fredag 29 januari 2016

Grått är flott :)

 
Provade att glasera min keramik i grått i höstas och gillar det. Är alltid kul att prova nya glasyrer!
Muggarna har som alltid mönstrat handtag så man får bra grepp och blir sköna att hålla i. Eftersom jag har samma typ av handtag på alla mina muggar så passar de ju alltid ihop även om de har olika färg. Har gjort en annan variant av ljuslykta också förutom de med hjärtehål. När man tänder de här ljuslyktorna så ser de lite lätt guldiga ut på insidan, passar ju bra nu när det är inne med guld och metaller! När man inte har ljuslyktan tänd så är den lika grå på insidan som utsidan.
Dessa finns att köpa i den fina butiken på Sollefteå Museum!
I bakgrunden min fina väska som jag köpt av min hantverkskollega Anneli Nowén.
 
 
Ha en fin helg! :)
 

4 kommentarer:

G:a Affären sa...

Så härligt stora muggar och snyggt med mönstret på handtagen. Snyggt också att de är gråa!
Väskans fåglar påminner mig om 50-talets mönster och någon sydd tavla jag sett. Kul med en sådan väska!
Önskar dig också en fin helg!
Kramar /Cai

شركة تنظيف بالرياض sa...


amazing

شركة تنظيف بالرياض

حراج السيارات sa...


good job

حراج السيارات

تصميم مواقع sa...



great work

تصميم مواقع