fredag 13 april 2012

Ett annat tips

Från vandrarhemstips till restaurangtips till boktips! :)
Måste bara tipsa om boken Lyckan, kärleken och meningen med livet! Jag såg först filmen och den var jättemysig! Blev lite nyfiken och ville " ha mer" och köpte boken oxå! Den är förstås djupare än filmen och väldigt läsvärd! Finns mycket tänkvärt där!





Den är mer känd som Eat, Love, Pray! I filmen blev jag så "kär" i medicinmannen Ketut, så charmig tandlös liten farbror! :)

See you later alligator! :)

9 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Tack för tipset! Alltid kul med boktips! Ha en fin helg! Kram Jenny

Rummet för välbefinnande sa...

Ahhhhh - jag sitter här och ler för mig själv!!!!
Den filmen hyrde vi i påskhelgen och satt och tittade på och jag gillade den så otroligt mycket. Nu blir jag ju väldigt sugen på att läsa boken också.......
Tack för att du tipsade om den för annars hade jag nog inte tänkt på att läsa också nu när jag sett filmen, men precis som du skriver så blir det mer nyanserat och man kan själv "gå in lite djupare" när man läser.

Tror jag börjar friskna till för jag börjar bli sugen på att göra saker igen, och det var jag INTE häromdagen kan jag säga.

Ha en toppenfin helg!

Kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för ännu ett toppentips!!!! Fredagshälsn fr Sthlm;)

G:a Affären sa...

Tack för bok/film tipset, kanske något för helgen om det blir dåligt väder eller spara till hängmattan i sommar.
Önskar dig en fin helg!
/Cia

Lottas Fotografi sa...

Håller med, filmen är jättebra. Visste inte att den fanns som bok. Tack för tipset!
Trevlig helg!
Kram Lotta

Tidsmästarinnan sa...

Hej goa du!
nu blev jag sugen på att se filmen! Boken har jag läst och gillade mycket :-)
Nu måste jag kika ikapp lite här inne hos dig.
Kram kram
Susanne

Carro sa...

Hej! Såg att du varit inne och kika på min blogg tidigare, ville bara meddela att jag bytt namn på bloggen www.smultronangen.blogspot.com om du vill fortsätta att följa mig. Roligt att du hittat till min lilla blogg och att du skrivit ett inlägg. Kram Carro

kråke sa...

hihi...såg denna ljuvliga film i fredags och den är underbar....en riktig feelgood film:)) Ketut var ju en riktig pärla;))

Kram fina och ha en mysig söndag:))

kråke

HWIT BLOGG sa...

Toppen! Tack för tipset..behöver något bra att läsa!
Ha en fin söndagkväll!
Kram,
Titti