tisdag 19 augusti 2008

Vitt och spetsar

Jag älskar ju vitt med spets, inte bara gamla örngott utan även kläder i det utförandet.
Har köpt på mig lite såna kläder i sommar, fastnar för sånt hela tiden.
Min vita långärmade blus har ni ju sett tidigare, upphängd i Blå rummet.



Klänningen till vänster hittade jag i en dyr butik i början
av sommaren och "ville ha" men jag hade ju redan köpt den
tunikan till höger. Första semesterveckan gick jag på stan en
sväng och då var det halva priset i den "dyra" butiken, tänkte att ...
finns "min" vita klänning i min storlek, då köper jag den!!
Den fanns och nu är den min :)


Baksidan på klänningarna. Gillar att man kan
knyta åt där bak så man får lite finare figur,
så det inte bara hänger rakt upp och ner :)



Gillar armarna med den infällda spetsen.





I halslinningen på insidan har man kostat på att
fälla in en liten spets oxå. I like :)



Detaljbild på den högra tunikan.
Klädda knappar, brodyr och spets.
Precis min stil! :)

Här regnar det idag igen, nu är det verkligen höst! Man får njuta av andra saker nu....som att ta rätt på bär från trädgårn och så. Gjorde körsbärssaft igår, den blev riktigt god! Det var första gången jag tog rätt på körsbären från min trädgård för i år var de riktigt goda.

Ha en bra dag! :)

21 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina klänningar! De ser ju inte allt för långa ut och då funkar de ju ett tag till fast över ett par jeans tex...
Vad gott med körsbärssaft! Mums :)
ha en bra dag.
Kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackra klänningar!!!!!

Investerade i en jag också denna sommaren är ju så användbara....

HA´det så bra!
MiaMaria

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka supersöta klänningar! De passar dig perfekt! ;) Så härligt när man hittar några såna kläder som man bara vet att man kommer att älska att ha hur länge som helst! KRAM!

linnea-maria sa...

Hejsan! Vilken tur du hade! Kläderna är jättefina! Det ser så somrigt ut där de hänger under lövverket, åh om vi bara kunde vrida tiden tillbaka till för några veckorsedan! Ha en fin dag /linnea-maria

Viola sa...

Hejsan, vilka ljuvlig klänningar. Det är likadant med mig faller direkt för klänningar/tunikor i vitt och med spets och brodyr. Är på ständig jakt dessutom efter gamla särkar i vitt. Idag har jag sol och kunnat suttit ute och ätit frukost! Det var länge sedan jag gjorde det. Idag är det butiksjobb för fullt varvat med trevliga bloggbesök förstås. Ha en bra dag, Viola

Anonym sa...

Hej!
Vad kul att du kikat in på min lilla nätbutik.
Ser att du shoppat på min favvobutik i stan. Paisley Home, jag har en precis likadan krona, trähjärtan har jag köpt där och stolsöverdag. Älskar butiken men tyvärr är ägarinnen helt kass på data (som hon säger själv). Så det här med internet lär nog dröja :)

Superfina klänningar har du köpt!
Kramiz

Anonym sa...

Ja visst är det blogg zassi som har nätbutik, men du har kanske redan spanat in den!
Jag var och hälsade på en kompis igår och hon hade varit till HM och köpt nya kläder till barnen och det var precis sånda där vackra skjortor som var moderna nu, vita med spets och massa veck, med grå "ull" klänningar till småtjejerna, hur sött som helst!!

Anonym sa...

Vilka fina klänningar! Har en liknande som din vita som jag köpte för 2 år sen, men fortfarande använder på sommaren : ) Väl investerade pengar med andra ord.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Maria

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Vad duktig du är som har saftat. Jag brukar göra flädersaft men inte ens det gjorde jag i år.

Superfina kläder. Gillade båda jättemkt och dom skulle lätt fått ta plats i min garderob oxå! :)

Ha det fint!
Kram Nea

Radhusdrömmar sa...

Vilka fina vita klänningar!!!
Har också köpt lite kläder i vitt, det är ju så fräscht på sommaren.

Ha det gott!

Kram Johanna

Annas skattkammare sa...

Vilka härligt romantiska spetstunikor! Otroligt fina bilder på dem.. LÅter mums mums med körsbärssaft.. Kram /Anna

rosenfröjd sa...

jättefina klänningar! jag gillar också när det går att justera i midjan. Annars har kläder en tendens att se ut som en sopsäck nuförtiden. I formen alltså :-)

kram/
¨M¨

Anonym sa...

Helt ljuvliga klänningar! Vilken tur du hade att du hittade den ena på rean.
Kram!

Karin sa...

Så vackra klänningar och så härligt där de hänger i träden! Ser mycket somrigt ut...

Ha en fortsatt fin vecka! Kram Karin

Kallholmen sa...

Vilka underbara klänningar. en shopoholic som jag går igång på en gång. Älskar spetsar och romantik. Visst funderade du om buskarna som blommade bakom vårt bröllopspar. De tog foton i Kina innan de kom hem till Sverige så jag vet inte vilka blommande buskar det är.
Carolina.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, jaså du hade nytt fint inlägg redan igår, det missade jag! Vilka fina klänningar/tunikor! Och vilken tur du hade när det var halva priset på din favorit, fast du redan köpt en, man får beslutsångest annars: ) De var verkligen fina, passar dina skor perfekt! Snygg styling av dem i trädgården! Mari.

Anonym sa...

Vacker klänning & tunika :)

Vit Spets sa...

I Like it too! Så vackert, gillade klänningen/tunikan...tänker, så snyggt till jeansen nu till hösten oxå = bra köp!
//Siv

Anonym sa...

Härlig blogg!!

Anonym sa...

Det är jätteljuvligt med vita spetskläder, ändå blir det mest grått när jag handlar.....kanske dags att tänka om lite nu :D

elisabeth sa...

Her var det masse sommer stemning, det er det ikke her lenger buhuu:) Men jeg har ikke tid til å kose meg utendørs likevel...hihi:)
Ønsker deg en super dag!!!