torsdag 13 augusti 2009

Marknadsfynd

I sommar besökte jag en marknad i samband med en auktion och fyndade ett gäng kökshanddukar. Några var oblekta, hemvävda med monogram i vitt och helt oanvända, de ska jag ha till något speciellt som ni får se senare.
Några hamnade som prydnad i köket. Jag kan inte få nog av gamla kökshanddukar, gärna i vitt med bara ett monogram på.













Alla 3 stolar fick en handduk, fint som prydnad
tycker jag.
Ikväll har jag såklart sett det sista avsnittet av Sommar med Ernst, underbart som vanligt!
Synd att det var sista avsnittet men man kan ju se programmen om och om igen på TV4.se om man vill och det kommer i alla fall jag att göra! Blir så inspirerad så nu är jag såå sugen på att inreda!
Nu är det snart helg igen! :) Ska hälsa på en kompis och helt klart är ju att vi kommer att surra inredning, ska ha middagsbjudning på lördag och kanske blir det en loppistur!
Ha en riktigt trevlig helg! :)
Tillägg: Ett litet filmtips...såg filmen Sommaren med Göran med ett gäng tjejkompisar häromkvällen och den är verkligen värd att se! Vi tokfnissade! :)

21 kommentarer:

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Såå vackert det är med gamla handdukar! Vilket material! Dom väcker ha begäret! Ha det bra från fru Ekeby.

Huset vid ån sa...

Visst var det synd att det var sista programmet med Ernst....det är det ända jag tittat på i sommar! Ger verkligen inspiration! Vad fint o hemtrevligt det ser ut i ditt kök...mysigt med handdukarna över stolarna! Ha en riktigt skön helg! Kram Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint med handdukarna, hänger så tjusigt på stolarna. Jag missade Ernst!! får göra som du skriver och kolla i efterskott. Ha det bra nu och kram
AnnaMaria

Anita Löfstedt sa...

Ja du är som jag , jag älskar gamla saker som människor har gjort och använt , så som handdukarna som någon broderat . Gamla verktyg gillar jag också de ska vara nötta och använda man ska riktigt se framför sig att något svettat och arbetat med verktygen , typ en gammal lie el skära .// Anita

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka unikt vackra handdukar du fick tag på!! Passade jättebra där hängande över stolarna! Jag har köpt lite handukar jag med i veckan. Vilka vackra starndfoton du hade i inlägget under! Mail kommer! Mari.

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Jätte fina fynd du gjort:) blev ju så fint till den randiga sittsen på stolarna dessutom! Ha en mysig helg med din vän!
Kram!!

Jennyshemochharmoni sa...

vilka härliga fynd du har gjort. Fina handdukar kan man aldrig få nog av! Man är alltid lika lycklig när man hittat några. Ha en riktigt mysig och rolig helg! KRAM

Annas skattkammare sa...

Hej! Blev jättefint med kökshanddukarna hängda på stolarna!
Trevlig helg önskar jag dig!
Kram /Anna

Unknown sa...

Så fine de var! Koselig kjøkken. :) Ha en fin helg du også!

LantlivsAnette sa...

Åhhh så ljuvliga handdukar, gamla textilier är ju så vackert, och bra kvalite..jag visar också gamla textilier hos mig idag, några fina lakan...
Ha en toppen dag
Kraam Anette

Jenny sa...

Hej!
Jättefina handdukar o vad fint att hänga dem sådär på stolsryggarna!! Vad mycket inspiration man får här på din blogg:)

Ha en jättemysig helg!

Kram Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

...såg ditt tillägg, just den filmen vill jag se med, Peter Magnusson och Co är ju bara helt otroliga när det gäller att fånga upp folks knäppheter... Mari.

Marita sa...

Hej! visst är det underbart med gamla vackra handdukar! Tänk att kvinnor satt och broderade på alla sina kökshanddukar... lycka för oss idag!

nea i det gula huset sa...

Jättefina handdukar! Enkla och fina. Kul med dom är att man ju kan ha dom till mkt mer än torka disk med! :)

Den filmen får jag absolut se om du rekomenderar den! :)

Trevlig helg!
Kram nea

A Cup Of Emilia sa...

Vilka fina handdukar :) Jättebra inredningsdetalj att ha dem på stolarna. Det gröna på bloggen är nu ändrat och jag har också fixat en ny header :) ha en trevlig helg! kram

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det var verkligen vackra handdukar du hittat, de visste vad de gjorde förr när de broderade!
Jättefint att hänga dem på stolarna så där, ska nog jag med ta och göra.
Kram Anna

A Cup Of Emilia sa...

Kul att du gillade bloggen mer nu.. hihi :) Jag kika in en gång till här för att avundas dina handdukar, så vackra :) kram

Lilla huset på prärien sa...

Det blev jättefint! Gamla handdukar är verkligen en liten skatt tycker jag! Och lakan. Tänk att folk faktiskt går och köper nya sådana när det finns så mycket fint gammalt att få tag på!

Kram Jenny

The Primetime family sa...

Ahh va snyggt att hanga en handduk pa varje stol. Mycket lackert!

Anonym sa...

Hallå! Vad fint med handdukarna. Det är så otroligt vackert med gamla textilier. Brukar ha gamla lakan som gardiner. Får se om de hängs upp även i detta hus. Har inga gardiner än så länge. Hoppas middagsbjudningen blev lyckad. Kram Sofia

Malin sa...

Så trevligt det ser ut när du hängt dem så...om familjen hade vett att sitta ordentligt här hemma så skulle jag gjort likadant men jag anar att de inte skulle märka att de föll ner på golvet...suck...Men till fint kan jag kanske få dit några...
Jag ska också se Ernst i repris på tv 4 har jag tänkt - på lediga dagar i lugn o ro ska det bli...

Kram från Malin