tisdag 31 augusti 2010

Loppisfynd

Hittade ett gäng kökshanddukar i rött och vitt, köper alltid på mig det om jag hittar några fräscha för det finns ju så mycket man kan använda dom till.
Ett gäng brickor har jag oxå skaffat mig i sommar. Den största av dom, underst i högen hade jag sedan tidigare och alla de andra nya brickorna är i samma stil men andra storlekar och utan handtag, bra att ha!







Man kan fortfarande sitta och mysa på glasverandan och ta en fika.
I helgen hade jag kräftkalas med några tjejkompisar....bilder kommer snart!

Just nu har jag en varm katt i knät och en tass på armen så det är lite svårt att skriva men det går! Mysigt! :)

18 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Brickor och vackra gamla handdukar kan man inte få för många utav, så snyggt det bara ligger, bara så där.. och där är dina egendrejade hjärtmuggar, så snygga och så skickligt!!! Kräftskiva vill vi höra med om, GoSigne i knät, matte ska inte blogga matte ska titta på mej: ) Mari.

Alberte sa...

De vakreste brikker og håndduker! Beautiful!!

Fröken Fräken sa...

Sådana härliga "bra att ha"-grejer! Man kan verkligen inte ha för många brickor eller kökshanddukar (eller en mängd andra saker - det är ju snarare skåp att förvara sakerna i som man har för få av!)

Norrfrids Eija sa...

Så fina dina egenhändigt drejade muggar är. Du är en mästare på att komponera bilder, så fint!
Har också hittat kökshanddukar på loppisar härhemma till inga pengar alls. Liknande brickor som dina hittade min man en gång i soprummet. Tänk vad folk kastar...

fröken knopp sa...

Ohh de där sakerna kan man sldrig få för mycket ut av..Min J brukar fråga hur många brickor man behöver egentligen?!

Men de är en sådan där grej som alltid är bra att ha..:)

Varma Kramar Elin

Sussi / Sussinghurst sa...

Billedet af brickor och handdukar er så fint, mon der er flere af de rødternede handdukar tilbage at få fat i :-)

Marita sa...

Jag håller med, brickor av alla möjliga storlekar och modeller kommer alltid till användning! Man kan absolut inte få för många!! Där håller inte maken med kan jag säga.... fniss!
Så är det med handdukar också! Visst kan de användas till lite av varje!
Vilka fina muggar med hjärtan på...vart kan man få tag på dem?
Låter underbart med kräftkalas...särskilt när den är med underbara vänner! Hoppas kvällen blir underbar!
kramar, Marita

Mitt hvite hus sa...

Så vakkert du har gjort det ute... brikkene dine er skjønne...får aldri nok av de...

Ønsker deg en fin høst dag..

klemmer =))

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha ha ja finnse det hjärterum , så går allt !
Ja de e fint med rött och vitt , trodde i min enfald att jag oxå samlade på sånna men när jag gick igenom en trave häromdagen så ser jag att det mesta av handdukarna går i vitt och blått ....hmm.
Ha det bäst !
Kraam/Lotta

Huset vid ån sa...

Så fina brickor o handdukar....
Låter skönt o mysigt att ha en liten kisse i knä som spinner!

Själv har jag en vovve som storsnarkar i divansoffan! Fniss....

Hoppas att du får en fin Höstdag! Kram Therese

Skogslyckan sa...

Brickor kan man ju aldrig få för många av. Mysigt med en katt i knät, vår är stor som ett hus bara så det blir väldigt tungt och varmt...
Ha en fin dag!
Kramar Pia

Tulipa sa...

Muggarna var riktigt fina! Såna jag tror det är supergott att dricka ur!!


Brickor smalr jag gärna på också!

Kräftkalas, det får du visa mer av!

Kram Mariette

Lissboden sa...

Visst är det vackert med rödrutiga/randiga handdukar. Jag har också samlat på mig ett gäng brickor så nu räcker det här hemma men de är så fina.
Vilka underbara blombilder du visar i ditt förra inlägg, så vackert!
Ha ett fint slut på veckan och en härlig första hösthelg!
Kram Maria

20-talshuset sa...

Brickorna är så vackra med sina typ pärlrands-kanter. Gillar! /Kram Anna

Anonym sa...

Vad fint det är med gamla vävda handdukar. Jag har med några stycken emn är lite rädd att göra något av dem men nu tror jag minsann att jag ska ta mod till mig och sy någon kudde till soffan vid matbordet.

Ha det gött i hösten

Kram Lena

linnea-maria sa...

Det är mysigt med katter, åh vad det värmer skönt med en katt i knät. Vilka fina fynd. det är sånt där som alltid ä´r bra att ha. /Therese

TUSEN VASER sa...

Vilka fina bilder du tar! Roligt att hitta en ny blogg...

Susanne sa...

Grattis till vinsten av klockan och så kul att hitta en ny blogg : ) / Susanne