söndag 22 augusti 2010

Skrivbordet

Här kommer fler bilder på skrivbordet. Det har hamnat i övre hallen just nu.
Skrivbordet var ju redan avlutat så det var lätt att måla. Jag har blandat kimrökspigment med snickerislip, vet inte hur mycket..men det behövdes inte mycket för att få till den rätta gråblå färgen. Målade två varv och har inte lackat eller nåt utan det får vara som det är. Skrivbordsytan är oxå kimrök och snickerislip men väldigt mycket pulver och lite utblandat med vatten eftersom färgen blir så tjock annars, sen målade jag flera varv.
Har inte spacklat över gropar på skrivbordsytan utan det fick va som det är..så ser det äldre ut.
Ytan ovanpå har dock fått vaxolja på sig för att få en tåligare yta och färgen blev dessutom djupare när jag gnuggat på vaxolja, det gillar jag.
Beslagen är de mässingsbeslag som satt på skrivbordet men jag har sprayat dom med matt svart färg och jag kommer nog att slipa lite på dom så de ser lite äldre ut för just nu ser de lite för perfekta ut..jag har till och med sprayat skruvskallarna svarta innan jag skruvade fast dom!:)






















Det är ju naturligtvis jätteroligt att piffa och pynta då man målat nåt nytt så det kommer nog fler bilder på det här skrivbordet! :)
Hoppas ni haft en härlig helg! Jag har cyklat till Butik lillasyster idag i strålande sol ute på grusvägar och så fikat i butikens trädgård, jättemysigt med äppelträd och gårdskatter som kommer och hälsar på en! Sen en liten sightseeing tur på cykeln längre bort på grusvägen, trevligt! :)

24 kommentarer:

Jenny sa...

Det blev ju hur fint som helst ditt skrivbord! Fin skolplansch man skymtar där i bakgrunden oxå:)

Ha en trevlig vecka!

Kram Jenny

Tulipa sa...

Vad snyggt det blev!

Blev lite sugen på att prova "kimrök".

Lät som en riktigt härlig dag också!

Kram Mariette

Skogslyckan sa...

Jag tittar gärna på många bilder på ditt skrivbord. Det blev jättesnyggt, och nyansen behagligt vacker.
Ha en bra start på din vecka!
Kram Pia

Fröken Fräken sa...

Underbart skrivbord och underbara färger på det! Jag visste inte att man kunde blanda färgpigment med vanlig v-slip, när jag har sett pigment i färgaffären har jag trott att det har varit för linoljefärg.. men det går alltså?? Är det någon särskild typ av pigment??

Norrfrids Eija sa...

Kimrök ger så fin gråblå ton...ser gärna på fler bilder.
Att cykla eller promenera till butik Lilla Syster är ofta också ofta mitt helgnöje. Där hittar man alltid något nytt och fint, eller hur.

Ha en trevlig kommande vecka!

Alberte sa...

En fantastisk farge på et vakkert bord! Å, så fint!
Vakre bilder. Kassen din er vidunderlig - og jeg har så lyst på botanikkplansjer lys bakgrunn!
Ha en deilig uke - gleder meg til å se flere bilder!
Klem, J

Kamomilla sa...

Vilken skönhet!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så snyggt det blev, urfint ju! Rätt gråfärg och så svart på bordsskvan, jättesnyggt! Och så bra det passade där, mycket snygga bilder också, korgen var fin till och alla de där lyktorna!!! En bild blev jag lite full i srkratt över, påminde lite om en bild jag tog i kväll som jag visar i morg, bord fr sidan.... Go natt. Mari.

Hjertebank sa...

Skrivebordet ble veldig fint. Fargen er nydelig og passer fint til bordet.

Ha ei fin uke.

Marita sa...

Men ojjjj vad fint det blev!!! Superläcker kulör!! Allt blev ju helt perfekt!!!! Det skrivbordet skulle ju göra sig toppenfint hemma hos mig.... också!
kram, Marita

Fru Ekeby sa...

Suveränt snyggt! Ja jäsiken - du kan verkligen få till det!
Jag vill ha LIKA : )

Marie//Tekla Maräng sa...

Ett jätte fint skrivbord med fina detaljer på och brevid.
TAck för att du ville vara med och tävla hos mig.
Ha det gott!

Lissboden sa...

Skitsnyggt rent ut sagt!!!
Jag är på gång att måla ett avlutat skrivbord så jag kanske hör av mig till dig när det är dags.
Tack för tips!
Kramar från Maria

Börjelundskan sa...

Wow, vad snyggt skrivbord, sååå läckert med den svarta bordskivan till det ljusgråa. Har lust att börja måla möbler nu istället hihi. :D

Ha en härlig vecka. Kram Cin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så fint, du är duktig på och måla. Jag gillar färgerna jättemycket. Jättefin skolplansch också.
Kramar
AnnaMaria

Annas skattkammare sa...

Åhhh vilken skönhet alltså!! Snirkliga ben och jättefint med de färgerna!
Kram /Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättefint, förstår att du är mer än nöjd!

Kram Marie

Elwa sa...

Så otroligt vackert skrivbordet blev!

Marie sa...

DEt blev ju superfint skrivbordet och vilken underbar färg!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Norregård sa...

Så snyggt!!

Ha en bra vecka;o)

Kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Så vakkert.... den svarte platen var råfin... og du har stylet det så fint ..

klemmer =)

Galleri MochB sa...

Vilket jättefint skrivbord! Så fin färg! Måste nog inviga den i vårt hem också :O)

Anonym sa...

Å så fint det blev! Så där skulle jag vilja måla mitt skrivbord med! KRAM Linda

Jennyshemochharmoni sa...

Vad fint det blev! Jag gillar verkligen det svarta på ovansidan, det känns verkligen gammeldags. Ha en bra vecka! KRAM