måndag 25 augusti 2008

Hos Keramik-Stina

Varje sommar bara MÅSTE jag titta in i den här butiken i Nordingrå (Ångermanland).

Stina jobbar med sin keramik under vintertid och säljer under sommaren.





Utsidan av butiken. En kruka och två ansikten

i blått som Stina gjort.



Inbjudande planteringar på en ljuvt blå gammal cykel.




Underbar utsikt från butiken.





Hennes lusthus på bakgården. Ser ni den vita

keramikfågeln som sticker upp längst fram i

rabatten?



Här är blå fåglar i trädgårn.
I helgen har vi varit ute vid kusten igen och det blev ju verkligen kanonväder, särskilt på lördan. Vi åkte båt mellan öarna och såg massor av segelbåtar, härligt!
På kvällen åt vi kräftor med god paj och andra goda tillbehör! Mums!
Ha en bra vecka! Kram :)

7 kommentarer:

Skatan sa...

Hej! Kul att läsa! Keramik-stina kommer från mina hemtrakter. Jag har också varit och besökt henne på Höga Kusten där hon har sin sommarvisning.

Ha en fin dag!

Kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Keramik Stina i Nordingrå har jag missat, vilket trevligt inlägg med fina foton, tack för tipset! Och den cykeln bland alla vackra blommor och ogräs, så fint! Jag vill också ha så där mycket gräs runtom: ) Man skulle ju inte bry sig om trädgården alls, då blir den som finast! Mycket kul och fin keramik hon gör, ovanlig och vilka vyer... Ha en bra ny vecka! Mari.

Skatan sa...

Ja, hon hade sitt hem och sin verkstad i byn bredvid min hemby, en bit härifrån. Jag har faktiskt en vas i vitt som jag köpte som tio-åring av henne. Jag minns att jag plockade bär och tjänade pengar för att kunna köpa den. Märkligt val av en tio-åring kanske...Jag berättade om det för henne när jag träffade henne i Nordingrå för några år sedan. Jag har vasen kvar ännu idag, och den står sig faktiskt! Ren och neutral i sin form.

Ciao.

Annas skattkammare sa...

Ser ut som en ljuvlig plats! Älskar verkligen gamla cyklar med planteringar.. Visst är det härligt när man hittar platser som är så vackra och fulla av detaljer.. Ha det gott i sensommaren! Kram /Anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
å så fintdet ser ut där! Fina fåglar!
kram.

Anonym sa...

Men åh vad fint det där med cykeln. Så ska jag också göra om jag flyttar till hus någon gång. :)

Unknown sa...

Hej!
Jag håller på med Nordingrå Konstrunda och lägger upp alla deltagare på en Google-karta bland annat. I brist på bilder länkade jag in din bild från Keramik-Stina (den på väggen) till hennes ruta. Jag hoppas det är ok! På hemsidan www.nordingrakonstrunda.se hittar du info och kontaktuppgifter.
MVH
Svarte Petter