söndag 5 januari 2014

Katt-uppdrag! :)


Den här lilla sötnosen såg ut att ha en fästing under hakan i höstas. Såg nåt svart i vita pälsen och hur gör man när man har en katt som man inte får ta i hur som helst och inte är så samarbetsvillig?!



Jo, då får man vara uppfinningsrik och tänka till lite...hmmm...hon låg väldigt nära ett fönster så det var ju ganska bra ljus men hur kommer jag åt under hakan?



Jo, fram med ett leksnöre och fånga uppmärksamheten och sen försöka hålla en tung systemkamera med makroobjektiv för att kunna fota nära och se detaljer...jooråsåatt...



Men...det var ju inte det lättaste...att samtidigt vifta med snöre, koncentrera sig med tung kamera och hålla den still medan en katt boxar med snöre mitt framför mitt ansikte och kameran! :)
Nåja, uppdraget utfördes och jag konstaterade att...det var ingen fästing..det var ett sår med sårskorpa! 
Puh..va skönt...då slapp jag va där å försöka rycka bort en fästing! :)

Fick ju lite härliga bilder på kuppen! :)

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har bara plockat på hundar, kan lätt tänka mig hur svårt det är med en katt. Bra idé med snöret och fota.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Haha, du kan du. =)

Katten är i alla fall jättesöt, med eller utan fästing.

Förra året hos oss var det extremt lite fästingar, de få som var plockade jag inte då katterna mest håller till utomhus över sommarhalvåret.

Men vi brukar ha mycket fästingar och jag brukar plocka dem, dvs många katter = mycket plock med fästingar. Detta har gjort att jag vant mig faktiskt.

Eftersom det är så varmt här hos oss så har katterna dragit med sig fågelloppor in (ger bett som man tror är myggbett). Detta fenomen brukar normala år ske i mars.

Till råga på allt så såg jag att lökarna jag planterade i höstas är på väg upp. =S

Nä nu får det bli liiiite kallare i alla fall och lite snö till barnen att leka i.

God fortsättning!

Kram kram

Hjem & Glede sa...

Å for en herlig søtnos av en katt!
Flott blogg du har.....første gang på besøk:)))
Ha en flott dag!

Klem Camilla .

n o r d i n g å r d e n sa...

Go Signe Gooo!! :)

Hon är ju bara för söt och ja, man får vara påhittig som matte ;) Håller med, färstingar är jobbigt att ta bort...

Anonym sa...

Fniss..
Gäller att vara påhittig..:)
Vår lille katt kom in med en stor böld på sidan av ryggen(varit i slagsmål),fick inte röra alls..
Den sprack o de va ingen vacker syn..
Så en runda till vetrinär och sen rengörning tre ggr om dagen, tratt o medicin blev det.. Men här är det räkor som blev vår räddning.. ;)
Kram Marie

Agnieszka sa...

Beautiful cat and perfect pictures!
Happy New Year!

G:a Affären sa...

Påhittigt av dig och verklige fina foton. Jag blir pussugen på den nosen!

Kram på dig!
Cia