söndag 8 augusti 2010

Helgens bravader

I torsdags åkte jag och en kompis till Urkult ! Det är andra året i rad som vi kom iväg och vi tältade 2 nätter bredvid ett par andra kompisar. För er som inte vet vad Urkult är, titta på länken får ni se, det är en festival som pågår i 3 dagar med världsmusik! Det är en upplevelse att åka dit och gå på marknaden där de säljer mycket speciella saker, det är speciell musik och mycket speciella människor. Många har dreadlocks och haremsbyxor, härlig stil tycker jag som själv inte har den stilen. När man är på festivalen så är man mer udda om man inte har dreads och haremsbyxor än om man har det. Själva festivalområdet är speciellt oxå, det känns som att va i en annan värld på nåt sätt. Mycket god mat har vi ätit, både thailändskt och libanesiskt.
I det libanesiska tältet satt vi på golvet på kuddar ovanpå mattor, mysigt.
Eldnatten som var första natten var riktigt häftig med eldshow, sång och dans!

Jag köpte inga haremsbyxor men nästan, ett par svarta byxor med häng men mer i min stil..det ser nämligen lite gammeldags ut! ...såklart! :)

Tack V, S och U med barn, för sällskapet! Det var jättetrevligt! :)



De är riktigt svarta men på bilden blev de
lite bleka men då ser man ju detaljerna bättre.




Fin brodyr på knäna.





Fina, lite blanka revärer.





Sydda ränder, fina fastsydda band och
snörning. Jag gillar dom! :)

Hoppas ni haft en fin helg oxå!

12 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilka fina detaljer! härliga!

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud vilka snygga byxor, är de långa? Såna skulle jag med vilja ha! Låter som en trevlig urkulthelg du haft! Mari.

Rose Garden Malevik sa...

COOLA :)
Håkan

Jenny sa...

Hej!
Vilka snygga byxor och vad spännande det lät med festivalen:)

Kraam Jenny

Marita sa...

Vilka läckra byxor!! Sådana skulle jag också vilja ha! Kan du inte lägga upp en bild när du har de på dig?
Vilka läckra dagar, omges med härliga människor och underbara upplevelser!!
kram, Marita

Mitt hvite hus sa...

Skjønne bukser du har ...

fine detaljer på de..

O=)

Fru Ekeby sa...

Läckra byxor! Fina detaljer!
Det där med libanesisk mat och sitta på kuddar låter spännande och i min smak! Spännande musik förstår jag!

Lantliga drömmar sa...

Så fina, underbara detaljer ! Nilla

Annas skattkammare sa...

Jättefina brallor! =) Fina detaljer på dem!
Kram /Anna

Lissboden sa...

Byxorna ser jättefina och sköna ut. Det är härligt med kläder som inte sitter åt, tycker jag. Särskilt nu efter sommaren när man inte gått i jeans på ett tag.
Ha en fin vecka!
Kram/Maria

Oljekritan sa...

Vilka helt underbara bilder och inspirerande inredning. Vill ha!! Glad att få låta ögat njuta..jättejättefint.Brodyren på de snygga byxorna är väldigt fin//Karina

Anonym sa...

Vad heter stället/affären där byxorna är köpta - utsnygga juuu!