fredag 13 augusti 2010

Textil

Nu har jag fyndat till mig en trasmatta till för 20 kr men på ett annat ställe än förra gången. Det allra bästa är när man bara råkar åka förbi en loppis och svänger in, då hittar man nåt...ska inte planera för mycket. Den har nu hamnat i gästrummet.


Jag gillar färgerna och mönstret.




Min förvaringslåda i textil som jag hade sedan tidigare.




Min nya pläd som jag skulle svepa in mig i på
glasverandan fick jag inte ha ifred länge.
Det blev lill-signes favorit sovplats.
Där sover hon varje natt om hon inte sover med mig!:)

Ha en trevlig helg!

13 kommentarer:

Lissboden sa...

Jättefin matta du fyndat! Jag gillar trasmattor jättemycket och de brukar man kunna placera lite varstans.
Lilla Signe ser ut att ha det bra.
Jag önskar dig en fin helg!
Kram från Maria

Fru Ekeby sa...

Jag har alltid gillat trasmattor. Jag har vävt själv och min mormor. Så jag har lite mattor : )
Tänk så mycket minnen det finns invävda i dom vackra mattorna!

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men lill-gosigne som sover på nya pläden, såklart, vad ska matte med den till, den är ju som gjord för mej tänker hon, kul att se henne, hon är så söt!

Vilket fynd, vilken snygg trasmatta! Den har ju just de färger jag är på jakt efter ju! Fast jag hade tänkt mej lite fetare varmröda ränder här och var men annars rätt i prick! 20 kr var verkligen ett fynd, den passar ju överallt! Trevlig helg, skönr,då skippar vi bärplockningen va: ) Mari.

Unknown sa...

O so beautifull!

Mys och hemtrevnad sa...

vad härliga färger det var i din fina trasmatta. Ibland ska man ha tur och kunna fynda! kramis semlan

nea i det gula huset sa...

Det är så roligt när man hittar ngt man verkligen gillar till en så billig peng som en 20:a! :)

Vilken fin färg du har målat din pall och ditt förnster i! Ska bli kul att få se vad det är mer du har målat! :)
Och byxorna..så snygga!

Ha det gott!
Kram Nea

Gilla Yoga sa...

Perfekt att fynda, 20:- är ju en överkomlig summa!
Jag såg på ett ställe att någon hade sytt ett gigantiskt kuddfodral av en trasmatta. Hur snyggt som helst, och perfekt till golvkuddar!

Malin sa...

den är fin mattan men lill-Signe är finast he he. Det finns nog inget sötare än en sovande katt tror jag. Ha det så gott i helgen, kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Nydelig matte... elsker disse trasmattarna...

og pusen som storkoser seg..

håper du får en fin fin helg..

klemmer =)

Marita sa...

Mattan är verkligen fin! Vackra färger...mönstret superfint!! Jag är väldigt svag för trasmattor, har jag nog alltid varit. Kul att den fanns kvar när du kom dit!
kram, Marita

Smultron på ett strå sa...

Verkligen en fin matta, jag tycker också om både färgerna och mönstret!//kram maria

Kamomilla sa...

Åh vad fin matta!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilket fint fynd du har gjort! Gamla mattor är verkligen en skatt och är kul att fynda. Ser mysigt ut med pläden och lilla gumman också :) Ha en bra vecka! Kram