onsdag 19 augusti 2009

Tygkrona

Känner att jag ligger efter lite här på bloggen...har bilder på sånt som hänt eller gjorts för längesen i sommar men har inte hunnit ikapp än, gör väl inget iofs.

Tänkte i alla fall visa min tygkrona som jag gjorde innan jag gick på semester, inspirerad av min keramikkurs-kompis och jag inspirerade en kompis i min tur :)
Skulle kunna göra hur många som helst i olika variationer och det ska jag nog göra oxå..har bara inte blivit av. Hade ett gammalt nött, mjukt lakan som jag rev i remsor samt ett blekt, blommigt tyg.

Så här blev den i alla fall:

















Kronan fick ta över platsen där min rönnbärskrona hängde i vintras!

Ha en fortsatt bra vecka! Snart är det helg igen! :)

23 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Jag har kikat på de där spännande kronorna vid några olika tillfällen. De är så oväntade och tokiga att jag gillar dem! Kronor av mattrasor...och så blir de vackra dessutom! Häftigt :)

Känner inspirationen att greja suga tag i mig - trots flera dagar och nätters sömnbrist, huvudvärken from h-e, snuvan som tätar alla kanaler och den ihärdige lillen vars framträngande tänder gör sig ständigt och smärtsamt påminda. Det har varit bättre dagar här i skatboet :)

Nog klagat. HOppas allt är bra med dig. Jag njuter faktiskt just nu av att leka tysta leken med mig själv. Lillen har somnat för en stund. Härligt!

Kram!

Anna

Anonym sa...

Riktigt snyggt!!!!//Ninni

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Ja, vad vackert det blev! Jag har några tygbollar som ligger och väntar på mig för jag tänkte att jag skulle göra en sådan krona vid tillfälle... men ack, jag bedrar mig nog bara. Det blir aldrig gjort här hemma. Jag får njuta av din fina istället :)

Kram Jenny

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj , värsta Ernst fast bättre , mycket bättre !
Nu måste jag ner i källaren och leta efter min ring jag hade till min rönnbärskrona ......eller ska jag göra en ny rönnbärskrona och göra en sån som din till sommaren ......åh vad jag blev velig .
Äsch , jag njuter av din istället !
Kram/Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men finns ingen hejd på vad du INTE kan åstadkomma! Vilken fin tygkrona, högsta mode och kan vara riktigt dyrt att köpa! Den hängde så fint där, tänk en sådan vajande i vinden i bersån i vårt land där det aldrig regnar bara sveper försbi en frisk bris i värsta fall: )

Jättefin var den i af!! Mari.

hagagården sa...

Jätte fin tygkrona,jag gjorde också en sån som pryder vårt sovrum nu.
kram
ninni

Huset vid ån sa...

Såå fin den var....Önskar dig en Trevlig Helg! Kram Therese

SussiLibySweden sa...

Hej!

Visst blir dom fina de härliga tygkronorna med rivet lakan. Har en på vår veranda i ett gammalt rivet lakan från min farmorsmor...kul med återanvändning.


Hej från anneli...SussiLi...

Malin sa...

hej hopp, du inspirerar mig med. Ska genast riva lite lakan och försöka mig på en liknande. Ha det gott, kram Malin

Kamomilla sa...

Åh du, den är jättefin!!!jag testade en gång men så blev det bara så mycket risp. Jag tror att jag hade ett lakan som var alldeles för tunnt och av dålig kvalitet. Men oj vad man blev pysselsugen nu!

Tulipa sa...

Jösses så fin!
Jag såg en variant utanför Koffert i Stockholm och tänkte prova något liknande...
Har bara inte kommit till skott, men nu kanske. Jag blev superinspirerad!
På Kofferts var det band i olika färger, men det var en bra idè med lakanen!

Trevlig helg!
Kram Mariette

Malin sa...

Fin- och jag gjorde en sådan förra sommaren men osmart som man är ibland så hängde jag den ute...tyget fransades upp och blev till skräp...Kanske jag skulle göra en o ha inne istället för jag gillar den idén...kanske skulle vara bäst att passa på nu när jag har tid o lust att göra saker...
Extra fint var det med de där prismagrejerna du satt dit...

Kram från Malin

mylovelygrandma sa...

Hejsan!
Den är ju helt fantastisk! jag tycker att när man sett sådana innan så har de sett rätt tråkiga ut men denna var riktigt snygg.. tror det gjorde mycket att du hade några tygbitar som var mönstrade och bröt av!
Kraam!!

Lissboden sa...

Jättefin tygkrona som du har gjort. Det är verkligen härligt att pyssla ibland och man blir så nöjd med sig själv efteråt.
Ha en mysig heleg!
Kram/Maria

Jenny sa...

Hej!
Men guud vad fin den där tygkronan är!! och så gillar jag verkligen de vackra tapeterna:)

Ha en skön helg,
Kramis Jenny

Vitt o Vältummat sa...

Den är jättefin men skulle jag göra den så hade det förmodligen sett helt konstigt ut. Jag hade väl rivit lakanen i fel längd eller tjocklek...men din är som sagt superfin!
Kram/Åsa

Camilla sa...

Oj så fin den blev! Jag gjorde en nu i sommar och den hänger i mitt växthus men jag blev tyvärr inte så nöjd med min. Kanske ska försöka mig på att dekurera den så som du gjort med din för den var verkligen urläcker!

Ha det gott! kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den blev jättefin din band-krona. Jag har hängt en ute, det fladdrar så fint när det blåser. Såna här pyssel gillar jag, det går fort och blir fint. Ha nu en bra fredag och go kram
AnnaMaria

sara sa...

Påhittigt och riktigt fint.

Målargården sa...

Jättefin krona. Visst är det kul att byta ibland. Här börjar bli dags att samla material till höstens och vinterns kronor så det blir att dra på sig stövlarna och gå ut i skog och mark. Ha en trevlig helg/ Kram Eva-Mari

Useful Art sa...

Haha ja så är det för mig också, en massa saker jag inte hunnit visa upp än. Men det är ju bara att ha ett litet lager av bilder när det tryter senare :)

Trevlig helg!
Kram /Sara

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken söt tygkrona du har gjort! Jättefin är den! Du kan du :) :) Hoppas helgen varit bra! KRAM

Ett hus i vitt sa...

Hejsan!
Åh så vacker!! Har gjort en liknande jag med, men din var finare... Önskar att jag hade ett stort träd att låta den vaja i! Kram, Anette