningar i Sollefteå, extremsport kallas det att gå en och en halv mil i -25c graders kyla!!!:) mari.

Johanna Stålros sa...

Vilken vacker dag!!! Kramar

Linda sa...

Starkt gjort av er att gå ut i den kylan :) Vilka fina bilder du tagit, blir så läcker blå färg! Fint hus hon har! KRAM Linda