söndag 27 december 2009

Mer jul

Mer snö kom det igårkväll och i natt! Luftig och lättskottad snö! Nu ser det riktigt vintrigt ut!
Härligt med promenader i nysnön och sen komma in till brasa i kakelugnen och god mat!
Idag blev det Janssons Frestelse och nubberöra på tunnbröd, jättegott! :)



Mina fina handledsvärmare som en kompis
mamma tillverkat. Passar verkligen mig!




Man kan ju faktiskt känna sig lite julig i vitt och grått oxå
om man har lite rött till.




Mina favvoskor sen i somras är riktigt sköna att även ha inne
i vinter.




..och mina röda blommiga skor som faktiskt är lite juliga oxå
i bästa Gudrun-stil! :)

Fortsätter njuta av julen fram till nyår! Ska jobba en dag men i övrig vara ledig och göra det jag får lust med! Ha det så bra!
Kram :)

25 kommentarer:

Kamomilla sa...

Åh vad jag gillar din klädsel! och vad söt du är! :D
Jättevackert med rött, vitt och grått!

Smultron på ett strå sa...

Hej, vad fin du är. Dina handledsvärmare är jättefina, och likaså din kofta! Men allramest gillar jag din sjal, supersnygg precis som hela du! :-)

Hem och Lycka sa...

Vad fin du är från topp till tå, så snygga skor!

kram Mia

LantlivsAnette sa...

Nämen ohhhh så fin du är...vad roligt att få se dig !!!!
Nu har vi båda två fina handledsvärmare..!!!
Och jag har en prick likadan klocka som du, jag använder den varje dag, sååå fint att ha runt halsen !!!
Kraaam Anette

Jenny sa...

Hej!
Åh vilka söta handledsvärmare på en supersöt tjej;)

Gillar din klädstil, lite mysigt lantlig/folklore, passar dig!

Ha en trevlig kommande vecka,

Kram Jenny

Skatan sa...

Hej!

Tänk att det är så kul att se ansiktet på den man bloggar med...säger jag som djärvt vågar mit till att visa ett öga ;)

Gillar dina presenter! Jag går omkring i ett par enkla grå som min ma har stickat men som värmer ända in i själen!

Nu säger jag sov gott.

Anna

Skatan sa...

Äh, jag glömde ju det viktigaste:

vilken pingla du är!

millandante sa...

Supersnyggt!! Blev inspirerad av dig nu... Tack!!
Kram

Älfgärdet sa...

Underbar outfit! Handledsvärmarna är makalösa.

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilken fotomodell du blivit: ) och detta i bästa Lantlivsanda! Du är så söt och vilka snygga lantliga kläder, hel-inne, både dem och skorna! Såna gulliga skor, var hittade du de bruna? Och vilka fina handledsvärmare?? Koftan o klockan blev ju bara en hundrapoängare ihop!! Och så trasmattan som pricken över i, sååå snyggt allt var! Snuvig, hosta men nu väntar jobbet.... Puh. Mari.

Anonym sa...

Vad vintrigt och fint! Visst är det skönt med inneskor! Jag har dock inte lika fina som dina;) (rosa ulltofflor som behöver bytas ut... )

Kram pernilla

Lissboden sa...

Du är såå söt och fin i dina vackra kläder! Grått är fint året om och med lite rött till så känns det juligt. Dina handledsvärmare var verkligen vackra och skorna också. Det är lite svårt med skoval till den här gammeldags stilen, men dina passar jättefint.
Ha en härlig fortsättning på helgen!
Kram/Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättesöta handledsvärmare, extra fint med stjärnan. Jag tycker det är vintrigt och fint med vita och grå kläder. Här är vädret så idag, grå himmel och en massa snö.
Ha en fin vecka fram till nyåret
Kramar
AnnaMaria
.

hemtrevnad marie sa...

Å, så roligt att få se dig:)
Grattis i efterskott också...såg att du fyllt år i Juletid!!
(Vi är lika gamla då)
Ha en fin dag och en god fortsättning på Julen!!
kraam

Annas skattkammare sa...

Hej! Så snygga kläder! =) Hade också vitt och grått på jul- med en kofta, strumpbyxor och knästrumpor blir det lite mer vintrigt.. =) Skulle också vilja ha ett ur runt halsen.. har letat som en blå men har ingen tur.
Får passa på att önska ett gott nytt år!
Kram /Anna

linnea-maria sa...

Vilka snygga kläder!! Jag gillar också Gudrun-stilen. Nu har jag varit ute och skottat och det var tungt. Snön har packats ordentligt under natten och det snöar fortfarande. Puh! Ha en fortsatt fin jul. Hälsar /linnea-maria

Skatan sa...

Jag kanske visar julknorren någon dag ;)

Mina dagar sa...

Du passar jättebra i allt!
Grått, rött & vitt passar så fint ihop!
Hoppas du har haft en mysig jul!
/eva

Marie sa...

Gillar verkligen din klädstil och handledsvärmarna är ju underbart söta!

Kram Kram
Marie

Vit som snö sa...

Jamen du ser ju ut som klippt och skuren för att pryda Lantliv, så söt och julig du är!
Ljuvliga kläder, såå söta skor o handledsvärmarna var jättefina!!
Vad kul att se dej!
Önskar dej ett Gott slut på 2009!
Kram Cilla

Tulipa sa...

hej!

Vad fin du är!
Helt underbart!!!

Gott nytt år!

Kram Mariette

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Vilka otroligt fina handledsvärmare du har, superfina!
Och dina fina skor sen..! :)

Kram Nea

Huset vid ån sa...

Vad fin du är...visst är det fint med grått o vitt till jul! Jättemysigt! Din klocka är så fin också, tittade på en sån häromdagen i en mysig inredningsbutik här i Örebro. Vinterkramar från Therese

Anne sa...

Hej!
Vitt och grått är juligt! det är våra julfärger här hemma, hi, hi... allt blir vad man gör det till.
Jättefina bilder på dig!

God Fortsättning,
Kram Anne

Nilla sa...

Jättefina handledsvärmare och fina färger på dina kläder, vad söt du är! :-) Ha det bra och GOTT NYTT ÅR!