onsdag 13 augusti 2008

Blå rummet - del 3

Om man är bebis kan man oxå få sova över hos oss,
i en fin gammal vagga! :)
Jag övertygade svärmor om att hon skulle lösa den på
en auktion vi var på för nåt år sen..hon fick den för en
hundring...men det slutade med att jag fick den.
Jag tycker att den är vacker. Har bäddat den
med lite gammalt linne och nytt lapptäcke.


























Svärmor tyckte inte om alla sprickor och flagnande
färg, men det gör jag :)...
det gör den ju bara charmigare!
Gillar den utsirade runda saken på meden, ser ut som
solstrålar.

25 kommentarer:

Skatan sa...

Oändligt charmig med sitt naturliga slitage. En sådan kommer vi att behöva inom loppet av ett par månader :)

Kram!

Viola sa...

Hejsan, vaggan är helt underbar! ha en bra kväll, Viola

Mer av allt sa...

Vilket härligt sliten och underbar vagga! Återkomer gärna till din blogg.

Ha det bra!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Verkligen ursöt vagga och fint bäddat. Blir "nästan" sugen på en till bebis hi hi
Kram Marie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så himla fint! både vaggan och bäddningen!
Kram!

Annas skattkammare sa...

Vilken underbar gammal vagga!! Kram /Anna

Marie sa...

Vaggan är supersöt, så charmigt nött och sliten!

Kram Marie

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken underbar vagga, jag gillar den absolut. Tur att du fick överta den av svärmor... :)

Göksäter ligger på Orust, i närheten av Henån.
http://www.goksater.se/
Om du gillar Ullared så kan det vara värt ett besök, inte jättekvaliteten men man kan hitta en hel del fina saker.

Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilkan fin vagga! Så fin bara som dekoration! Och så kan ni ju ha babys-gäster med: ) Fina foton på den! Jag byter inlägg i morg så vi ses sedan! Mari.

Hem och Lycka sa...

Men vilken underbar vagga! Tänk att få lägga ner en liten bebis där och vyssja till söms..

Du undrade angående fuskfårskinnet på mina stolar, de kommer från en lokal butik i Strömstad där mina föräldrar bor. Men jag skulle tippa på att du kan finna det i välsorterade tygbutiker eller hos någon som klär om möbler. kram!

Jennyshemochharmoni sa...

Superfin vagga! Så fint när du har bäddat den med gammalt linne!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Denne voggen var jo utrolig koselig da, kjempeflott...
Å så heldig for deg at du fikk den...

Ha en koselig dag og uke...

Anonym sa...

Supersupersöt!och fint bäddat!

Anonym sa...

Å vilken söt vagga! KRAM

Anonym sa...

Vilken härlig blogg du har! Lycka till med alla projekt i framtiden.
kramiz Övergårds ligan

Karin sa...

Hejsan! Så fint du har det i ditt blåa rum. Gillar verkligen vaggan, urcharmig! Och så mycket fint du har shoppat. :) Ha en fortsatt fin augusti! Kram kram

MiaMaria sa...

Men så vacker....klart du ska behålla den som den är.
Vackert bäddat!

HA´det så gott!
MiaMaria

Mjuka sa...

Underbar, fantastisk, sagolik, dundersöt!!! Vet inte mer vad jag skall sägas, jag är såååå avis
kram M

Solsjö - Under en vind sa...

Lycklig gäst som får sova i den! Kram!

Solsjö - Under en vind sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Husbilsresan sa...

Men så mysig den är! Vem skulle inte vilja vara bebis och sova över hos dej =)En sån skulle jag vilja ha till mitt barnbarn som snart kommer *ler*
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Anonym sa...

Den är ju jättefin! Sover inte Signe i den? Det skulle då Bosse göra!

Anonym sa...

Hej!
Måste kika in till dig det var ju å lääääänge sedan.Vilken söt vagga värmor fått tag på.Charmig med fint täcke.//Karin (f.d Dagbokstankar)

Sofie sa...

Hej! Vilken söt vagga! :) Jag o min sambo var upp till skellefteå förra veckan och då åkte vi förbi butiken himlen runt hörnet, men den hade inte öppnat än då, sen på tillbaka vägen hade den hunnit stänga. då blev jag less! kul att country by mail ligger i källan, det visste jag inte. måste upp dit igen, synd bara att det är så långt! kraaam

Helen sa...

Vacker.