söndag 2 augusti 2009

En glimt från glasverandan

Ja, det är väl egenligen inget nytt ute på glasverandan... kände bara för att fota från lite andra vinklar. Passade på att fota en kväll då solen låg på, är bara sol där morgon och kväll och tur är väl det för annars skulle det bli för varmt att sitta där. Det är perfekt att sitta där frukost och sen middag.


Sett från hallen.





Mycket randigt och rutigt är det i rött, vitt
och blått.



En gammal matta som jag fått från min mormor
för längesen, även den i rött, vitt och blått.





Utsikt över älven.
Här sitter man i min blocketfyndade lilla träsoffa
och tittar ut.

Knoppande pelargon.




Min sköna korgstol i bakgrunden och
lyktorna jag tänder kvällstid.
Man drömmer sig lätt bort i korgstolen,
blicken hamnar nånstans på himlen strax
ovanför skogen.

Här finns även min gamla stol från
"träslottet i Arbrå".




..på den min loppisfyndade korg som jag köpte
i vintras...





...fylld med pelargoner.
Nu är tyvärr min 4-veckors semester slut!...imorrn är det tillbaks till verkligheten igen!..
Jaja..det blir nog bra!
Ha en skön vecka..särskilt ni som fortfarande har semester och får ta del av det fina vädret som kommer! :)
Kram

19 kommentarer:

mi-rachel sa...

så fine foto.
og så koselig.
ha en fin uke du også.

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan! En sån mysig veranda! Sommar tänker jag på då jag ser dina bilder. Tur dag i dag: 2 Ekebyvaser på loppis! Och 2 veckor kvar på semestern! Ha det bra önskar fru Ekeby.

Tulipa sa...

Vad fint det såg ut där...!
Förstår att ni njuter av er veranda!
Vitt, blått och rött är alltid fräscht!!

Kram Mariette

Huset vid ån sa...

Åh, Såå hemtrevligt det ser ut på din veranda! Såå lantligt o fint med det röda o blåa till! Önskar dig en bra start på veckan! Sommar Kramar Therese

Lilla huset på prärien sa...

Åh en veranda! Det är jag riktigt avis på, skulle verkligen vilja ha en veranda! Det är nog det enda som jag riktigt saknar när jag inte bor i ett sådant där snyggt gammalt hus... här är det annars lite funkis och det trivs jag ju också med :) Och växthus går det ju att ha oavsett (det vill jag också ha). Men veranda på detta huset... nej, det går bara inte! Lyllos dig :)

Kram Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Så himla fint i din veranda med en utsikt som inte går av för hackor! Fin den gamla soffan är och stolarna gillar jag också. Fräscht och somrigt med rutigt, randigt i vitt, blått och rött, din mormors matta är ju som gjord för att ligga där och korgen du fyndade, helläcker! Snygga foton du tar med nya kameran!! Ha en bra ny vecka- trots jobbstart, snart är du inne i det igen: ) Mari.

Bibbi sa...

"Det är de små små detaljerna som gör det"! Måsten bara säga att det verkligen stämmer in även på dina bilder. Jag njuter av dom.
Fortsätt njut där ute nu.
Tycker själv att jag utnyttjar "inglasningen" mest vår, höst och vid regn då man inte vill sitta ute. I sommar är den väl använd....;P Tror inte vi har ätit en middag inne i köket.
Ha det gott/ Kramen

Majas skafferi sa...

Hej! Det märks att du har en bra kamera :)Vad somrigt & fint på verandan! Lagomt på nåt vis, inte för "rysch-pyschigt" om du förstår..och utsikten är helt otrolig! Ha det bra, trots jobb-start ;)

Jenny sa...

Hej!
Vad fint ni har det där på glasverandan, härliga textilier:)

Började oxå jobba idag..mindre kul!

Ha en bra vecka,

Kramis Jenny

Hanna sa...

Vackra bilder, måste vara superkul att fota med en bra kamera! =).

Mysig veranda, du har verkligen piffat till den så att man oxå har lust att sitta där i korgstolen och drömma sig bort ;).

Ha en skön vecka!
Kram H

Brocante sa...

Du så trivelig du har det. Her var det så koselig og så mange fine gamle saker du har. Kurven din var veldig fin - akkurat slik som jeg liker! Ha en fin uke.

Vita små hjärtan sa...

Å så mycke mysiga bilder!!!
Kram Agnetha

Malin sa...

Åh...då är det lite tungt idag med andra ord...men snart går allt som "på räls" igen...Semester är ljuvliga tider och visst sjutton borde man ha mer!?
Förstår att du har kul med kameran och jag känner igen mig med att gå runt o knäppa bilder på allt omkring mig...men vilka härliga motiv du har...Blir riktigt sugen på att sy nya kuddar av kökshanddukar...rött o blått ihop är en klassiker och håller i alla lägen...randigt o rutigt är så fräscht...

Kram från Malin

millandante sa...

Härliga bilder!!
Hoppas du får en bra jobbstart!
Kram

Lissboden sa...

Vad fint du har på glasverandan. Blått, rött och vitt är alltid lika fräscht. Jag vill också inreda vår glasveranda men ännu så länge har jag boden där så det får vänta tills nästa år.
Ha en bra vecka trots att du jobbar!
Kram/Maria

kardemumma sa...

Vad mycket fint du visar! Älskar trasmattor speciellt om dom är vävda av nån speciell.
Kramar C

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Så många fina bilder!!!
Jättemysig veranda. Så härlig.

Fina bilder från ditt kök också.
Ni har det SÅ fint.

Hoppas att det gick bra på första jobbdagen. :)
KRAM
/Helena

Stämningsfullt sa...

Verkligen vackra bilder du har tagit :)
Kram!

Kamomilla sa...

Vad fräscht och vackert!!
Semestern är alltid för kort!!