tisdag 11 augusti 2009

Collage från stranden

Visst är det väl härligt med en sommardag på stranden med fika, en favoritbok eller en inredningstidning och att kunna bada då man får lust?!

Jag har köpt några pocketböcker på Ica den här sommaren, bl.a. "Den blå dahlian" av Nora Roberts och "Den jag ville ha" av Sheila O´Flanagan. Jag gillade dom så nu har jag beställt två böcker till av Sheila O´Flanagan från Adlibris. Nuförtiden köper jag nästan bara pocketböcker, är ju så mycket billigare, då kan man unna sig att köpa böcker oftare och inte behöver man vara så rädd om dom heller, har inte mina böcker i bokhyllan så de behöver inte vara fina!
Köpte även boken "Inred och dekorera Ljust och lantligt" av Anna Örnberg, jättefin bok till bra pris, även den köpt hos Adlibris. Den kommer jag att titta mycket i!





Nu är regnet tillbaka igen men det gör inget, är lite mysigt faktiskt! Hör just nu hur det regnar på markisen utanför och snart ska jag se på "Stolthet och Fördom" på TV3, en av mina favoriter!
Det har inte blivit mycket tevetittande i sommar, trots vädret...har faktiskt bara följt Sommar med Ernst som man bara inte kan missa!
Ha det! :)

20 kommentarer:

nea i det gula huset sa...

Vilka vackra bilder! Där skulle man absolut vilja vara.

Visst finns det en charm med de flesta väder. Lagom av allt är nog bäst ändå! :)

Trevlig kväll!
Kram Nea

Radhusdrömmar sa...

Härliga bilder! Kikar in och säger hej, håller också på och kollar på Stolthet och fördom, men nu är det reklam.
Hoppas att allt är bra med dig!

Kramar
Johanna

Susanne sa...

Vilka härliga bilder,,Jag som älskar havet..Man får hoppas att det ännu kan bli några goa dagar som man kan sitta just där;) Kram Susanne i Fare

Isn't she lovely sa...

Låter hur härligt som helst =) Ljuvligt, somriga bilder du delar med dig av!

Har oxå "Den blå dahlian" ligger i min bokhög och väntar på att bli läst. Har läst en del annat av N.R och det brukar vara bra.
Kram!

mi-rachel sa...

herlige foto!

Skatan sa...

Härliga sommarbilder! Visst är det märkligt - man blir fort glad och nöjd efter några dagars sol. Då känns inte regnet så tokigt när det kommer svepande. Även här är väderväxling på ingång. Helt ok eftersom vardagen så successivt smyger sig på oss.

Hoppas allt är bra med dig!

Kram.

Anna

Tidsmästarinnan sa...

tjenamoss vännen,
jaa, pocketböcker på stranden, bästa som finns... fast här är det slut på strandlivet nu, snyft!
jag gillar också Adlibris.
Tack för boktipsen och finfina bilder!

Kram
Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken strand du har, förstår att det är din stol. Känns allt lite vemodigt att sommaren drar mot slutet, men hösten är toppen också. Och du, pocket är bra, liite pytte-text ibland bara. Ha det bra.
Kramar AnnaMaria

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vi tittade på samma program igår , ja sov så sött sen ;-)
Köper oxå bara pocketar . Här i stan finns en affär som heter återvinningen och de säljer begagnade för tio kr styck , de e perfekt för en bokslukare som jag .
Underbar bilder , behövs i regnet idag ;-)
Kram!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka härliga strandbilder! Man blir onekligen sugen på att ta sig ett dopp. Verkligen rofyllt och påfyllande. Tack för din gulliga kommentar om köket! :) Man känner knappt igen sig där inne :) Känslan är betyligt bättre. Det är ett D och ett H men det står för händer och disk så man kan ta rätt handduk :) Jag provade att texta själv och det var kul men supersvårt! Ha det gott!! KRAMKRAM

kardemumma sa...

Men underbara sommarbilder du bjuder på!Man kan nästan känna salta stänk och tång doft!
Ha det gott!
Kramar C

Jenny sa...

Hej!
Jättefina bilder från stranden!

Pocketböcker föredrar jag oxå att läsa, dels är de billigare och så är de ju inte så tunga att hålla i:)

Anna Örnbergs bok har jag köpt via en bokklubb, en helt underbar bok med mycket inspiration och tips!

Ha en fin dag,
Kram Jenny

mylovelygrandma sa...

Hejsan!
Vackra sommarbilder du visar! Visst är det mysigt att ligga på stranden och ha det bra! känner mig väldigt nöjd med att jag kunnat göra det mycket denna sommaren :)
Kram på dig!

Annas skattkammare sa...

Hej! Vilka vackra bilder! Där förstår jag att ni njöt.. =)
Önskar dig en skön läsning! ;) Köpte också Anna Örnbergs bok och tycker jättemycket om den.
Kram /Anna

sara sa...

Skönt att höra att du gillade "Den jag ville ha". Jag har nämligen själv precis köpt den, men inte hunnit påbörja den.

Samma här, tittade på Storlhet och fördom och njöt i fulla drag, samt har följt Ernst - han är mysigheten själv.

Christina - Lantmusen sa...

Härliga sommarbilder! Jag har också köpt "Inred och dekorera Ljust och lantligt". Jag gillar den boken jättemycket!

Jag kan även tipsa om "Romantiska hem & inspiration i vitt" som kommit ut i dagarna. Kolla i min webbutik!

Ha det bra!

Huset vid ån sa...

Åh, vilka fina bilder från stranden...Som vykort! Jag tycker det är lite småmysigt med regn så man kan vara inne o pyssla o greja med gott samvete! Ha en bra dag! Kram Therese

Lissboden sa...

Vilka fantastiskt fina och härliga bilder med ett underbart ljus. Jag blir så badsugen. Du är verkligen en riktig estet.
Visst är Stolthet och fördom en bra film. Jag föredrar dock den gamla med Colin Firth men den nya varianten är också bra. Det är skönt att drömma sig bort för ett tag.
Jag skall kolla efter böckerna som du rekommenderade. Just nu behöver jag en ny bok att ha när det regnar och man bara vill sitta inne och kura.
Ha en trevlig helg!
Kram/Maria

Anonym sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på. Vilken toppen idé att göra en vacker krans av ogräs. Det gäller att se det vackra i allt omkring oss :). Ha en skön kväll! Kram Sofia

promenader på landet sa...

Underbara bilder och jag blev glad att jag hittade din fina blogg! Kram Maria